ВАС отхвърли жалбите срещу тунела под Шипка
Единадесет компании са подали оферти в търга за идеен проект на бъдещото съоръжение


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Тричленен състав на Върховния административен съд (ВАС) отхвърли жалбите на природозащитниците от WWF и частни лица срещу оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС), която одобрява инвестиционното предложение на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) за трасето на обхода на Габрово и тунела под Шипка. Това е развръзката засега след двегодишна съдебна битка на неправителствената организация срещу проекта, предвиждащ застрояване на част от природен парк "Българка" и защитени зони по "Натура 2000".
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
10 коментара
Не може да бъде! Да не би да има някакъв шанс България в 21 век да има нормална,бърза връзка между Северна и Южна България,особено зимата когато положение е трагично.Да видим до къде ще го докарат и дали наистина ще започнат строеж на тунела под Шипка,за който се говори сигурно от поминалия век.
Тия "зелени наглеци" си живуркат предоволно в София, събота и неделя отиват да се нарадват на "природата", а хората от провинцията да се мъчат и гладуват, за да не им развалят представата как трябва да изглежда света.
До коментар [#2] от "okk04315801":
А, да бе, вие затова гладувате, щото няма път през парка. Като го построят отгоре вместо отдолу, изведнъж ще сте сити и щастливи всичките.
въобще не съм се съмнявал че екоизнудвачите са се опитали и може би изкарали някоя пара
До коментар [#3] от "80286":
Нищо няма да му стане на парка. А колкото до това кой е гладен и кой - сит, почакай да падне снега и ела да те прекарам през Балкана, да видиш как е. Пък може и да ти се отворят очите.
До коментар [#5] от "TPOTOAP":
Ти не ми обяснявай на мен за снега и Балкана, щото не съм от равното. Опитвам се да кажа, че не заради Стара Планина няма работа в северна България и хората мизерстват. Сърдете се на петилетките. Опитвам се да кажа, че през Шипка няма да потекат работни места и манна небесна към северна България като я пуснат. Много сте наивни ако смятате, че нещо ви топли тоя проект въобще. Тировете - да. Хората - не много. И най-накрая, опитвам се да кажа, че за пореден път ще е по български - вместо по оригинален проект, ще го направим евтино, некачествено, ще осерем след себе си, някой някой ще прибере много пари. А хората в северна България направо ще цъфнат и вържат от цялата работа.
До коментар [#6] от "80286":
Удобните транспортни връзки на Северна България се броят на пръстите на едната ръка. На север - Дунава с 1 мост и още един от миналата година (плащат се). На изток - морето. На запад и на юг - Балкана, който може да се пресече нормално целогодишно само през магистрала Хемус. Ето това е главната причина за изоставането на Северна България от Южна. Проглушиха ни ушите с тази евроинтеграция, а все още не сме интегрирали двете части на нашата си държава. И защо е така? Отговорът на въпроса можем да търсим в мисленето на хора, написали нещо например като коментар номер 6. Много ясно, че тунелът няма да открие работни места, но самият факт, че времето за путъване през Балкана ще се съкрати с 1 час, е достатъчно голямо постижение.
[quote#6:"80286"]И най-накрая, опитвам се да кажа, че за пореден път ще е по български - вместо по оригинален проект, ще го направим евтино, некачествено, ще осерем след себе си, някой някой ще прибере много пари. А хората в северна България направо ще цъфнат и вържат от цялата работа.[/quote]
Това като оплакване на нероден Петко ли да го броим?
До коментар [#7] от "TPOTOAP":
Каквото искаш брой, въобще не ме интересуваш. Ах, дано си активен тука, Тротоар-е, примерно 2 години след като стане това. Да те питам как сте, що сте, плувате ли вече в мед и мляко. Много ще се бъзикам с теб. Направо няма да те оставя на мира. Наивни хора бе, прости хора...
До коментар [#8] от "80286":
Типично хейтърско мнение, за рамка.
Кои сме ние и кои сте вие? Каква е тази измислена барикада? Ти всъщност искаш ли да има тунел или не. Разбрах че хасфалта не се ядял и казах, че ползите от тунела и без това са огромни.
По твоята логика за какво ни е дунав мост 2, и той не нахрани Видин, нали така. И Маказа да затворим, че и там гладни и се оплакват.
До коментар [#9] от "TPOTOAP":
Странно... проход имат, пък и там гладни. Как е възможно, що е това?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.