Цял сектор в транспорта обяви стачка
Автобусните компании заплашиха, че спират превозите от 1 февруари


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
са фирмите за автобусен транспорт в България. През 2010 г. бройката им е била 2800, твърдят от бранша.
Пълна пасивност на управляващите към проблемите на цял сектор от бизнеса, хронична слепота и глухота за опитите на браншовите сдружения да привлекат вниманието на властта към нуждата от прилагане на регулацията и в крайна сметка - "тотална невъзможност за фирмите да продължат своята дейност". С това накратко може да се обясни трагикомичната ситуация собствениците на компании да обявят стачка, спирайки дейността им.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
28 коментара
По себе си съдя, че пътувам по-рядко с автобус. Защото нямам високи доходи май-май! Явно и при повечето хора е така.
Споделеното пътуване също им подлива вода. Все по-чести са групите във ФБ "Пътуващи между София и произволен град".
Споделеното пътуване да им е проблема... Всъщност, исканията им са абсолютно справедливи и разумни.
А някой случайно да кажа че Юнион-Ивкони, Етап-Адрес и Централна Автогара - София са доста свързани....
Всичко е икономически интереси... и е време някой да излезе от въртележката...
Не пътувам с автобуси. Прочетох статията и останах учуден от факта, че разрешаването на поставените проблеми наистина е изцяло в ръцета на държавата. Много логични са исканията, а защо нищо не се прави?
Сивата икономика е голям проблем във всеки сектор. Нищо обаче не се прави, ситуацията е докарана, че този, който е изряден е изправен до стената, а самата държава има интерес точно от плащащите данъци, които така и не намери време да защити.
Иначе по темата- цената на билет в автобуса до повечето градове е колкото ако си делиш бензина с приятели в колата. Повече от ясно е че всеки ще пътува с кола, далеч по удобно
Не съм се качвал на междуградски автобус от години. Селско обслужване, нахални шофьори (мазни, но с вратовръзки, особено към източна България). Като сметнеш билета, за 4 човека излиза по-евтино да отидеш с кола и си мобилен.
За какво протестират? Че са им високи цените и не отговарят на пзара? Че фирмите им продават билети без запазени места? Хайде мерси. Предпочитам влак пред автобус. Имаш шанс да попаднеш на някой не-български, който да е читав, с автобус нямаш такъв късмет.
До коментар [#6] от "Дим Дим":
Напълно съм съгласен. Държавата в лицето на НАП , в повечето случаи проверява коректните платци, които имат възможност да платят още /за технически грешки например/, а не обръща внимание на сивата икономика, на тези, които плащат осигуровки на минимален праг, на тези с източване на ДДС. При това правителство става още по-лошо, направо кошмарно.
".. БДЖ се субсидира и вози под себестойност..."
Частните автобуси плащат огромни данъци, най-малкото през горивото което купуват, с които пари държавата им върти "мръсно", като вози бабички и кокошки на половин цена.
"...Билетите с намаления не се компенсират..."
Стар номер на БГ е да прави помен с чужда пита :-) Подобно е положението в здравеопазването.
"... Сивият сектор е завладял огромен дял от пазара...."
И няма абсолютно никакви индикации че ще намалее.
------
Отделно от всичко друго факта че държава и община продават лицензи за линии ми се струва абсурдно. Такса "автогара" го разбирам, но това да плащаш че возиш някого (за което си плащаш данъците като за всяка търговска дейност) е абсурдно. Още по-абсурдно е да те задължават с определн график. Това е антипазарно, разрушително и идиотско. Друг е въпроса че тези фирми участваха в грехопадението и сега ядат берат плодовете си :-) И да - билетите са ужасно скъпи за услугата която предоставят. Със задоволство отбелязвам че не съм ползвал автобус или влак повече от 20 години, с 2 (словом: две) изключения, които не са ми най-добрия спомен :-)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.