Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
41 16 яну 2014, 21:00, 6714 прочитания

Е-правителството - признат провал

Работата на парче до момента е довела до несъвместимост на различните софтуери

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Малко успехи и много планове - това отчете министърът на транспорта и съобщенията Данаил Папазов на специална среща с медиите, целяща да направи преглед на работата му от началото на мандата до края на миналата година. Една тема обаче - електронното управление, не попада в нито една от двете графи - електронното правителство, за чието въвеждане ведомството на Папазов е ресорно. Там ситуацията повече прилича на провал, обусловен от работата до момента, а за планове не се говори.

Нищо не работи


Проблемите с въвеждането на електронното управление обаче вече станаха пословични. "Вече изградените системи все още не работят, липсва и нормална координация между тях", заяви Папазов. "През годините са правени различни софтуери за целта, всеки си ги е създавал за себе си и в момента те не могат да бъдат координирани", призна министърът. Все още липсва и интегратор на електронното управление, който трябва да играе ролята на свързващо звено между отделните министерства и институции, за да има лесен обмен на данни между тях. Преди година в тестов режим бяха пуснати 5000 карти за електронна идентификация. Те обаче са неизползваеми. "Към момента има доста затруднения при работата с тези карти. Аз самият пробвах една такава и не успях да си свърша каквато и да било работа с нея" подчерта Папазов. Иначе внедряването на електронното управление би могло да пести на държавата 30 млн. лв. на година, сочат анализите на транспортното ведомство. Работата на парче до момента по този проект обаче не позволява реализирането на въпросните ползи. Информация какво предстои да бъде предприето засега няма.

Концесиите - предстоят

До началото на март трябва да е готов концесионният анализ на летище София, заяви още транспортният министър, представяйки приоритетите си за тази година. Документът трябва да покаже дали е по-добре да се търси частен оператор за столичната аерогара и ако да, дали тя ще бъде отдадена заедно с летището в Балчик. Пълна готовност за концесиониране има за летищата в Горна Оряховица и Пловдив. Интерес към тях обаче няма. През април или май пък трябва да започне изработването на концесионния анализ на пристанище Варна. По същото време се очаква да бъде обявена тръжна процедура за избор на изпълнител на жп линията Варна - Русе, която е в най-голяма проектна готовност за следващия програмен период на оперативна програма "Транспорт" 2014 - 2020. В очакване на финансиране е и автомагистралата от Калотина до София, като част от тази отсечка може да получи средства по инструмента Connecting Europe Facility.



Помощ от колега

Идната седмица пък предстоят разговори с автобусните превозвачи съвместно с Министерството на финансите и Министерството на вътрешните работи. Автобусните компании заплашиха със стачка от 1 февруари, тъй като не издържат на конкуренцията на сивия сектор, не се изпълнява новата транспортна схема, не се спазват изискванията за времеви отстояния от 1 час между превозите по една линия и т.н. "Повечето от техните проблеми ние не можем да решим сами", заяви министър Папазов, като допълни, че ще бъдат направени проверки на над 100 автомобила, за които са сигнализирали автобусните превозвачи.  

Списъкът с достойнствата

Основна гордост на транспортното ведомство към днешна дата е намаляването на общите дългове на БДЖ, които към 31 декември са 624 млн. лв. - с около 80 млн. лв. по-малко спрямо година по-рано. Спадът е постигнат без помощ от държавния бюджет и от кредитни институции. "За първи път БДЖ е изплатило над 66 млн. лв., а активният диалог с кредиторите е възстановен", каза Данаил Папазов.
Сега се обмисля преструктуриране на част от дейностите на БДЖ и отдаването им на външни фирми. Това може да е съдбата на ремонтната дейност в железниците, която е разпръсната в 12-13 звена. "Практически във всяко от тях се извършват някакви ремонти, но те не са с нужното качество и прецизност", обясни министърът. Идеята сега е ремонтите да се правят в едно, максимум две звена, но с по-високо качество. Възможно е да се тръгне и към аутсорсване на дейността на външна компания.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

KBC очаква свиване на българската икономика с 10% KBC очаква свиване на българската икономика с 10%

Оптимистичният вариант е за спад само с 4%, а най-лошият – за 12%

1 апр 2020, 1132 прочитания

Вечерни новини: Още месец извънредно положение; Първи случай на COVID-19 в парламента Вечерни новини: Още месец извънредно положение; Първи случай на COVID-19 в парламента

И още: Бюджетът излезе на дефицит през март; Производствената активност в еврозоната е намаляла рязко през март

1 апр 2020, 1837 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Институциите, глупако!

Развитието на една страна може най-добре да се прецени, като се отиде на място в службите на държавата

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10