Новият брой:
Какво се случва в държавата

Започва изпълнението на транспортния проект "Лъвов мост"

Очаква се кръговото кръстовище в София да бъде завършено в края на октомври

Според преработения проект през моста ще преминават пешеходци и трамваи.
Според преработения проект през моста ще преминават пешеходци и трамваи.
Според преработения проект през моста ще преминават пешеходци и трамваи.    ©  Капитал
Според преработения проект през моста ще преминават пешеходци и трамваи.    ©  Капитал
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Изпълнението на мащабния проект "Лъвов мост" с респектираща цена от над 22 млн. лв., който се очаква да елиминира задръстванията в столицата, започва в събота, като строителните дейности ще продължат до края на октомври. Транспортният възел, чийто първоначален проект беше критикуван от архитекти, неправителствени организации и някои медии заради липсата на велоалеи, ограничено пешеходно пространство и лоша организация на автомобилното движение, е вече с друга визия. По думите на заместник-кметът Любомир Христов именно публичните обсъждания и срещите на общината с неправителствения сектор са причината за преработения вариант.

За изпълнител на кръговото кръстовище беше избрано обединението "Лъвов мост", в което влизат "Главболгарстрой", "ГБС-Инфраструктурно строителство", "Стройинжект", "Старт инженеринг" и "Пътпроект 2000". Те спечелиха поръчката още през лятото на 2011 г., като общината започна работа по идейния проект през 2009 г.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

55 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    philipotel avatar :-|
    Durruti
    • - 92
    • + 32

    Разгеле, трябваше да е готово заедно с метростанцията. А тези от "група град" май много са си падали на главите като малки...

    Нередност?
  • 2
    Trayan avatar :-|
    Trayan
    • - 25
    • + 73

    Браво на архитектите от "Група град"! Организацията на велоалеята, пешеходната зона и трамвайното трасе е абсурдна! Не мога да повярвам, че подобен проект може да се покаже с такива грешки като завършен от дипломиран архитект.

    Нередност?
  • 3
    gtt avatar :-|
    gtt
    • - 9
    • + 99

    Идеята е трамвайната линия и пешеходната пътека да цепят през кръговото или аз нещо не разбирам ??? Това е наистина възможно най-затапващото, опасно и безмислено решение. Може да се очаква какви ще са последиците по тъмно за пехеходците..

    Нередност?
  • 4
    galjab avatar :-|
    galaf
    • - 8
    • + 39

    Божке, тия в общината наистина искат да се запишат в историята, да ги знаят колко са били тъпи и след като умрат! Не вярвам цялото напъване с тези кръгови, да е само за да откраднат парите. Диков иска да си поиграе на истински проектант.

    Нередност?
  • 5
    paranoiabla avatar :-|
    paranoiabla
    • - 9
    • + 45

    Гледам го, вече 10 минути и колкото повече го гледам, толкова по-дебилен ми изглежда тоя проект. По принзип това е х-образно кръстовище, и ако едната част мине над другата не би трябвало да има нито един светофар и всички да минават безпроблемно. Да, ама не. На тоя проект има 2 светофара с пешеходна пътека. Нищо не пречи да се направи един мост просто над реката. По моста ще минава трамвай, до него коли, до тях велото и до тях пешеходци. И няма да има нито един светофар или пешеходна пътека.

    Нередност?
  • 6
    Trayan avatar :-|
    Trayan
    • + 56

    До коментар [#5] от "paranoiabla":

    Не е така, защото няма място за детелини и съответно няма да може да се прави ляв завой. Кръговото е добро решение на едното ниво и директно преминаване по Сливница на другото, но всичките "чудеса" са абсурдно организирани и това кръстовище далеч не е най-нуждаещото се за да глътне тези милиони и да не реши почти нищо.
    Такива пари могат да отидат за Сточна гара, където е истинската нужда. Аз не помня да съм висял дълго на Лъвов мост (освен като строиха метрото), докато на Сточна гара си е традиция, особено ако идваш от Подуене.

    Нередност?
  • 7
    ivabel avatar :-|
    Iva Belokapova
    • - 1
    • + 33

    Не Ботевградско шосе, а Ботев. Става въпрос за съседните крстовища и за ужасната Сточна гара. Не трябва да се правят проекти на парче, а да се търси цялосто решение за Сливница

    Нередност?
  • 8
    cbh021176336 avatar :-|
    cbh021176336
    • - 21
    • + 19

    Въобще, кому е нужен този трамвай при положение, че минава метро по същия маршрут ?!

    Нередност?
  • 9
    philipotel avatar :-|
    Durruti
    • - 3
    • + 4

    До коментар [#5] от "paranoiabla":

    Да, защото на кръстовище никой не завива. Ако искаш да стигнеш от централна до сточна гара просто минаваш по околовръсното и си готов

    Нередност?
  • 10
    graf_fonpur4evi4 avatar :-|
    Граф фон Пърчевич
    • - 20
    • + 5

    До коментар [#1] от "Durruti": Оществените проя ви сънувани от "Група Град" вероятно са митинги на проститутките и полулегалните ииигранти?

    Нередност?
Нов коментар