Бареков и Пеевски в медиен "катарзис"

"Новият политик": Пеевски си направи най-тиражните вестници в България – "Телеграф" и "Уикенд"

Пеевски си направи най-тиражните вестници в България – "Телеграф" и "Уикенд"

Николай Бареков, лидер на новоучредената партия 

"България без цензура"
Помолих Николай Бареков да назначи Люба Кулезич и сега съжалявам.

Делян Пеевски, останал депутат от ДПС с решение на КС

В ефира на "Нова телевизия" в неделя бившите водещи на ТV 7 Люба Кулезич и Николай Бареков, който вече е политик, превърнаха разговора си в цветиста илюстрация на редакционната политика на  изданията около "Нова българска медийна група" на Ирена Кръстева, които преди месец приеха собствен етичен кодекс заедно с партньорските им медии в Българския медиен съюз.

Бареков беше поканен в предаването на Кулезич по повод учредяването в събота на партията му "България без цензура", но разговорът бързо се превърна в свада, от която зрителите научиха неочаквани подробности за професионалното им битие в TV 7, която до 2012 беше собственост на офшорната "Краун медиа" (с консултант основният собственик на КТБ Цветан Василев), а към момента - на лондонския фонд "Алегро кепитъл".

Теми на разпрата бяха "помагането" на правителството на Бойко Борисов докато е било на власт и отношенията им с депутата от ДПС Делян Пеевски (останал такъв с решение на Конституционния съд) и банкера Цветан Василев.

Запитан дали банкерът му е е покровител и като политик бившият водещ заяви: "Той не е мой покровител, той беше консултант на телевизията, преди аз да вляза като изпълнителен директор". Бареков отрече всакаква финансова подкрепа от БТК, която е на Василев, и заяви, че кампанията му досега е финансирана от TV7, а наема за учредяването на партията му в НДК е платил "от джоба си".

В същото време той припомни на водещата, че докато е работила в ТV7 под негово ръководство като изпълнителен директор, настоятелно е искала среща със собственика на КТБ, от която е излязла  "страшно възхитена". Тя го обвини в издаване на търговска тайна заради разкритието му, че е получавала 48 хил. лв. на месец от телевизията, където е ръководела екип от 12 души.

На въпроса колко е близък с Делян Пеевски, син на Ирена Кръстева, лидерът на "България без цензура" контраатакува с твърдението: "Толкова, че поиска услуга от мен, когато бях шеф в TV7, да те назнача на работа. По това време той беше много близък с г-н Борисов и не знам това негово желание ли е било или на Борисов", каза Бареков, а Кулезич заяви, че това "грандиозна лъжа". На ироничната й реплика "значи разбира от журналисти" Бареков отговори: "Е как няма да разбира? Той си направи най-тиражните вестници в България – "Телеграф" и "Уикенд" (семейството на Пеевски официално се обявява за издател само на "Телеграф" и "Монитор" - бел. ред.).

Междувременно в сайта ПИК депутатът го подкрепи. "Да, това е абсолютна истина. Наистина аз помолих Николай Бареков да назначи Люба Кулезич на работа в ТВ7 и съм изключително учуден, че тя в момента нагло лъже в ефир, че не е знаела за това", заявява Пеевски с допълнението, че сега съжалява, защото според него водещата се е превърнала в прислуга на Бойко Борисов и ГЕРБ. Остана неясно мнението му за казаното от Бареков за "много близките"  му отношения с лидера на ГЕРБ.

По-голямата част от разговора може да прочетете на dnevnik.bg