Шест кандидата за доставка на пътни знаци за 20 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Шест кандидата за доставка на пътни знаци за 20 млн. лв.

Търгът включва доставка на пътни знаци и табели за магистрали и републиканската мрежа

Шест кандидата за доставка на пътни знаци за 20 млн. лв.

АПИ отстрани три от участниците по време на отварянето на офертите

Кристина Климентиевна
7928 прочитания

Търгът включва доставка на пътни знаци и табели за магистрали и републиканската мрежа

© Мария Съботинова


60 млн. лв. е стойността на трите поръчки за сигнализация на пътната мрежа.

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ще избира изпълнители за сигнализацията на пътната мрежа през следващите четири години между четири компании и две обединения (виж карето). Това стана ясно след отварянето на офертите с участници в обявената в средата на януари обществена поръчка с прогнозна стойност от близо 20 млн. лв. без ДДС. Търгът включва доставка на пътни знаци и табели за магистрали и републиканската мрежа. Интерес към поръчката заявиха още три компании (виж карето), които бяха отстранени по време на процедурата, след като комисията реши, че пликовете с ценовите оферти са прозрачни.

Предстои комисията да разгледа документите за подбор и техническото изпълнение на кандидатите, след което ще бъдат отворени и техните ценови оферти. Предложенията на участниците ще се оценяват по техническите показатели с тежест 60% и цена – 40%.

Процедурата и кандидатите

Поръчката е разделена на шест обособени позиции, всяка отговаряща на икономическите райони на страната - Северозападен, Северен централен, Североизточен, Югоизточен, Южен централен и Югозападен. Според условията всеки участник имаше право да подава документи най-много за две позиции, като за всяка е предвиден бюджет от 3.3 млн. лв. за целия четиригодишен срок.

Два от районите – Североизточен и Югоизточен, бяха сред най-желаните позиции от поръчката. За тях се състезават четири кандидата, включително и двете обединения с главен изпълнител "А. Д. холд". Оферти за Северен централен и Югозападен райони бяха подадени само от "ПСТ холдинг" и "Трафик пътна сигнализация".

Решението на комисията да отстрани три от кандидатите предизвика взаимни обвинения. Отстранените компании разкритикуваха агенцията, че въпреки прозрачността на пликовете не е възможно да се разчете тяхното съдържание и офертите са валидни. Също така коментираха, че имат намерение да обжалват процедурата заради казуса. Комисията обаче беше категорична, че при каквато и да било прозрачност участниците отпадат.

Мантинели, парапети и маркировка

В края на миналата година АПИ обяви две аналогични поръчки - за монтаж на мантинели светлоотразители и парапети, и за полагане на маркировка. Всяка от тях беше с прогнозна стойност отново за 20 млн. лв. И двете бяха спрени след жалби на фирми в Комисията за защита на конкуренцията.

Двете обществени поръчки, включително и новата процедура, идват след решение на агенцията, според което съпътстващи дейности (маркировка, пътни знаци, мантинели) бяха извадени от договорите за поддръжка на пътната мрежа. Целта е по този начин да бъде намалена стойността на подобни услуги, тъй като в обществените поръчки директно ще участват производители и доставчици на такъв тип оборудване без посредничество на поддържащите пътищата строителни фирми.

Кандидати и позиции

"Зебра"(Североизточен район, Югоизточен район)

"Никон"(Югоизточен, Южен централен)

Обединение "АДХ Варна" - "А. Д. холд", "Хидрострой"(Североизточен)

Обединение "Интертрафик" - "А. Д. холд", "Пътстрой Бургас"( Югоизточен)

"Трафик пътна сигнализация"(Северозападен, Югозападен)

"ПСТ холдинг" (Северозападен, Северен централен)

Отпаднали участници

"Кастело"

"Елит - Пътна сигнализация"

"Мак и Ко"
60 млн. лв. е стойността на трите поръчки за сигнализация на пътната мрежа.

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ще избира изпълнители за сигнализацията на пътната мрежа през следващите четири години между четири компании и две обединения (виж карето). Това стана ясно след отварянето на офертите с участници в обявената в средата на януари обществена поръчка с прогнозна стойност от близо 20 млн. лв. без ДДС. Търгът включва доставка на пътни знаци и табели за магистрали и републиканската мрежа. Интерес към поръчката заявиха още три компании (виж карето), които бяха отстранени по време на процедурата, след като комисията реши, че пликовете с ценовите оферти са прозрачни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    alehandro77 avatar :-|
    alehandro77

    Това с прозрачни пликове си го бива:) цели 3 компании не знаят че се продават кафяви хартиени пликове:)

  • 2
    today avatar :-|
    today

    А защо продължават да провеждат търгове с пликове? Те вместо да настояват за пълна прозрачност правят точно обратното!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK