Започва изпълнението на транспортния проект "Лъвов мост"
Очаква се кръговото кръстовище в София да бъде завършено в края на октомври


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Изпълнението на мащабния проект "Лъвов мост" с респектираща цена от над 22 млн. лв., който се очаква да елиминира задръстванията в столицата, започва в събота, като строителните дейности ще продължат до края на октомври. Транспортният възел, чийто първоначален проект беше критикуван от архитекти, неправителствени организации и някои медии заради липсата на велоалеи, ограничено пешеходно пространство и лоша организация на автомобилното движение, е вече с друга визия. По думите на заместник-кметът Любомир Христов именно публичните обсъждания и срещите на общината с неправителствения сектор са причината за преработения вариант.
За изпълнител на кръговото кръстовище беше избрано обединението "Лъвов мост", в което влизат "Главболгарстрой", "ГБС-Инфраструктурно строителство", "Стройинжект", "Старт инженеринг" и "Пътпроект 2000". Те спечелиха поръчката още през лятото на 2011 г., като общината започна работа по идейния проект през 2009 г.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
55 коментара
Разгеле, трябваше да е готово заедно с метростанцията. А тези от "група град" май много са си падали на главите като малки...
Браво на архитектите от "Група град"! Организацията на велоалеята, пешеходната зона и трамвайното трасе е абсурдна! Не мога да повярвам, че подобен проект може да се покаже с такива грешки като завършен от дипломиран архитект.
Идеята е трамвайната линия и пешеходната пътека да цепят през кръговото или аз нещо не разбирам ??? Това е наистина възможно най-затапващото, опасно и безмислено решение. Може да се очаква какви ще са последиците по тъмно за пехеходците..
Божке, тия в общината наистина искат да се запишат в историята, да ги знаят колко са били тъпи и след като умрат! Не вярвам цялото напъване с тези кръгови, да е само за да откраднат парите. Диков иска да си поиграе на истински проектант.
Гледам го, вече 10 минути и колкото повече го гледам, толкова по-дебилен ми изглежда тоя проект. По принзип това е х-образно кръстовище, и ако едната част мине над другата не би трябвало да има нито един светофар и всички да минават безпроблемно. Да, ама не. На тоя проект има 2 светофара с пешеходна пътека. Нищо не пречи да се направи един мост просто над реката. По моста ще минава трамвай, до него коли, до тях велото и до тях пешеходци. И няма да има нито един светофар или пешеходна пътека.
До коментар [#5] от "paranoiabla":
Не е така, защото няма място за детелини и съответно няма да може да се прави ляв завой. Кръговото е добро решение на едното ниво и директно преминаване по Сливница на другото, но всичките "чудеса" са абсурдно организирани и това кръстовище далеч не е най-нуждаещото се за да глътне тези милиони и да не реши почти нищо.
Такива пари могат да отидат за Сточна гара, където е истинската нужда. Аз не помня да съм висял дълго на Лъвов мост (освен като строиха метрото), докато на Сточна гара си е традиция, особено ако идваш от Подуене.
Не Ботевградско шосе, а Ботев. Става въпрос за съседните крстовища и за ужасната Сточна гара. Не трябва да се правят проекти на парче, а да се търси цялосто решение за Сливница
Въобще, кому е нужен този трамвай при положение, че минава метро по същия маршрут ?!
До коментар [#5] от "paranoiabla":
Да, защото на кръстовище никой не завива. Ако искаш да стигнеш от централна до сточна гара просто минаваш по околовръсното и си готов
До коментар [#1] от "Durruti": Оществените проя ви сънувани от "Група Град" вероятно са митинги на проститутките и полулегалните ииигранти?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.