Изграждането на тролейбусното депо в Плевен се отклони към КЗК
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Изграждането на тролейбусното депо в Плевен се отклони към КЗК

В момента общината е осигурила подслон само на 20 от общо 70 тролейбуса в града и строителството на новото депо ще улесни работата на градския транспорт.

Изграждането на тролейбусното депо в Плевен се отклони към КЗК

Два от участниците обжалват обществената поръчка

Кристина Климентиевна
2715 прочитания

В момента общината е осигурила подслон само на 20 от общо 70 тролейбуса в града и строителството на новото депо ще улесни работата на градския транспорт.

© Георги Кожухаров


Седмица след като плевенското общинско дружество "Тролейбусен транспорт" обяви победителя в търга за проектиране и изграждане на тролейбусното депо, един от участниците, отстранен още при техническия подбор, подаде жалба срещу процедурата. Това е обединението "Монолит-Авис-Пътища и мостове", в което влизат "Монолит"(София), "Авис инженеринг" и "Пътища и мостове". В петък поръчката беше атакувана от още един кандидат – обединение "Монолит-Хоризонт МК", съставено от "Хоризонт Иванов", "Монолит" (Плевен), "Инжстрой" и "Иво Петров архитекти". В момента двете жалби се разглеждат в Комисията за защитата на конкуренцията (КЗК).

Това е втори опит на общината да изгради нужното депо в града. Първият търг беше отменен, след като КЗК откри ограничителни критерии за подбор на кандидатите по жалба на една от компаниите, купила документация за участие - "Прогрес билдинс къмпани".

Подбор на кандидатите

Обединение "Монолит-Хоризонт-МК" беше сред четирите участника, допуснати до отварянето на ценовите оферти за изграждане на обекта. Компаниите в него предложиха цена от 7.186 млн. лв. при прогнозна стойност от 7.8 млн. и получиха 98.421 от 100 възможни точки обща оценка, с което се класираха на втора позиция. Избраният изпълнител – обединение "Стройдепо Плевен" между "Инфраструктурно строителство" и унгарската "Келт УТ", даде оферта за 6.959 млн. лв. и получи обща оценка от 100 точки. Всички допуснати участници до ценовите оферти са получили максимален брой точки за техническо изпълнение и срок. В случая решаващ фактор за избора на победител се оказва предложената цена с тежест 50%.

Представители на "Монолит-Хоризонт-МК" коментираха пред "Капитал Daily", че имат съмнения в офертата на избрания изпълнител спрямо инвестиционните изисквания. По техни думи не е ясно дали българско-унгарският консорциум е оферирал стойност за доставка на технологично оборудване в общата цена за изграждане на депото. Според тях "оскъдната информация" за унгарската "Келт УТ" и специфичните проектанските възможности на "Инфраструктурно строителство" също будят съмнения за избора на победител.

"Капитал Daily" потърси за коментар "Монолит-Авис-Пътища и мостове", но до редакционното приключване на броя не получи такъв.

В кратки срокове

Изпълнението на проекта за развитие на градския транспорт включва и поръчка за реконструкция и разширение на тролейбусната мрежа за 9.7 млн. лв. Срокът за участие изтече в края на януари и предстои отварянето на офертите.

Седмица след като плевенското общинско дружество "Тролейбусен транспорт" обяви победителя в търга за проектиране и изграждане на тролейбусното депо, един от участниците, отстранен още при техническия подбор, подаде жалба срещу процедурата. Това е обединението "Монолит-Авис-Пътища и мостове", в което влизат "Монолит"(София), "Авис инженеринг" и "Пътища и мостове". В петък поръчката беше атакувана от още един кандидат – обединение "Монолит-Хоризонт МК", съставено от "Хоризонт Иванов", "Монолит" (Плевен), "Инжстрой" и "Иво Петров архитекти". В момента двете жалби се разглеждат в Комисията за защитата на конкуренцията (КЗК).

Това е втори опит на общината да изгради нужното депо в града. Първият търг беше отменен, след като КЗК откри ограничителни критерии за подбор на кандидатите по жалба на една от компаниите, купила документация за участие - "Прогрес билдинс къмпани".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • Белият Негър

    В Плевен строят Депо,а в Пловдив,един виден комунист разби всичко, да си набута вмирисаните дизелови бараки,след което бе изгонен, но Пловдив си остана без тролейбуси.

  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik

    Обществото следва да изисква, когато някоя страна обжалва процедура, да внася съответни такси, съизмерими със загубите за обществото от протакането на обектите. И за невежия е ясно, че доста от жалбите са просто за спорта. Половината загубили обжалват едновременно, но с различни аргументи. Единият съзрял размазан печат върху някоя от десетките декларации на конкурента, другият - неподписана страничка, третият - че на инженерите от Милано и Стокхолм не пише "магистър" на дипломата, за разлика от родните кадри от ПЖИ-то и Варненски свободен.

    Като цяло, доста обидно ниско ниво да се отстрани конкурент по технически причини и то след като самите комисии вече са изритали повечето участници поради същите причини.

    Но така е, когато не ти струва нищо, както се казва "И бес т'фа дЪржим хееено младо юристче на щат, че го пуснем хеенаа жалбичка ъ избичи, па кфот' стане - ние нищо не губим! "

  • 3
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Системата за обществените поръчки в този си вид е откровено гола вода, само бави топката.....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK