Транспортният конфликт с Турция влезе в решителна фаза
Бизнесът подкрепи действията на българските власти въпреки блокадите по границата
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Българският автотранспортен бранш подкрепя действията на автомобилната администрация и ресорния министър Данаил Папазов по отношение на политиката с Турция. Това заяви Илиян Филипов, собственик на една от най-големите компании за тежкотоварни сухопътни превози, пловдивската ПИМК. "Това е единственият начин да се решат проблемите, които съществуват от години. По-добре да не работим една седмица, отколкото години наред да ни тормозят", допълни той.
От няколко дни границата с Турция е блокирана за български камиони, след като южната съседка изпълни заканата си и спря да признава еднократните разрешителни за транзит и превоз за трети страни от 30 януари. За този развой на събитията предупредиха от Министерството на транспорта преди седмица. Причината е, че българската страна иска увеличаване на разрешителните за превоз за трети страни, които дават достъп до пазара, т.е. стока от Турция да може да бъде превозена до държава, различна от България. Българските власти настояват за среща по темата от декември насам, но Турция иска просто разрешителните да бъдат разпределени както през миналата година и изобщо отклонява преговорите.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
24 коментара
Ами така трябва. И ние да почнем да си отстояваме интересите най-накрая!!!
Браво, надявам се заедно с бранша министерството на транспорта да защитят интересните на българския транспортен бизнес.
Един от най-добрите транспортни министри, които сме имали последните години безспорно е Данаил Папазов. Даде заявки за реформи във ведомството си и във всички фирми от БДЖ до РВД. И най-вече не отстъпва пред турците. Сто пъти по-добър министър от приятно черния на вид Московски
Естествено, че бизнеса ще подкрепи министъра - той да не отстоява правата на баба си? Още Кубрат е казал - "Съединението прави силата".
Нека българските власти и политици отстояват исканията си заедно и координирано, с подкрепата на ЕС, пък да видим кой ще се смее последен. Гърците едва ли ще им траят панаирите дълго, а ако беше по- евтино да пътуват с кораби, никой нямаше да драпа по нашите "хубави" пътища. Да не говорим, че до края на годината ще е готова на 100 % и АМ "Марица". Турция едва ли ще си позволи дълго да стои затворен пътя към най- големите й пазари - ЕС и Русия. От където и да го погледнеш - нашата позиция е по - добра.
Я, това коалиционно правителдтво можело :-) де са наште протестъри сега .....
Един път и нашите политици и бизнес да покажат, че имат топки и са единни! БРАВО!
Дано свърши историята скоро и всички страни да са доволни!
Много "Европейски" се държи Турция....пък искат и в ЕС... Ходи ги разбери!
Браво!
Най-добре да спрат турските тирове да преминават през БГ.
Карат както си искат, нарушават правилника, дават рушвети на ляво и надясно.
Изглежда извършват и незаконни действия, щото съм ги виждал да спират по странни места и на специализирани турски паркинги, дето друг няма как да влезе....
Да ги качват на влак и направо на Драгоман....
Статията звучи обективно и ако това е позицията на министъра в предстоящите преговори, нещата изглеждат нормално.
Бих искал да обърна вниманието ви, че все пак става дума за конкуренция и за опити за защита на бизнеса и в двете страни, т.е. дали това е Турция или друга страна, за нас това не трябва да е от значение. дори бих обърнал внимание, че тъй като това е Турция, в някаква степен за нас това е дори плюс. Турция иска и кандидатствува за членство в ЕС, където нашия глас е съвсем равностоен на останалите членове, така че това е допълнителен коз за нас, който и ако се използва достатъчно умело, би трябвало да ни помогне.
Не на последно място е и факта, че обемите на търските превозващи вероятно са доста по-големи от нашите и този фактор също може и трябва да помога.
Така че, нека се надяваме, че преговарящите от наша страна ще издържат на блъфовете и нападките (особено медийните такива) и ще проведат едни нормални и успешни преговори, в този по същество икономико-протекционистки или равнопоставен спор, без да се поддават (както и ние) на атакистки влияния свързани с турската страна.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.