С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 яну 2014, 18:25, 5612 прочитания

АПИ пусна поръчка за пътни знаци за 20 млн. лв.

Процедурата за доставка на мантинели на същата стойност е спряна заради дискриминационни условия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви нова голяма обществена поръчка, свързана с обезопасяването и сигнализацията на пътната мрежа за следващите четири години. Процедурата е с прогнозна стойност 19.9 млн. лв. Тя включва доставка на средства за вертикална сигнализация (пътни знаци и табели) за магистралите и републиканската мрежа. През декември агенцията обяви аналогична поръчка за монтаж на ограничителни съоръжения (мантинели, светлоотразители и парапети) също за 19.9 млн. лв., а в средата на ноември – за полагане на маркировка, която отново е за същата сума. И двете бяха спрени след жалби на фирми в Комисията за защита на конкуренцията.

И трите обществени поръчки бяха обявени след решение на АПИ миналата година, с което съпътстващи дейности като полагането на маркировка, монтирането на пътни знаци и мантинели бяха извадени от обхвата на договорите за пътна поддръжка. Идеята е така да се намалят цените на тези услуги, тъй като в тръжните процедури могат да кандидатстват директно производители, вносители и доставчици на такъв тип оборудване без посредничество на поддръжащите пътищата строителни фирми.


Новата поръчка

По новата обществена поръчка на АПИ може да се кандидатства до 10 февруари. Подобно на предните две процедури и при нея са обособени шест отделни позиции, всяка за един от плановите райони в страната: Северозападен, Северен Централен, Североизточен, Югоизточен, Южен централен и Югозападен.

За всяка позиция е предвиден бюджет от 3.3 млн. лв. за целия четиригодишен срок, но плащанията ще зависят от конкретната свършена работа за съответната година. Всеки кандидат може да подаде документи най-много за две позиции.

До участие в процедурата се допускат дружества и обединения, които имат оборот от дейности по доставка, монтаж и поддръжка на пътни знаци на магистрали и пътища от републиканската мрежа за поне 500 хил. лв. за последните три години и разполагат с необходимото оборудване. Изискването за оборот важи за всяка от обособените позиции, но при кандидатстване по повече от една той не се увеличава.



Предложенията на кандидатите ще се оценяват по метода "Икономически най-изгодна оферта", като основна тежест ще имат техническите показатели (60%). Останалите 40% се падат на ценовата оферта.

Обжалваната процедура

Междувременно спряната обществена поръчка на АПИ за доставка на пътни ограничителни съоръжения предизвика взаимни обвинения между представители на сектора.
Процедурата бе стопирана след жалба на варненската компания "Лукс доорс" в края на декември. Мотивът бе наличието на ограничителни условия в тръжните документи. От ръководството на компанията посочиха като такова изискването за полагане на щемпел АПИ върху всеки от монтираните елементи.

Според управителя на "Лукс доорс" Соня Димитрова условията на поръчката са силно ограничителни, тъй като има изискване да се постави щампа АПИ върху отделните елементи. Според нея това изискване противоречи на технологичния цикъл на производство и то може да се покрие на ниска цена само от производители на мантинели, колчета и т.н. Иначе съоръженията трябва да се транспортират два пъти, веднъж от производител към маркировач и после обратно при производител за поцинковане. Поставяйки подобни изисквания, възложителят дискриминира останалите участници в процедурата, като предварително поставя в по-благоприятно положение производителите.

По думите й само една компания в страната – пловдивската "Юпитер-метал", отговаря на това условие.
Собственикът на "Юпитер-метал" Николай Иванов, който е и председател на Баншова асоциация "Пътна безопасност", отхвърли обвиненията. Според него зад тях стоят интересите на големи строителни фирми, които не искат съпътстващите дейности като поддръжката на мантинели и парапети да бъдат извадени от обхвата на договорите за пътна поддръжка.

"В сегашните договори, ако един елемент струва 35 лв., има фирми, които го предлагат за над 70 лв. Ясно е откъде идва съпротивата", коментира Иванов. По думите му наличието на подобен щемпел върху мантинели и огради по пътищата е европейска практика. Причината от АПИ също да го изискват са кражбите на металните съоръжения, за да бъдат предадени за скрап или за да се ползват повторно при обезопасяване на общински пътища.

"Всяка фирма, която произвежда подобни съоържения, може да сложи подобен щемпел преди поцинковането на елементите", категоричен бе Иванов. И допълни, че има поне четири български компании и много чужди дружества, които произвеждат подобни елементи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Газовата борса тръгна, допингът изхвърли Русия от всички спортове 1 Вечерни новини: Газовата борса тръгна, допингът изхвърли Русия от всички спортове

И още: ЕК разреши помощ от 3.2 млрд. евро за 7 държави за развитие на батериите за коли; президентите на Русия и Украйна започват разговори за решения на конфликта в Украйна

9 дек 2019, 1318 прочитания

Президентът поиска решения за недействителните гласове и по-тежки наказания за контролирания вот 2 Президентът поиска решения за недействителните гласове и по-тежки наказания за контролирания вот

Радев обсъди проблемите на проведените избори с институции и експерти и призова за по-тежки наказания

9 дек 2019, 949 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Конкурсът за "Южен поток" се проверява от Европейската комисия

Причината е късият срок за подаване на документи и съмнения за нарушаване на процедурата

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10