С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
75 17 фев 2014, 16:36, 24418 прочитания

Фирма, близка до КТБ и Делян Пеевски, влезе и в пътното строителство

Консорциум, в който "Водстрой 98" има най-голям дял, подписа договор за северната тангента на София за 150 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Компанията "Водстрой 98", смятана за част от кръга около депутата Делян Пеевски и мажоритарния собственик на Корпоративна търговска банка (КТБ) Цветан Василев, започва изпълнението на първия си голям обект в пътното строителство – Северната скоростна тангента на София, на стойност 150 млн. лв. Това е една от най-големите пътни поръчки, финансирани с евросредства през този програмен период.
Изграждането стана възможно след подписването на договорите за финансиране и строителство на отсечката в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) в понеделник. Изпълнител е консорциум ХПВС ССТ, в който "Водстрой 98" държи 40%. Останалите дялове са на "Хидрострой" (30%) плюс още 10% през дъщерното му дружество "Пътстрой Бургас". С по 10% в обединението влизат и "Пътни строежи Велико Търново" и "Пътинженерингстрой-Т".

Подписването стана под освирквания и скандирания "Мафия" от недоволни от ниските обезщетения собственици на отчуждени земи за строителството (виж карето).


Новият участник

От петте компании в обединение ХПВС ССТ единствено "Водстрой 98" няма опит в пътното строителство, затова пък има най-голям дял. Компанията е специализирана във водните проекти и през последните години натрупа впечатляващ обем от поръчки в тази сфера, както и в строителството на депа за отпадъци.

Изпълнителният директор на дружеството Момчил Борисов също призна, че северната тангента е първият голям пътен проект за "Водстрой 98" и "затова сме с колегите от "Хидрострой". Очевидно по тази причина управител на консорциум ХПВС ССТ е изпълнителният директор на "Хидрострой" Николай Пашов, който подписа договорите с министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева и председателя на пътната агенция Стефан Чайков. Самият Пашов доскоро бе общински съветник и член на ГЕРБ, но заяви, че в момента не членува в политическа организация.



Строителството на 16.7-километровата отсечка се очертава като сериозно предизвикателство. Тя е с магистрални габарити (три ленти във всяка посока) и трябва да служи като байпас на северната дъга на софийския околовръстен път. Срокът за изпълнение е 15 месеца, от които четири са за подготовка на технически проект. Самото строителство трябва да започне през август и да приключи до есента на 2015 г., което изисква сериозна подготовка, а всяко забавяне може да застраши финансирането. Трасето се финансира с 230 млн. лв. без ДДС от Европейския фонд за регионално развитие, а само строителството ще струва 150 млн. лв. без ДДС. Още в средата на миналата година северната тангента бе обявена като "спасителен проект" за оперативна програма "Регионално развитие", по която имаше риск от загуба на средства заради забавени общински проекти.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кой ще превъоръжи пехотата 3 Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

20 сеп 2019, 1293 прочитания

Топ обявите за работа на Karieri.bg Топ обявите за работа на Karieri.bg

Преглед на актуалните предложения за работа в областта на маркетинга, финансите, IT, сектора, търговията, човешките ресурси

20 сеп 2019, 475 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Дневник: Съдът узакони "Дюнигейт"

Фургони на строителна фирма вече са на пясъка. Природозащитници поискаха застрояването веднага да бъде спряно със заповед на екоминистерството

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата