С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 19 яну 2014, 16:36, 5276 прочитания

Ръстът ще е при таблетите

Иван Бозев, главен регионален директор на Lenovo за Югоизточна Европа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Таблетите имат страхотен ръст. В България от нула бройки миналата година сме на път да продадем 50 хил. подобни устройства тази година.
 
Визитка:
Иван Бозев е главен регионален директор за Югоизточна Европа на Lenovo. Под негово ръководство попадат България, Хърватия, Гърция, Унгария, Румъния, Сърбия, Словакия, Словения и още шест източноевропейски държави. Той отговаря за целия бизнес на компанията в региона - бизнес операции, стратегия и изпълнение, продажби, маркетинг и връзка с централния мениджмънт. Бозев има 10 години опит в IT индустрията, като голяма част от кариерата му преминава в Lenovo, като преди това е работил за IBM. В двете компании заема различни длъжности, свързани с продажби и мениджмънт.
 
Пазарът за персонални компютри отчита спад през последните две години, а по последни данни Lenovo е единствената компания, която отчита растеж в световен мащаб в този сегмент – на какво се дължи това?
 
По щастлива случайност преди дни излязоха предварителните резултати на IDC относно това каква е позицията на Lenovo на световния пазар през четвъртото тримесечие на изминалата година. Компанията не само отчита ръст, но и потвърждава лидерската си позиция. Като за първи път се откъсва на сериозна дистанция от втория – Hewlett-Packard. Въпреки че пазарът на персонални компютри не е растящ, говорим за сегмент, който е 200 млрд. долара годишно. Тоест това е една огромна ниша, в която ние сме лидер с близо 20% дял. Това са приблизително 40 млрд. долара годишен оборот, който е реализиран в работата на този пазар. Независимо че няма растеж за момента, РС сегментът е важен за Lenovo и компанията ще продължи да работи на него. Нашият успех на пазара за персонални компютри се дължи на няколко фактора.

На първо място предлагаме качество и иновации. Преди две-три години, когато започнахме с по-сериозните инвестиции на пазарите в Източна и Югоизточна Европа, бяхме, общо взето, на много ниско ниво – 2-3% пазарен дял. Нашата основна задача беше да работим с нови канали и фирми за разпространение. Миналото тримесечие се обади един голям ритейлър в Гърция и искаше да започнем да работим заедно. И при първата ни среща с него го попитах "Защо?". Той ми отговори: "Отидох в магазина и попитах кои продукти са най-качествени и те ми отговориха - Lenovo." По отношение на качеството например ние през изминалата година на изложението за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас представихме първия лаптоп, който се трансформира в таблет – Yoga. Това е доказателство, че ние непрекъснато вкарваме иновация в персоналните компютри.


На второ място е ясна изградена стратегия и план, по който работим. При нас използваме термина protect and attack. Тоест решаваме върху какво се концентрираме, какви са позициите, които са водещи при нас и трябва да защитаваме, както и къде трябва да инвестираме. Преди 7-8 години, когато Lenovo купи PC звеното на IBM, те бяха създали такъв план, че трябва да се развиват извън Китай. Тоест с едно придобиване Lenovo започнаха да бъдат представяни в международен аспект. Практиката я продължаваме и в момента. Например в Бразилия чрез сливане установихме силни позиции на РС пазара там. Извън Китай Lenovo и IBM нямаха представяне на пазара за крайни потребители, а се бяха съсредоточили около бизнес клиентите.

На трето място1 ние разбираме компанията като "глобална, но и локална". Тоест например в България няма нито един китаец във фирмата, който да е част от мениджърския екип. Същото важи и за Русия, Америка и т.н. Разчитаме на местните експерти да движат бизнеса ни във всеки един регион.  
 
На какво се дължи спадът на РС пазара и има ли възможност да се обърне тенденцията?
 
Като цяло РС индустрията се променя и спадът се дължи на два движещи фактора. Първият е, че крайните потребители, които бяха най-голямата клиентска част на този пазар, се насочват малко към друг вид устройства – не към традиционните десктопи и лаптопи, а по-скоро към смартфони и таблети. Натам се измести търсенето на крайните потребители. Другата причина е, че корпоративните клиенти, донякъде свързано и с икономическата криза, забавиха обновяването на своето IT оборудване. Мисля, че голяма част от ръста няма да бъде в РС индустрията. Тя е стабилен бизнес и вече няма как да се очакват гигантски скокове. Те по-скоро биха се наблюдавали и вече са видими при таблетите. Lenovo е готова да е на гребена на тази вълна на новия растеж. При нас миналото тримесечие близо 15% от оборота на компанията идва от бизнес извън традиционните персонални компютри – тоест таблети и смартфони. През 2012 г. за същия период беше 8%, а по-предната година – 5%. С други думи, почти двойно се увеличава всяка година стойността на бизнеса извън традиционния РС сегмент. Lenovo вече не е само компания за персонални компютри. През третото тримесечие на 2013 г. Lenovo продаде повече смартфони и таблети, отколкото персонални компютри. Има една метрика на IDC, която отчита всички умни и свързани с интернет устройства (smart connected devices). Тя включва компютри, смартфони и таблети. По тази категоризация Lenovo вече е номер четири в света.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Пак post mortem мерки за пътната безопасност, водната криза продължава Уикенд новини: Пак post mortem мерки за пътната безопасност, водната криза продължава

И още: Миграционен натиск на границата между Турция и Гърция, VW - или Турция, или никъде

15 дек 2019, 476 прочитания

ГЕРБ предлага бивши районни кметове да влязат в бордовете на две общински фирми 3 ГЕРБ предлага бивши районни кметове да влязат в бордовете на две общински фирми

Управляващите побързаха да изтрият проекторешението, след като "Спаси София" го публикуваха във Фейсбук

15 дек 2019, 1508 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Националният иновационен фонд е с бюджет от 10 млн. лв. за 2014 г.

Седмата конкурсна сесия за набиране на предложения е от 1 февруари до 31 март

Още от Капитал
Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10