Процедурата за доставчик на 170 нови автобуса за София влиза в съда

Чешката "Ивеко" твърди, че условията на конкурса възпрепятстват участието на потенциални кандидати

Процедурата е обявена без осигурено финансиране, като в момента общината кандидатства за евросредства по ОП "Околна среда"
Процедурата е обявена без осигурено финансиране, като в момента общината кандидатства за евросредства по ОП "Околна среда"
Процедурата е обявена без осигурено финансиране, като в момента общината кандидатства за евросредства по ОП "Околна среда"    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
Процедурата е обявена без осигурено финансиране, като в момента общината кандидатства за евросредства по ОП "Околна среда"    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

В последните работни дни на миналата година чешката компания "Ивеко Република Чехия" е направила втори опит да спре тръжната процедура на Столичната община за доставчик на нови 170 автобуса за градския автопарк, този път като я е обжалвала пред Върховния административен съд (ВАС). Конкурсът вече бе оспорен месец след обявяването му пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от чешката компания и от турския производител на автомобили "Карсан" (Karsan Otomotiv Sanayi & Ticaret AS) с мотива, че условията за участие в търга са ограничаващи. КЗК обаче отхвърли и двете жалби. Сега "Ивеко" оспорва решението на антимонополния орган в съда.  Ако съдът не вземе решение в полза на общината, конкурсът трябва да започне отначало.

Прогнозната стойност на градските коли е близо 98 млн. лв. Средствата обаче засега не са осигурени и местното ръководство се надява да ги получи по оперативна програма "Околна среда". 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    georgi960 avatar :-|
    КМЕТ В СЯНКА
    • - 5
    • + 7

    това са почти 100 милиона. голяма далавера е !

    Нередност?
  • 2
    otnesenr avatar :-|
    xyz84014722
    • - 17
    • + 12

    "... трябва да доставят 130 дизелови и 40 газови автобуса, възпрепятстват участието на потенциални кандидати, тъй като двата типа превозни средства са обединени в една обща поръчка. Неразделянето на търга на две обособени позиции лишава участниците от възможността да ..."

    Абе тея защо не вземат да си заврат претенциите някъде? Защо, моля ви се, не сме били нагласили търга както на тях им е изгодно? И се оплакват, че бил дискриминационен на това отгоре!

    Нередност?
  • 3
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити
    • - 12
    • + 8

    Ако има повече от 1 производител, който произвежда и двата вида автобуси не виждам проблем в обществената поръчка. Освен това при доставката на по-голям брой автобуси цената на 1 брой ще е по-ниска отколкото ако позициите се разделят.

    Нередност?
  • 4
    owz46306052 avatar :-|
    owz46306052
    • + 13

    [quote#3:"Нефертити"]Освен това при доставката на по-голям брой автобуси цената на 1 брой ще е по-ниска отколкото ако позициите се разделят. [/quote]


    Пълна глупост на човек непознаващ бранша и цените на автобусите. Цената на един автобус не се влияе от количеството в една поръчка... И дори да отидеш в Балкан Стар и да си поръчаш 100 Травегота - цената ще е една - и толкова. Под минималната цена на бройка (обикновено 60% до 70% от каталожната), никой не пада... Причините са много - дори и заради това, че за да бъдат произведени тези автобуси са нужни около 2 години...

    Нередност?
  • 5
    simo87 avatar :-|
    simo87
    • - 1
    • + 17

    Статията е подвеждаща и остаряла. МАН окончателно спечели търга по едната поръчка и обжалването свърши. ВАС реши, че всичко е наред.

    Нередност?
  • 6
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • + 6

    [quote#2:"Отнесен"]Защо, моля ви се, не сме били нагласили търга както на тях им е изгодно?[/quote]Комбинирането на поръчките в един лот определено ограничава конкуренцията, което автоматично води до по-висока цена и по-лоши условия на търга. Не е в интереса на самата община да ограничава конккуренцията. Само, че работещите в общината по традиция не се интересуват от интересите и, а от своите собствени.

    Нередност?
  • 7
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • + 6

    [quote#3:"Нефертити"]Ако има повече от 1 производител, който произвежда и двата вида автобуси не виждам проблем в обществената поръчка.[/quote]Дори и да има повече от една фирма произвеждаща двата типа, то броят на тези фирми е малко (!) подмножество от броя на фирмите произвеждащи поне единия тип. С други думи, комбинирането на поръчката води до яко ограничаване на конкуренцията с всички произтичащи от това последствия (по-висока цена, по-лоши условия).

    Нередност?
  • 8
    historama avatar :-|
    historama
    • + 2

    [quote#5:"simo87"]МАН окончателно спечели търга по едната поръчка и обжалването свърши.[/quote]
    Любопитно ми е (ако имаш информация), въпросният МАН от турско поделение на фирмата ли е, или европейски? Защото у нас вече се увличат с поръчки при фирми извън ЕС - руски влакове за метрото, китайски влакове за БДЖ вместо европейски, или турски градски автобуси вместо чешки или полски.

    Нередност?
  • 9
    asha avatar :-|
    asha
    • + 2

    До коментар [#8] от "historama":
    Руски са влаковете за метрото, защото релсите правени по бай Тошово време са били по "руски стандарт". Иначе МАН са от немските, защото фирми от ЕС са с приоритет при търговере на членките. А производството...един Бог знае. Може и в Китай да е. А може и в БГ. Ние имам доста фабрики за автомобилни части.

    Нередност?
  • 10
    historama avatar :-|
    historama
    • + 3

    [quote#9:"asha"] защото релсите правени по бай Тошово време са били по "руски стандарт". [/quote]
    Остави тая работа, "руски стандарт" означава ширина на релсите, валиден за бившия СССР, съответно и осите (при навлизане на съветска територия всички локомотиви и вагони се повдигаха с крикове, и им сменяха осите по съветски стандарт). За България този стандарт не е бил никога валиден, и ширината на релсовия път е европейски, а както написах по-горе, осите много лесно са се сменяли. Нещата стоят по съвсем друг начин - България да не се отделя от матушката

    Нередност?
Нов коментар