За темата Lafka в "Капитал"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

За темата Lafka в "Капитал"

За темата Lafka в "Капитал"

13269 прочитания

© Велко Ангелов


"Табак маркет" (търговското дружество на "Булгартабак", развиващо веригата Lafka) обвини "Капитал", че води негативна кампания срещу него, базирана на неверни твърдения и инсинуации. За целта дружеството излезе с отворено писмо, разпространено от агенция "Фокус", а съдържанието му можете да видите по-долу.

По този повод редакцията на "Капитал" още веднъж потвърждава, че негативни кампании срещу която и да било компания никога не са допускани. Темата за пазарната експанзия на Lafka се отразява често, защото компанията е в много активен период от развитието си. В същото време принципите на "Капитал" са да подкрепя пазарните отношения в бизнеса, както и равнопоставеността на субектите в него. В този смисъл медиата винаги се е отнасяла критично към институциите и процедурите в държавата и общините, ако те осигуряват несправедливо предимство на една компания спрямо друга, в ущърб на свободната конкуренция. Това, всъщност, са устоите на истинската пазарна икономика, зад които "Капитал" винаги е стоял категорично.

Никога не сме твърдели, че Lafka се превръща в монополист в национален мащаб. В същото време сме давали думата на хора, които имат, според нас легитимни опасения, че това може да се случи в отделни градове.

По повод обвиненията на "Табак маркет" още веднъж искаме да подчертаем, че етичната и професионална журналистика, чиито принципи спазваме, отразява реални събития, а не ги създава.

В писмото на "Табак маркет", цитирано от агенция "Фокус", се твърди, че:

"Вече няколко седмици група лица, с участието на издателската група "Капитал", водят крайно негативна кампания срещу "Табак Маркет" АД и марката павилиони за обща търговия "Lafka", без ясни аргументи, използвайки изцяло неверни твърдения и инсинуации, с което целят да дискредитират марката "Lafka", както и доброто име и репутацията на "Табак Маркет" АД." В тази преднамерена кампания постоянно се повтаря, че "Lafka" има монопол и че завзема пазара, което е невярно и крайно манипулативно твърдение. Под марката "Lafka", към момента работят общо 550 броя павилиони на територията на страната, от които 42 броя в София, което на база общия брой магазини, павилиони и други обекти за продажба на цигари, вестници и печатни издания в страната, който брой надхвърля 20 000, представлява твърде малък пазарен дял (малко над 2%).

В този смисъл, за какъв "монопол" въобще може да става въпрос - за нас е ясно, че твърденията в този смисъл са далеч от обективната истина. Отделно от това, павилионите с марка "Lafka" са поставят на местата на стари и неугледни вестникарски павилиони, притежавани от придобити от "Табак Маркет" АД дистрибуторски фирми за вестници и печатни издания или на новоопределени места, след публични общински процедури, с което по никакъв начин не се "завземат" местата на търговците на дребно в страната.

Да, ние искаме да развием дистрибуторска верига за продажба на цигари, вестници и дребнопакетирани стоки, чрез модерни, функционални и естетични на вид павилиони за търговия, което не е нито противозаконно, нито обществено укоримо търговско начинание и което няма да засегне по никакъв начин интересите на действащите търговци на пазара, поради което приемаме, че преднамерената кампания срещу "Lafka", целяща дискредитирането на проекта, обслужва съвсем различни интереси. Кампанията цели да създаде негативна обществена нагласа срещу "Lafka", чрез твърдения за несъществуващи зависимости, неверни факти и груби инсинуации. Това положение се подкрепя и от факта, че флагман на тази кампания са именно изданията на "Капитал", за които е публичноизвестно, че често се поставят в услуга на различни лични или корпоративни интереси.

Поставяме също въпроса, защо нашите недоброжелатели нито веднъж не посочиха следните известни за непредубедените граждани факти, а именно - че проектът "Lafka" подобрява съществено общата градска визия в населените места чрез съвременната визия на павилионите, че отваряме нови, добре платени и осигурени работни места, че инвестираме и в изграждането на спирки, детски площадки и спортни съоръжения в градовете, в които развиваме дейност, както и инициираме редица други дейности в услуга и интерес на хората. Защо - отговорът е само един, защото кампанията срещу "Lafka" е преднамерена и манипулативна, а лицата, които я водят не се интересуват от истината.

С оглед на горното, категорично заявяваме, че ще търсим защита на нашите интереси и защита на доброто име на "Lafka", срещу всички недоброжелатели и клеветници, чрез всички допустими от закона средства".

"Табак маркет" (търговското дружество на "Булгартабак", развиващо веригата Lafka) обвини "Капитал", че води негативна кампания срещу него, базирана на неверни твърдения и инсинуации. За целта дружеството излезе с отворено писмо, разпространено от агенция "Фокус", а съдържанието му можете да видите по-долу.

По този повод редакцията на "Капитал" още веднъж потвърждава, че негативни кампании срещу която и да било компания никога не са допускани. Темата за пазарната експанзия на Lafka се отразява често, защото компанията е в много активен период от развитието си. В същото време принципите на "Капитал" са да подкрепя пазарните отношения в бизнеса, както и равнопоставеността на субектите в него. В този смисъл медиата винаги се е отнасяла критично към институциите и процедурите в държавата и общините, ако те осигуряват несправедливо предимство на една компания спрямо друга, в ущърб на свободната конкуренция. Това, всъщност, са устоите на истинската пазарна икономика, зад които "Капитал" винаги е стоял категорично.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

31 коментара
  • 1
    izabell avatar :-|
    izabell

    Като всяко ново начало има отпор.Едни бизнес интереси трябва да отстъпят на други.

  • 2
    blockblock avatar :-|
    block
    • -12
    • +132

    е, хубаво де. ми аз като съм им недоброжелател? кво прайм? в смисъл, че не съм им подпалил павилионите а само си мисля лоши неща за тях. кво ще ме обвинят в излъчване на отрицателна енергия и нарушаване на благите им вибрации ли хахахах

  • 3
    guentertreitel avatar :-|
    guentertreitel

    На всяка детска площадка - Лафка. Да пафката дечицата и да се радват на чичко им Делянчо.

    А тия грозни будки дето се възмущават - как не ги е срам да скачат срещу европейската визия? Какво като Лафка са купили общините и от няколко години не им дават никакво преустройство? Какво като вестниците и цигарите на собственика на Лафка ги натиска финансово?

  • 4
    machinarium avatar :-|
    machinarium

    До коментар [#2] от "blockblock":

    От такива недоброжелатели, земята се е напукала! Тия спирки отдавна трябваше да бъдат стегнати и сега когато някой се зае да го направи, пак се намери кой да търси кусурите на това преустройство. Няма угодия и това е! Май трябваше да ги оставят да изглеждат както си бяха, като след бомбардировка!

  • 5
    pirosog avatar :-P
    Пиросог

    На Делян Пеевски, единствено броят на имотите (мисля бяха около 100), му е по-висок от процента подкожни мазнини (със сигурност поне 50%).

  • 6
    hermes avatar :-P
    HERMES

    ОСТЛАФКА!

  • 7
    vasco avatar :-?
    vasco

    "...което на база общия брой магазини, павилиони и други обекти за продажба на цигари, вестници и печатни издания в страната, който брой надхвърля 20 000, представлява твърде малък пазарен дял (малко над 2%)."
    Интересно! А колко от тези павилиони продават цигари и алкохол, колко са само за вестници, колко и за фафлички. Нещо май ни будалкат с данните!

  • 8
    pavla avatar :-?
    ПАВЛА

    Лафкаджии в ролята на онодени моми. Отива им.

  • 9
    studit avatar :-|
    studit

    Боли ги заради кампанията против лафките в Интернет. Явно бизнесът не върви така, както са планирали. Забелязвате ли как се променят павилионите? Първо изчезна надписът Лафка, после изчезна надписът Табак (или нещо подобно). Сега лафките са без опознавателни знаци, дано излъжат някой пенсионер да си купи вестник. Чувам, че някъде раздавали кафе безплатно. Скоро и салам, може би.

  • 10
    cymbaline avatar :-|
    Cymbaline

    О, да - със сигурност твърденията за несъществуващи зависимости са чиста клевета. Само дето ги е срам дори да произнесат името му в слух.
    А хората и без Лафка са достатъчно оглупели да се зареждат с изданията на Пеевски. Имам чувството, че никога досега не е имало такъв глад порнографска литература.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.