С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 19 яну 2014, 16:36, 5336 прочитания

Ръстът ще е при таблетите

Иван Бозев, главен регионален директор на Lenovo за Югоизточна Европа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Таблетите имат страхотен ръст. В България от нула бройки миналата година сме на път да продадем 50 хил. подобни устройства тази година.
 
Визитка:
Иван Бозев е главен регионален директор за Югоизточна Европа на Lenovo. Под негово ръководство попадат България, Хърватия, Гърция, Унгария, Румъния, Сърбия, Словакия, Словения и още шест източноевропейски държави. Той отговаря за целия бизнес на компанията в региона - бизнес операции, стратегия и изпълнение, продажби, маркетинг и връзка с централния мениджмънт. Бозев има 10 години опит в IT индустрията, като голяма част от кариерата му преминава в Lenovo, като преди това е работил за IBM. В двете компании заема различни длъжности, свързани с продажби и мениджмънт.
 
Пазарът за персонални компютри отчита спад през последните две години, а по последни данни Lenovo е единствената компания, която отчита растеж в световен мащаб в този сегмент – на какво се дължи това?
 
По щастлива случайност преди дни излязоха предварителните резултати на IDC относно това каква е позицията на Lenovo на световния пазар през четвъртото тримесечие на изминалата година. Компанията не само отчита ръст, но и потвърждава лидерската си позиция. Като за първи път се откъсва на сериозна дистанция от втория – Hewlett-Packard. Въпреки че пазарът на персонални компютри не е растящ, говорим за сегмент, който е 200 млрд. долара годишно. Тоест това е една огромна ниша, в която ние сме лидер с близо 20% дял. Това са приблизително 40 млрд. долара годишен оборот, който е реализиран в работата на този пазар. Независимо че няма растеж за момента, РС сегментът е важен за Lenovo и компанията ще продължи да работи на него. Нашият успех на пазара за персонални компютри се дължи на няколко фактора.

На първо място предлагаме качество и иновации. Преди две-три години, когато започнахме с по-сериозните инвестиции на пазарите в Източна и Югоизточна Европа, бяхме, общо взето, на много ниско ниво – 2-3% пазарен дял. Нашата основна задача беше да работим с нови канали и фирми за разпространение. Миналото тримесечие се обади един голям ритейлър в Гърция и искаше да започнем да работим заедно. И при първата ни среща с него го попитах "Защо?". Той ми отговори: "Отидох в магазина и попитах кои продукти са най-качествени и те ми отговориха - Lenovo." По отношение на качеството например ние през изминалата година на изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас представихме първия лаптоп, който се трансформира в таблет – Yoga. Това е доказателство, че ние непрекъснато вкарваме иновация в персоналните компютри.


На второ място е ясна изградена стратегия и план, по който работим. При нас използваме термина protect and attack. Тоест решаваме върху какво се концентрираме, какви са позициите, които са водещи при нас и трябва да защитаваме, както и къде трябва да инвестираме. Преди 7-8 години, когато Lenovo купи PC звеното на IBM, те бяха създали такъв план, че трябва да се развиват извън Китай. Тоест с едно придобиване Lenovo започнаха да бъдат представяни в международен аспект. Практиката я продължаваме и в момента. Например в Бразилия чрез сливане установихме силни позиции на РС пазара там. Извън Китай Lenovo и IBM нямаха представяне на пазара за крайни потребители, а се бяха съсредоточили около бизнес клиентите.

На трето място1 ние разбираме компанията като "глобална, но и локална". Тоест например в България няма нито един китаец във фирмата, който да е част от мениджърския екип. Същото важи и за Русия, Америка и т.н. Разчитаме на местните експерти да движат бизнеса ни във всеки един регион.  
 
На какво се дължи спадът на РС пазара и има ли възможност да се обърне тенденцията?
 
Като цяло РС индустрията се променя и спадът се дължи на два движещи фактора. Първият е, че крайните потребители, които бяха най-голямата клиентска част на този пазар, се насочват малко към друг вид устройства – не към традиционните десктопи и лаптопи, а по-скоро към смартфони и таблети. Натам се измести търсенето на крайните потребители. Другата причина е, че корпоративните клиенти, донякъде свързано и с икономическата криза, забавиха обновяването на своето IT оборудване. Мисля, че голяма част от ръста няма да бъде в РС индустрията. Тя е стабилен бизнес и вече няма как да се очакват гигантски скокове. Те по-скоро биха се наблюдавали и вече са видими при таблетите. Lenovo е готова да е на гребена на тази вълна на новия растеж. При нас миналото тримесечие близо 15% от оборота на компанията идва от бизнес извън традиционните персонални компютри – тоест таблети и смартфони. През 2012 г. за същия период беше 8%, а по-предната година – 5%. С други думи, почти двойно се увеличава всяка година стойността на бизнеса извън традиционния РС сегмент. Lenovo вече не е само компания за персонални компютри. През третото тримесечие на 2013 г. Lenovo продаде повече смартфони и таблети, отколкото персонални компютри. Има една метрика на IDC, която отчита всички умни и свързани с интернет устройства (smart connected devices). Тя включва компютри, смартфони и таблети. По тази категоризация Lenovo вече е номер четири в света.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Изтеклите данни от НАП са под 1% от тези, до които е имало достъп Изтеклите данни от НАП са под 1% от тези, до които е имало достъп

Държавната администрация е силно неподготвена откъм киберсигурност, препоръките за промени са от технически до законодателни

20 фев 2020, 290 прочитания

Димитър Радев: Работата по изпълнение на задачите, свързани с ERM II и Банковия съюз, продължава Димитър Радев: Работата по изпълнение на задачите, свързани с ERM II и Банковия съюз, продължава

Към момента няма тенденции, които биха поставили паричния режим под натиск, твърди управителят на БНБ

20 фев 2020, 659 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Националният иновационен фонд е с бюджет от 10 млн. лв. за 2014 г.

Седмата конкурсна сесия за набиране на предложения е от 1 февруари до 31 март

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10