Концесионният анализ на летище София пак се отлага

Срокът изтече в края на ноември и сега се отлага за пролетта

Данаил Папазов: "Засега нашето мнение е, че "Летище София" изпълнява много добре всички свои програми, като държавен оператор"
Данаил Папазов: "Засега нашето мнение е, че "Летище София" изпълнява много добре всички свои програми, като държавен оператор"
Данаил Папазов: "Засега нашето мнение е, че "Летище София" изпълнява много добре всички свои програми, като държавен оператор"    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
Данаил Папазов: "Засега нашето мнение е, че "Летище София" изпълнява много добре всички свои програми, като държавен оператор"    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ

"Дали сме допълнителен срок за завършването на концесионния анализ на летище София, тъй като открихме някои неточности." Това заяви транспортният министър Данаил Папазов при откриването на разширението на новия терминал на летище София, което ще увеличи капацитета на автогарата с още 3 входа и изхода за обслужването на пътниците, кацащи на отдалечени стоянки и на ръкав. Проектът е за 2 млн. лв. и трябва да увеличи капацитета на аерограта с 200 хил. души.

Последният срок за изготвянето на концесионния анализ, който се подготвя от години, изтече в края на ноември, но сега е удължен до пролетта на 2014 г. Той трябва да отговори на въпроса дали има нужда от частна инициатива и ако да, дали летище София и летище Балчик трябва да имат общ оператор.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rainbou1 avatar :-|
    rainbou1
    • + 10

    Папазов, концесионирайте го това летище - при намалящо и остаряващо население няма как да дойдат повече от 3.5 милиона - вече самолетодвиженията са 10% надолу.
    Не виждам как ще дойдат превозвачи от Словения и Словакия - нямаме кой знае какви интереси в посочените страни, а на който му трябва може перфектно да се оправи с австрийците.
    Най-много JAT да дойдат напролет (както и заявиха де), за да карат народ до Белград, който иска да пътува след това с Емирейтс на изток.
    И сложете места за пушене в чакалнята - пълна излагация - барманите да съветват пушачите да ходят да пушат в тоалетната.
    И направихте ли изчисления, че това разширение е нужно, или просто да вземем едни пари?
    А, и на този, който е измислил проверката на ръчния багаж да е веднага след ескалаторите, може да му теглите един бой.

    Нередност?
  • 2
    vassilun avatar :-P
    vassilun
    • + 4

    [quote#1:"rainbou1"]А, и на този, който е измислил проверката на ръчния багаж да е веднага след ескалаторите, може да му теглите един бой. [/quote]

    Един бой му е малко! Повече трябва да го бият! Летище София "Враждебна" (добре, че чужденците не разбират значението) е най-празното летще, което съм виждал! Представете си, ако бе натоварено на 10% от LHR или JFK къде щяха да чакат заминаващите за сканиране на ръчния багаж! Вероятно щяха да задръстят и чек ин гишетата.

    Нередност?
  • 3
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • + 3

    Пет години след откриването на новия терминал, започнахме вече с кръпките и пристройките към сградата, и допълнителните разходи за това. Ние българите сме така - работим само на парче, с кръпки и пристройки, без основна стратегия и цел за бъдещето. В същото време, старият социалистически терминал продължава да посреща туристите в неугледна и разпадаща се кочина, която носи депресиращата атмосфера на 80-те години на миналия век.
    Докато всеки един от нашите съседи се среми да се превърне в регионален хъб за Балканите, настроението в София е съвсем пасивно и скромно. Както винаги.
    Единственият начин това летище да се развие, е като се даде на концесия на голяма международна компания, която знае какво прави.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал