Цял сектор в транспорта обяви стачка

Автобусните компании заплашиха, че спират превозите от 1 февруари

От браша за година са изпратили 104 писма до различни институции. Получените отговори са четири, а предприетите действия - нула<br>
От браша за година са изпратили 104 писма до различни институции. Получените отговори са четири, а предприетите действия - нула<br>
От браша за година са изпратили 104 писма до различни институции. Получените отговори са четири, а предприетите действия - нула<br>    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
От браша за година са изпратили 104 писма до различни институции. Получените отговори са четири, а предприетите действия - нула<br>    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
950

са фирмите за автобусен транспорт в България. През 2010 г. бройката им е била 2800, твърдят от бранша.

Пълна пасивност на управляващите към проблемите на цял сектор от бизнеса, хронична слепота и глухота за опитите на браншовите сдружения да привлекат вниманието на властта към нуждата от прилагане на регулацията и в крайна сметка - "тотална невъзможност за фирмите да продължат своята дейност". С това накратко може да се обясни трагикомичната ситуация собствениците на компании да обявят стачка, спирайки дейността им.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
28 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    naffoo avatar :-|
    naffoo
    • - 5
    • + 13

    По себе си съдя, че пътувам по-рядко с автобус. Защото нямам високи доходи май-май! Явно и при повечето хора е така.

    Нередност?
  • 2
    azuro avatar :-|
    azuro
    • - 2
    • + 23

    Споделеното пътуване също им подлива вода. Все по-чести са групите във ФБ "Пътуващи между София и произволен град".

    Нередност?
  • 3
    chimi_frog avatar :-|
    Чимиджимичамиджоми
    • - 17
    • + 29

    Споделеното пътуване да им е проблема... Всъщност, исканията им са абсолютно справедливи и разумни.

    Нередност?
  • 4
    xps avatar :-|
    xps
    • + 20

    А някой случайно да кажа че Юнион-Ивкони, Етап-Адрес и Централна Автогара - София са доста свързани....
    Всичко е икономически интереси... и е време някой да излезе от въртележката...

    Нередност?
  • 5
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • - 11
    • + 15

    Не пътувам с автобуси. Прочетох статията и останах учуден от факта, че разрешаването на поставените проблеми наистина е изцяло в ръцета на държавата. Много логични са исканията, а защо нищо не се прави?

    Нередност?
  • 6
    dimdim avatar :-|
    Дим Дим
    • - 1
    • + 33

    Сивата икономика е голям проблем във всеки сектор. Нищо обаче не се прави, ситуацията е докарана, че този, който е изряден е изправен до стената, а самата държава има интерес точно от плащащите данъци, които така и не намери време да защити.

    Нередност?
  • 7
    dimdim avatar :-|
    Дим Дим
    • - 1
    • + 29

    Иначе по темата- цената на билет в автобуса до повечето градове е колкото ако си делиш бензина с приятели в колата. Повече от ясно е че всеки ще пътува с кола, далеч по удобно

    Нередност?
  • 8
    epoc avatar :-|
    epoc
    • - 1
    • + 23

    Не съм се качвал на междуградски автобус от години. Селско обслужване, нахални шофьори (мазни, но с вратовръзки, особено към източна България). Като сметнеш билета, за 4 човека излиза по-евтино да отидеш с кола и си мобилен.

    За какво протестират? Че са им високи цените и не отговарят на пзара? Че фирмите им продават билети без запазени места? Хайде мерси. Предпочитам влак пред автобус. Имаш шанс да попаднеш на някой не-български, който да е читав, с автобус нямаш такъв късмет.

    Нередност?
  • 9
    daaam avatar :-|
    daam
    • + 24

    До коментар [#6] от "Дим Дим":

    Напълно съм съгласен. Държавата в лицето на НАП , в повечето случаи проверява коректните платци, които имат възможност да платят още /за технически грешки например/, а не обръща внимание на сивата икономика, на тези, които плащат осигуровки на минимален праг, на тези с източване на ДДС. При това правителство става още по-лошо, направо кошмарно.

    Нередност?
  • 10
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 4
    • + 33

    ".. БДЖ се субсидира и вози под себестойност..."

    Частните автобуси плащат огромни данъци, най-малкото през горивото което купуват, с които пари държавата им върти "мръсно", като вози бабички и кокошки на половин цена.

    "...Билетите с намаления не се компенсират..."

    Стар номер на БГ е да прави помен с чужда пита :-) Подобно е положението в здравеопазването.

    "... Сивият сектор е завладял огромен дял от пазара...."

    И няма абсолютно никакви индикации че ще намалее.
    ------
    Отделно от всичко друго факта че държава и община продават лицензи за линии ми се струва абсурдно. Такса "автогара" го разбирам, но това да плащаш че возиш някого (за което си плащаш данъците като за всяка търговска дейност) е абсурдно. Още по-абсурдно е да те задължават с определн график. Това е антипазарно, разрушително и идиотско. Друг е въпроса че тези фирми участваха в грехопадението и сега ядат берат плодовете си :-) И да - билетите са ужасно скъпи за услугата която предоставят. Със задоволство отбелязвам че не съм ползвал автобус или влак повече от 20 години, с 2 (словом: две) изключения, които не са ми най-добрия спомен :-)

    Нередност?
Нов коментар