Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

ЕК одобри парите за Западната дъга и тунела под Шипка

Първенец по усвояване на средства по програма "Транспорт" досега е метрото

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

40 млн. евро са осигурени за подготовка на жп проекти до 2020 г.

Проектите за Западната дъга на околовръстното шосе на София и обходния път на Габрово, който е част от проекта за тунела под Шипка, ще получат еврофинансиране, след като Европейската комисия е одобрила изменението на програма "Транспорт". Това обяви министърът на транспорта Данаил Папазов, който отчете в сряда напредъка по програмата.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
48 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dekster avatar :-P
    КЛЮЧАРЪ
    • - 6
    • + 80

    Ако тунелът под Шипка бъде готов след 50 години, проектът може и да навърши 100. А честито!

    Нередност?
  • 2
    cap_shakespeare avatar :-P
    Captain Shakespeare
    • - 10
    • + 92

    Ето как колонизаторите ограбват бедната ни страна.
    В същото време борците против тях си пият "Дом Периньон"!

    Нередност?
  • The Core
    • - 11
    • + 110

    Защо бе, комунисти лъжливи?!
    Нали "асфалта не се яде"?
    Гиди гьостерица за вас!

    Нередност?
  • 4
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack
    • - 1
    • + 55

    До коментар [#1] от "КЛЮЧАРЪ":

    Проектът отдавна навърши 100 - първата идея за тунел под Шипка макар железопътен е от 1897. Но ако не го построят в следващия програмен период със сигурност и в следващите 100 няма да го построят така че новината е повече от положителна, сега чакаме и решението на ВАС за обхода и ако и то е положително проекта на практика става необратим.

    Нередност?
  • 5
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 13
    • + 76

    "Като основни трудности по програмата за тази година Василева посочи проекта за изпълнение на жп проекта Видин - София"

    Ъпгрейда на жп линията Видин-София е прищявка на еврочиновниците. Досега по новия мост не е минал нито един влак защото в Румъния трасето продължава на дървени траверси - ние жп линия от платина да направим между Видин и София пак няма да има никаква промяна.

    Вместо да даваме милиарди за такива въздухарски идеи, защо не инвестираме в метро за България? По линията София -Пд - СЗ - Ямбол - Бс живее 2/3 от трудоспособното население. Ако се направи високоскоростна линия, така, че това разстояние да се минава за 2-3 часа (а не за 8 като сега) хората ще могат да живеят по родните места, а да работят в някой от другите големи градове по линията. Така ще намалее обезлюдяването в провинцията.

    Нередност?
  • 6
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 1
    • + 57

    До коментар [#5] от "Николай Николов":


    [quote#5:"Николай Николов"] Видин-София е прищявка на еврочиновниците. Досега по новия мост не е минал нито един влак защото в Румъния трасето продължава на дървени траверси[/quote]

    Нали не забравяш че Виктор Понта е комунист? Нашите комундели поне на влакове се кефят, явно за румънските и линиите не се ядат.
    Иначе сериозно - от години Румъния е против този транспортен коридор, който ги бил заобикалял. Явно смятат че каргото от Солун или Истанбул трябва да минава през Букурещ :-) Е, накрая ще стане, ама след подсещане от Брюксел, както стана за моста. Не си видят и те дрипавия задник, ми на геополтика седнали да играят! К'во да пра'ш, от всякъде сме обградени от "приятели" :-) То затова региона мяза на заден двор ...

    Нередност?
  • 7
    kopo avatar :-|
    kopo
    • - 20
    • + 2

    До коментар [#5] от "Николай Николов":

    Айде малко по-леко с идеите. Приеми СтЗ за средна точка на искания от теб маршрут, провери отсто

    Нередност?
  • 8
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 4
    • + 52

    До коментар [#4] от "anihilator_jack":


    [quote#4:"anihilator_jack"]сега чакаме и решението на ВАС за обхода и ако и то е положително проекта на практика става необратим[/quote]

    При бадемовото правителство по принцип всичко е обратимо. Ако зависеше от Доги и Съсела и зимата щяха да отменят, по "социални" съображения :-) Комунистите са хора крадливи и бая тъпи, току виж ги изплющяли зад врата със спиране на средствата и проекта увисва. В Белене имаме един такъв "предстоящ", дето даже референдум правиха, пък сега се таят като шумкари и тичат да говорят с Уестингхаус, нищо че ореваха орталъка к'ъв кяр е Росатом да гони жабите из Белене. То по-добре, ама парите ги закопаха за идните поколения археолози, които ще правят чутовни дисертации на тема "уникален храмов комплекс в древното селище Белене" :-) 'Щот кой би могъл да предположи че тези бетонни блокове биха могли да служат за нещо полезно?!? Ей така, бетон из локвите, досущ като Стоунхендж :-) И копелдаците пак са на власт. Тъпичък ни е народа и това си е, язък.

    Нередност?
  • 9
    kopo avatar :-|
    kopo
    • - 7
    • + 4

    До коментар [#5] от "Николай Николов":
    Айде малко по-леко с идеите.
    Приеми СтЗ за средна точка, провери отстоянията до Сф и Бс, добави 10 мин. за престой в Пл/Ям и сметни средна скорост на "метрото", което за 1-1.5 часа може да те откара от СтЗ до Сф.

    Нередност?
  • 10
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack
    • - 5
    • + 41

    До коментар [#8] от "misho73":

    По принцип си прав, но тука около този проект има малко по-друг нюанс. ОВОСът на целият обход на Габрово плюс бъдещият тунел в момента се обжалва от няколко казионни (не случайно използвам този израз) зелени организацийки пред ВАС и ако там падне, а такъв шанс има, защото българският съд не е от най-предвидимите особено, когато са намесени нечисти политически интереси, целият проект отива на боклука - и тази част, която се строи сега и тунела. От това БСП и Доган ще са много щастливи, защото Габрово е вражески регион, който на всичкото отгоре излъчи видни гербери като Томислав Дончев, и не бива да се допуска да дърпа напред. Но ако бъде одобрен правителството не само ще е задължено да завърши сега строящата се част, но и да почне работа по тунела през следващия програмен период в противен случай трябва да връща едни 100 милиона, а нищо чудно и глоба да ни наложат. За съжаление, както и други пъти е било, един такъв наистина ключов проект е оставен да виси на кантар вместо да има национален консенсус, че трябва да се строи. Но така е когато допускаме комунисти на власт.

    Нередност?
Нов коментар