Започва изпълнението на транспортния проект "Лъвов мост"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Започва изпълнението на транспортния проект "Лъвов мост"

Според преработения проект през моста ще преминават пешеходци и трамваи.

Започва изпълнението на транспортния проект "Лъвов мост"

Очаква се кръговото кръстовище в София да бъде завършено в края на октомври

Кристина Климентиевна
25130 прочитания

Според преработения проект през моста ще преминават пешеходци и трамваи.

© Капитал


Изпълнението на мащабния проект "Лъвов мост" с респектираща цена от над 22 млн. лв., който се очаква да елиминира задръстванията в столицата, започва в събота, като строителните дейности ще продължат до края на октомври. Транспортният възел, чийто първоначален проект беше критикуван от архитекти, неправителствени организации и някои медии заради липсата на велоалеи, ограничено пешеходно пространство и лоша организация на автомобилното движение, е вече с друга визия. По думите на заместник-кметът Любомир Христов именно публичните обсъждания и срещите на общината с неправителствения сектор са причината за преработения вариант.

За изпълнител на кръговото кръстовище беше избрано обединението "Лъвов мост", в което влизат "Главболгарстрой", "ГБС-Инфраструктурно строителство", "Стройинжект", "Старт инженеринг" и "Пътпроект 2000". Те спечелиха поръчката още през лятото на 2011 г., като общината започна работа по идейния проект през 2009 г.

В кръг около лъвовете

 

Представителите на "Група град" са разработили алтернативен проект и са готови безплатно да го предоставят на Столичната община. Той включва широки пешеходни мостове, които да бъдат атрактивно място за туризъм, изкуство и обществени прояви. Около транспортния възел са предвидени четири малки площада със зелени площи, паметници и културни пунктове, а прилежащите сгради ще имат възможност да развиват търговия.

Изпълнението на мащабния проект "Лъвов мост" с респектираща цена от над 22 млн. лв., който се очаква да елиминира задръстванията в столицата, започва в събота, като строителните дейности ще продължат до края на октомври. Транспортният възел, чийто първоначален проект беше критикуван от архитекти, неправителствени организации и някои медии заради липсата на велоалеи, ограничено пешеходно пространство и лоша организация на автомобилното движение, е вече с друга визия. По думите на заместник-кметът Любомир Христов именно публичните обсъждания и срещите на общината с неправителствения сектор са причината за преработения вариант.

За изпълнител на кръговото кръстовище беше избрано обединението "Лъвов мост", в което влизат "Главболгарстрой", "ГБС-Инфраструктурно строителство", "Стройинжект", "Старт инженеринг" и "Пътпроект 2000". Те спечелиха поръчката още през лятото на 2011 г., като общината започна работа по идейния проект през 2009 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

55 коментара
  • 1
    philipotel avatar :-|
    Durruti

    Разгеле, трябваше да е готово заедно с метростанцията. А тези от "група град" май много са си падали на главите като малки...

  • 2
    Trayan avatar :-|
    Trayan

    Браво на архитектите от "Група град"! Организацията на велоалеята, пешеходната зона и трамвайното трасе е абсурдна! Не мога да повярвам, че подобен проект може да се покаже с такива грешки като завършен от дипломиран архитект.

  • 3
    gtt avatar :-|
    gtt

    Идеята е трамвайната линия и пешеходната пътека да цепят през кръговото или аз нещо не разбирам ??? Това е наистина възможно най-затапващото, опасно и безмислено решение. Може да се очаква какви ще са последиците по тъмно за пехеходците..

  • 4
    galjab avatar :-|
    galaf

    Божке, тия в общината наистина искат да се запишат в историята, да ги знаят колко са били тъпи и след като умрат! Не вярвам цялото напъване с тези кръгови, да е само за да откраднат парите. Диков иска да си поиграе на истински проектант.

  • 5
    paranoiabla avatar :-|
    paranoiabla

    Гледам го, вече 10 минути и колкото повече го гледам, толкова по-дебилен ми изглежда тоя проект. По принзип това е х-образно кръстовище, и ако едната част мине над другата не би трябвало да има нито един светофар и всички да минават безпроблемно. Да, ама не. На тоя проект има 2 светофара с пешеходна пътека. Нищо не пречи да се направи един мост просто над реката. По моста ще минава трамвай, до него коли, до тях велото и до тях пешеходци. И няма да има нито един светофар или пешеходна пътека.

  • 6
    Trayan avatar :-|
    Trayan

    До коментар [#5] от "paranoiabla":

    Не е така, защото няма място за детелини и съответно няма да може да се прави ляв завой. Кръговото е добро решение на едното ниво и директно преминаване по Сливница на другото, но всичките "чудеса" са абсурдно организирани и това кръстовище далеч не е най-нуждаещото се за да глътне тези милиони и да не реши почти нищо.
    Такива пари могат да отидат за Сточна гара, където е истинската нужда. Аз не помня да съм висял дълго на Лъвов мост (освен като строиха метрото), докато на Сточна гара си е традиция, особено ако идваш от Подуене.

  • 7
    ivabel avatar :-|
    ivabel

    Не Ботевградско шосе, а Ботев. Става въпрос за съседните крстовища и за ужасната Сточна гара. Не трябва да се правят проекти на парче, а да се търси цялосто решение за Сливница

  • 8
    ivanszbg avatar :-|
    Ivan Atanasov

    Въобще, кому е нужен този трамвай при положение, че минава метро по същия маршрут ?!

  • 9
    philipotel avatar :-|
    Durruti

    До коментар [#5] от "paranoiabla":

    Да, защото на кръстовище никой не завива. Ако искаш да стигнеш от централна до сточна гара просто минаваш по околовръсното и си готов

  • 10
    graf_fonpur4evi4 avatar :-|
    Граф фон Пърчевич

    До коментар [#1] от "Durruti": Оществените проя ви сънувани от "Група Град" вероятно са митинги на проститутките и полулегалните ииигранти?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK