Стоте бутафорни туристически обекта

или в какво се превърнаха знакови исторически и природни забележителности "благодарение" на еврофондовете

Пернишката крепост "Кракра" е надградена с полимерни плоскости, които приличат на картон
Пернишката крепост "Кракра" е надградена с полимерни плоскости, които приличат на картон
Пернишката крепост "Кракра" е надградена с полимерни плоскости, които приличат на картон    ©  Надежда Чипева
Пернишката крепост "Кракра" е надградена с полимерни плоскости, които приличат на картон    ©  Надежда Чипева

Ако съществува закон за гравитация към кича, както твърди проф. Николай Михайлов, то проявленията му в България се увеличават правопропорционално на външното финансиране, предназначено за българските общини. Балони, прелитащи над Мадарския конник, гирлянди от светещи диоди върху старата часовникова кула в Трявна, плексигласови навеси над останките от древен римски лагер в Свищов – това е представата на местните власти у нас за развитие на устойчив туризъм. Гореописаните дейности са финансирани с над 200 млн. лева по мярката за туристически атракции от Оперативна програма "Регионално развитие". Логично е, в условията на изтънели бюджети общините да инвестират тези средства разумно, с дългосрочен ефект върху качеството на живота в района. Законът от първото изречение обаче и принципът "да усвоим по-бързо едни пари, защото ще ги изгубим", упорито водят до безумни резултати.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове