Българско-унгарски консорциум ще изгради тролейбусното депо в Плевен
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българско-унгарски консорциум ще изгради тролейбусното депо в Плевен

Изграждането на новото депо ще осигури домуването на общо 70 тролейбуса в града.

Българско-унгарски консорциум ще изгради тролейбусното депо в Плевен

Обединение предложи най-ниска цена за изпълнение на проекта

Кристина Климентиевна
5122 прочитания

Изграждането на новото депо ще осигури домуването на общо 70 тролейбуса в града.

© СИЛВИЯ ЗЛАТКОВА


24 млн. лв. струва развитието на градския транспорт в града.

Обединение "Стройдепо Плевен" между "Инфраструктурно строителство" и унгарската "Келт УТ" е избрано за изпълнител на тролейбусното депо в Плевен. Това става ясно от подадените оферти на четирите кандидата (виж карето) за поръчката на общинското дружество "Тролейбусен транспорт", с които "Капитал Daily" разполага. Българско-унгарският консорциум предложи най-ниска оферта сред останалите компании – 6.9 млн. лв. при прогнозна стойност от 7.8 млн., и получи максимален брой точки за техническо изпълнение и време. Обществената поръчка е втори опит на местните власти да изградят депо в града. Първият търг беше отменен, след като  Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) откри ограничителни критерии за подбор на кандидатите по жалба на компания, закупила документация за участие - "Прогрес билдинг къмпани".

Изграждането на обекта се финансира по проект за развитие на градския транспорт в общината за близо 24 млн. лв. по оперативна програма "Регионално развитие". Изпълнението на проекта включва и поръчка за реконструкция и разширение на тролейбусната мрежа в града на стойност 9.7 млн. лв., като срокът за участие в нея изтича на 23 януари.

Факторът цена

Четиримата участници са получили максималните 40 точки за техническото изпълнение и срок. Така решаващият фактор се оказва ценовата оферта, която в случая е с тежест 50%. Интерес към търга са заявили още две обединения - "Монолит – Авис Пътища и мостове" и "Транспорт Плевен 2014 г.", регистрирано в Пловдив. Компаниите са отстранени още на технически подбор, защото не са покривали минималните изисквания в процедурата.

Очаква се "Тролейбусен транспорт" да подпише  договор с избрания изпълнител, след като изтече двуседмичният срок за обжалване. Крайният срок, който общината е заложила за изпълнението на проекта, е май 2015 г. Изграждането на новото депо е нужно на града, тъй като в момента е осигурен покрив само на 20 от общо 70 тролейбуса. Обектът ще се изгражда поетапно върху общински парцел от 15 дка.

Подобряване на мрежата

Поръчката за реконструкция на тролейбусната мрежа в града на стойност 9.7 млн. лв. беше спряна отново след обжалване на компанията "Прогрес билдинг къмпани" заради ограничителните икономически и финансови критерии. През ноември КЗК отхвърли жалбата, с което даде зелена светлина на процедурата за избор на изпълнител. Според условията проектът трябва да бъде изпълнен до 16 месеца след сключване на споразумението. Освен ремонт на мрежата той включва изграждане на нови спирки и разширение на мрежата. От кандидатстващите компании се изисква реализиран оборот за последните три години от 20 млн. лв.

Участниците

"Стройдепо - Плевен" ("Инфраструктурно строителство", "Келт УТ", Унгария)

Цена – 6.959 млн. лв.

Оценка – 100 точки

"Монолит-Хоризонт МК" ("Хоризонт Иванов", "Монолит", "Инжстрой", "Иво Петров архитекти")

Цена – 7.186 млн. лв.

Оценка – 98.421 точки

"Стар инженеринг – Станилов Плевен 2013" ("Старт инженеринг", "Станилов")

Цена – 6.968 млн. лв.

Оценка – 94.938 точки

"АТГ Плевен" ("АТ инженеринг 2000", "Гигастрой")

Цена – 7.782 млн. лв.

Оценка – 94.716 точки
24 млн. лв. струва развитието на градския транспорт в града.

Обединение "Стройдепо Плевен" между "Инфраструктурно строителство" и унгарската "Келт УТ" е избрано за изпълнител на тролейбусното депо в Плевен. Това става ясно от подадените оферти на четирите кандидата (виж карето) за поръчката на общинското дружество "Тролейбусен транспорт", с които "Капитал Daily" разполага. Българско-унгарският консорциум предложи най-ниска оферта сред останалите компании – 6.9 млн. лв. при прогнозна стойност от 7.8 млн., и получи максимален брой точки за техническо изпълнение и време. Обществената поръчка е втори опит на местните власти да изградят депо в града. Първият търг беше отменен, след като  Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) откри ограничителни критерии за подбор на кандидатите по жалба на компания, закупила документация за участие - "Прогрес билдинг къмпани".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    berlinareto avatar :-P
    berlinareto

    Бреееей,като в средновековието значи.Браво,а дано и толкова успештно да е като тогава:)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Новата трибуна

Новата трибуна

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK