С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 8 яну 2014, 15:00, 15635 прочитания

Кои пътища ще се строят през 2014 г.

Изграждането на северната тангента на София започва напролет

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В строеж

Успоредно с новите строежи тази година се очаква да приключи строителството на няколко големи пътни проекта, обобщи Стефан Чайков. До края на месеца ще бъде пуснато движението по пътя Кърджали-Подкова, а до края на годината ще бъдат завършени двете отсечки от магистрала "Марица" и обходът на Враца.

При "Марица" забавяне има и при двата лота. По първия между село Оризово и Димитровград в момента изпълнителят "Кооператива Муратори и Чементисти" (CMC di Ravenna) подготвя нов график за наваксване на забавянето, съобщи Стефан Чайков. В началото на миналата есен срокът за завършване на отсечката бе изтеглен за юни тази година под претекст забавяне заради археологически работи. Вторият лот от магистралата от Димитровград до Харманли трябваше да бъде готов през февруари тази година, но и този срок ще бъде изместен. От пътната агенция съобщиха, че изпълнителят обединение "Марица Хайуей" ("ПСТ холдинг" и "Порр Бау") са внесли искане за удължаване на срока заради изместване на инженерни мрежи при пътния възел при Димитровград. Става въпрос за два далекопровода, два газопровода и кабели, които не са фигурирали в проекта за пътя, поясни Стефан Чайков. Отделно от това част от насипите на пътя се наводнявали заради неизправно изпускателно съоръжение на язовира при село Крепост. От пътната агенция обаче отказаха информация за какъв нов срок претендинра изпълнителят.


Строителството на последната отсечка от магистрала "Струма" (Сандански – ГКПП Кулата) също няма да приключи в очаквания срок до началото на март. Причината също е преместване на инженерни мрежи, за което ще бъде подписан допълнителен договор с гръцката компания Aktor, която е изпълнител и на основното трасе. Срокът за завършване на тазци отсечка от "Струма" ще бъде удължен с 90 дни и ще се измести за края на юни, посочи Стефан Чайков.

За момента по първоначален график върви строителството на Лот 2 от магистралата (Дупница-Благоевград), като вече има разрешение за строеж на 11 км. За останалите тече допроектиране и археологически проучвания. Изпълнител там е обединение "Струма – 1", в което влизат "Главболгарстрой", "Пътстрой 92" и италианската Impresa. Отсечката трябва да е готова до март следващата година.

Също в началото на 2015 г. трябва да бъде завършен и обходният път на Монтана. Друго обходно шосе – това на Габрово, обаче за момента е спряно, като се чака решение на ВАС по жалбата на екоорганизации срещу оценката за въздействие върху околната среда на проекта. Най-вероятно то ще бъде взето на заседание на съда този месец.



Също този месец се чака решение на съда и за втората част от разширението на западната дъга на софийското околовръстно шосе – между река Какач и връзката със северната тангента след село Мрамор. Тръжната процедура бе отменена от пътната агенция миналата година, след като до отваряне на ценови оферти бе допусната само "Трейс груп холд", но от компанията обжалваха. Междувременно се очака одобрение на апликационната форма на трасето, след като през декември Европейската комисия я обяви за допустима за финансиране по програма "Транспорт". Разширението на първата част от околовръстния път – между връзката с магистрала "Люлин" и река Какач, също се изпълнява от обединение около "Трейс груп холд".
Пътната агенция спести 8.5 млн. от зимна поддръжка

Меката зима е спестила общо над 8.5 млн. лв. за зимна поддръжка до момента. Парите ще бъдат насочени към текущ ремонт на пътища напролет, съобщи Стефан Чайков. Само през ноември изразходваните средства са били с 6.5 млн. лв. по-малко от предвидените – 1.5 млн. лв. заради топлото време и 5 млн. лв. заради старта на зимната поддръжка от средата, а не от началото на месеца. Липсата на сняг е довела до 2 млн. лв. икономии през декември. В същото време през двата месеца на фирмите за зимна поддръжка са платени съответно 6.1 млн. лв. и 11 млн. лв., основно за готовност на техниката и дежурства на екипите. По този повод Стефан Чайков обяви намерението на пътната агенция в новите договори за зимна поддръжка тарифите за дежурства да бъдат намалени наполовина за сметка на по-високо заплащане за извършена работа. Очаква се тръжните процедури за тях да бъдат обявени до седмици.
Търсим пари за София-Калотина по нова програма

Участъкът от магистралата София-Калотина до с. Храбърско (близо до Сливница) може да се строи с пари по новата оперативна програма Connecting Europe (Свързана Европа) и допълващо финансиране от програма "Транспорт" през новия програмен период, съобщи Стефан Чайков. Идеята е по първата програма да се финансира отсечката до Драгоман, а по втората - пътят от там до пътния възел при село Храбърско. Тръжна процедура за 30-километровата отсечка бе обявена миналата година, но бе спряна заради изчерпания бюджет по програма "Транспорт" през стария програмен период 2007-2013 г. Дали новата схема за финансиране ще проработи, ще е ясно след началото на февруари, когато се очаква посещение на делегация от Европейската комисия.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кой кара джипа Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

20 сеп 2019, 305 прочитания

Мръсният път на свищовския боклук Мръсният път на свищовския боклук

Пожарът в старото градско сметище разкри порочни практики и куп проблеми при управлението на отпадъците.

20 сеп 2019, 277 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Данъчна ревизия и в Българския хелзинкски комитет

От организацията ще окажат пълно съдействие, но искат да са ясни причините за проверката

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма