С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
75 17 фев 2014, 16:36, 24450 прочитания

Фирма, близка до КТБ и Делян Пеевски, влезе и в пътното строителство

Консорциум, в който "Водстрой 98" има най-голям дял, подписа договор за северната тангента на София за 150 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На всички инстанции

Заради обема на поръчката, надпреварата за Северната скоростна тангента бе оспорвана. Документи в тръжната процедура подадоха 11 кандидати, а от тях Агенция "Пътна инфраструктура" допусна четирима до отваряне на документите. За победител миналата пролет бе обявено италианското обединение Salini-Impregilo, но след жалба на ХПВС ССТ изборът бе отменен.

Според запознати по случая е имало активна намеса на Делян Пеевски, в чиято орбита напоследък хора от сектора поставят "Водстрой 98". Компанията е почти еднолична собственост на Иван Мирински, който държи 99.3% от капитала през дружеството "ПМ контрол". Доскоро обаче тя се свързваше с основния й кредитор КТБ, като често е участвала и в консорциуми с други близки до Цветан Василев и финансирани от банката дружества като "Интегрирани пътни системи". Самият Мирински отрича отношенията му с КТБ да са нещо повече от тези между кредитор и длъжник.


При повторното класиране обединението Salini-Impregilo не беше допуснато, тъй като КЗК прие, че компаниите в него не са доказали обем изпълнено строителство и необходимата квалификация на предложените от тях ръководители на обекта и координатор по безопасност. Така за изпълнител на северната тангента бе избран ХПВС ССТ. От своя страна италианското обединение обжалва, но загуби на всички инстанции.
Северната тангента е важен проект не само за София, тъй като прави връзка между три европейски транспортни коридора чрез магистралите "Тракия", "Люлин", София-Калотина и "Хемус". Строителството включва 19 големи съоръжения, пет пътни възела и пресичане на три реки.

Успоредно с нея от пътната агенция очакват развитие по друга отсечка – втория етап от разширението на западната дъга на околовръстното шосе между река Какач и началото на северната тангента. Миналата есен финансирането за западната дъга бе спряно заради забавени жп-проекти, но сега Стефан Чайков посочи, че скоро се очаква одобрение от Европейската комисия. Нова тръжна процедура за този участък няма как да бъде обявена преди Върховният административен съд да се произнесе по жалбата на "Трейс груп холд", който спечели прекратената миналата година стара поръчка.

След протестите – в съда
Заради оценки от 80 стотинки на кв. м (800 лв./дка) недоволни собственици на земи по трасето на Северната скоростна тангента се събраха пред входа на Агенция "Пътна инфраструктура" и за кратко дори спряха движението по бул. "Христо Ботев". Начело беше зам.-председателят на ВМРО Ангел Джамбазки, който по-късно влезе и като представител на протестиращите в пътната агенция. Самата ВМРО е в преговори за коалиция с "България без цензура" на Николай Бареков, която се смята за политически проект на кръга около КТБ и Делян Пеевски. Собствениците на земи поискаха отмяна на решението на Министерски съвет за отчуждаването им и нови по-справедливи оценки. Пред медиите обаче министър Десислава Терзиева посочи, че това не е вариант, тъй като новите оценки ще бъдат направени по същата наредба и ще са сходни на старите. Вярна на стила на правителството, тя обвини за случващото се ГЕРБ, които през 2010 г. са приели въпросната наредба и са избрали оценител на отчуждаваните земи. Според министъра единственият вариант е недоволните собственици да подадат жалби в съда. По данни на АПИ отчужденията за северната тангента ще са на обща стойност 9.2 млн. лв. Процедурата засяга над 3000 собственика, много от които още не са получили уведомления. "Очакваме до средата на март всички те да бъдат известени по законовия ред и недоволните сред тях могат да обжалват определените от оценителите средства", обясни Стефан Чайков. Той заяви, че се надява на бързо решение на ВАС по казуса, тъй като без него не може да започне строителството на скоростното шосе. При забавяне единственият вариант е собствениците на земите да дадат съгласието си за него докато текат жалбите им по размера на обезщетенията.
Поредно удължаване на срока за "Марица"
Агенция "Пътна инфраструктура" е приела искането на изпълнителя на Лот 2 от магистрала "Марица" за поредно удължаване на срока, стана ясно от думите на Стефан Чайков. Този път завършването на отсечката се отлага за средата на ноември, след като досегашният план бе за завършване през февруари. Пътят между Димитровград и Харманли се изпълнява от обединение "Марица Хайуей" ("ПСТ холдинг" и "Порр Бау"), които са поискали удължаване на срока заради наложилото се изместване на газопровод при пътния възел при Димитровград. Удължаването на срока вече е подписано от управляващия орган по програма "Транспорт", по която се финансира магистралата. По първата отсечка Оризово - Димитровград също има изоставане, като текат преговори за промени на строителните графици, призна Чайков.
 

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Решения за софийските проблеми 2 Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

18 окт 2019, 908 прочитания

Лесният паник бутон на гетата Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

18 окт 2019, 823 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Дневник: Съдът узакони "Дюнигейт"

Фургони на строителна фирма вече са на пясъка. Природозащитници поискаха застрояването веднага да бъде спряно със заповед на екоминистерството

Още от Капитал
Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10