Германската MAN Truck&Bus ще достави новите автобуси на София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германската MAN Truck&Bus ще достави новите автобуси на София

Доставката на новите автобуси ще доведе до по-ниски разходи за експлоатация и поддръжка на столичният автопарк с около 3.3 млн. лв. годишно.

Германската MAN Truck&Bus ще достави новите автобуси на София

Съдът отмени решението на КЗК и сложи точка на административния спор

Кристина Климентиевна
7113 прочитания

Доставката на новите автобуси ще доведе до по-ниски разходи за експлоатация и поддръжка на столичният автопарк с около 3.3 млн. лв. годишно.

© Мария Съботинова


79.2 млн. лв. е стойността на договора за новите автобуси

Германската компания MAN Truck&Bus ще достави новите 126 нисковъглеродни автобуса за градския автопарк на столицата. Това следва от дългоочакваното решение на Върховния административен съд (ВАС), с което окончателно се слага край на административния спор около избора на изпълнител на обществената поръчка за новите превозни средства. Така година след обявяването на търга, четири удължавания на срокове и две обжалвания пред Столичната община няма пречка да подпише договора с избрания изпълнител.

Предложената цена от компанията е 79.2 млн. лв. при прогнозна стойност от 97.3 млн. лв., като средствата са осигурени по ОП "Околна среда". Според условията  първите 20 превозни средства трябва да бъдат доставени до шест месеца след сключване на договора, а до още 6 месеца да пристигнат и останалите 106 автобуса.

Различен прочит  

ВАС отменя решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), с което процедурата се връщаше на етап ново разглеждане на документите. Антимонополният орган се произнесе по жалба на друг участник в конкурса -  китайската Zhen Gzhon Jotong Bus. В решението на КЗК се твърди, че документите на германската компания са подписани от лица, които нямат право да представляват дружеството, от което следва, че няма валидно заявление за участие в търга. Съдът обаче намира решението на КЗК за необосновано и потвърждава, че подадените от MAN документи са легитимни.

Година по-късно

Процедурата за новите автобуси беше обявена на 11 февруари 2013. Само две седмици по-късно срокът за подаване на оферти и условията бяха променени след постъпили искания от заинтересовани лица за промяна на заданието. Удължаването на срока според зам.-кмета по транспорт Любомир Христов е било с цел "да се даде възможност на повече потенциални производители да участват в поръчката, тъй като общината иска да получи най-доброто за парите, които ще бъдат похарчени". Междувременно подадена жалба в КЗК за дискриминиращи изисквания към участниците от адвокатската кантора "Стоянов, Даньовска и партньори" временно спря поръчката. Антимонополният регулатор обаче отхвърли жалбата и търгът отново продължи, за да стигне до финал почти година по-късно.

79.2 млн. лв. е стойността на договора за новите автобуси

Германската компания MAN Truck&Bus ще достави новите 126 нисковъглеродни автобуса за градския автопарк на столицата. Това следва от дългоочакваното решение на Върховния административен съд (ВАС), с което окончателно се слага край на административния спор около избора на изпълнител на обществената поръчка за новите превозни средства. Така година след обявяването на търга, четири удължавания на срокове и две обжалвания пред Столичната община няма пречка да подпише договора с избрания изпълнител.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    convince avatar :-|
    convince

    Европейските пари са за европейци, китайците да продават в Азия, нуждата там е многократно по-голяма от Чукотка и Камчатка чак до Индия...

  • 2
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    А и МАН е име, плюс имаме опит с тези двигатели.

  • 3
    kireto avatar :-|
    Кирето

    Добре, добре, нови трамвай, нови влакчета за метрото, сега и нови автобуси...
    Заприличва София на нормален град.
    Само се питам кога ли СО ще подмени и крайградските линии?
    Там повечето, особено в северна посока, са стари МАН-ове, вървят си, но седнеш ли отзад смърди на нафта, та се нетрае...

  • 4
    udri avatar :-|
    udri

    Мановете са добри,а и при нашата поддръжка ще издържат повече от китайските.Аз,обаче тайничко се надявах на Цитаро.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK