Само един кандидат пожела да рехабилитира тролейбусната мрежа в Русе
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Само един кандидат пожела да рехабилитира тролейбусната мрежа в Русе

Само един кандидат пожела да рехабилитира тролейбусната мрежа в Русе

Консорциумът "ЕЛ-КМ" подаде оферта за поръчката с прогнозна стойност 2.9 млн. лв.

6386 прочитания

© Надежда Чипева


Консорциумът "ЕЛ-КМ" е единственият кандидат, който е подал оферта за рехабилитацията на тролейбусната мрежа в Русе. Обединението е между русенската електромонтажна компания ЕЛ и софийската "Контактна мрежа".

Обновяването на тролейбусната мрежа в града е втора позиция в обявената от община Русе през ноември поръчка, която предвиждаше и изграждане на информационни табла. Срокът за изпълнение на строителните работи – до 19 месеца след избора на изпълнител. В града има девет тролейбусни линии, които обслужват трасета с обща дължина 76.5 км и превозват по близо 5 млн. пътници годишно, сочат данните от изготвен през 2012 г. анализ на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Слаб интерес

Общата прогнозна стойност на поръчката на община Русе за "Проектиране и строителство на електронни информационни табла и за рехабилитация на тролейбусна мрежа" е 2.9 млн. лв. без ДДС. По първата позиция - за информационни табла, с прогнозна стойност 200 хил. лв. и срок за изпълнение 15 месеца не са били подадени оферти и процедурата е прекратена.

Кандидатите можеха да участват за една или повече позиции, като изискването беше да имат поне 9.3 млн. лв. оборот от специализирани поръчки за последните три години.

Транспортни планове

Поръчката е част от проекта на общината за изграждане на интегрирана система за градски транспорт в Русе, който се финансира по оперативна програма "Регионално развитие". Общият му бюджет е 29.4 млн. лв., от които 26 млн. са безвъзмездна помощ по програмата. Останалите 3.4 млн. лв. са съфинансиране от общината.

Средствата ще бъдат инвестирани до 2015 г., като планираните дейности включват още внедряване на електронна система за таксуване на пътниците, изграждане на 14 км велоалеи, реконструкция на четири кръстовища, както и подобряване на достъпа до обществения градски транспорт в някои от частите на града.

Проектът е част от схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за оптимизация на транспорта в размер на общо 411.2 млн. лв. на седемте най-големи града в страната – София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора и Плевен.

Консорциумът "ЕЛ-КМ" е единственият кандидат, който е подал оферта за рехабилитацията на тролейбусната мрежа в Русе. Обединението е между русенската електромонтажна компания ЕЛ и софийската "Контактна мрежа".

Обновяването на тролейбусната мрежа в града е втора позиция в обявената от община Русе през ноември поръчка, която предвиждаше и изграждане на информационни табла. Срокът за изпълнение на строителните работи – до 19 месеца след избора на изпълнител. В града има девет тролейбусни линии, които обслужват трасета с обща дължина 76.5 км и превозват по близо 5 млн. пътници годишно, сочат данните от изготвен през 2012 г. анализ на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    ivanko77 avatar :-|
    ivanko77

    "По първата позиция - за информационни табла, с прогнозна стойност 200 хил. лв. и срок за изпълнение 15 месеца не са били подадени оферти и процедурата е прекратена."
    "Кандидатите можеха да участват за една или повече позиции, като изискването беше да имат поне 9.3 млн. лв. оборот от специализирани поръчки за последните три години."

    И как ще има кандидати?!? Къде е КЗК?

  • 2
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    Е те така се правят конкурси за да се усвоят средства :-) интересно колко километра електрическа мрежа за градски транспорт са направени в България последните 10 години :-)

  • 3
    caiko avatar :-|
    Цайко

    Проектиране и строителство на електронни информационни табла и за рехабилитация на тролейбусна мрежа" е 2.9 млн. лв. без ДДС. По първата позиция - за информационни табла, с прогнозна стойност 200 хил. лв. и срок за изпълнение 15 месеца не са били подадени оферти и процедурата е прекратена.

    Кандидатите можеха да участват за една или повече позиции, като изискването беше да имат поне 9.3 млн. лв. оборот от специализирани поръчки за последните три години.
    ==================
    Аре, ЗОП-а не го бръснат за слива и са решили, че съотношението между оборот и прогнозна стойност не вАжи в Русе, ама поне да се бяха разбрали с нашия човек да не надуват толкова оборота, щото гледай какво станА, дори и той не е успял да участва.

  • 4
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Сега какво, да не вземат да закрият тролейбудния транспорт в Русе само защото имаме само един кандидат?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK