Столичният градски транспорт с амбиция да спре да трупа дългове

Общината подготвя тръжна процедура за кредит до 100 млн. лв., за да погаси натрупаните задължения

Според заместник- кмета Любомир Христов след редица предприети мерки финансовото състояние на обществения транспорт ще се подобри
Според заместник- кмета Любомир Христов след редица предприети мерки финансовото състояние на обществения транспорт ще се подобри
Според заместник- кмета Любомир Христов след редица предприети мерки финансовото състояние на обществения транспорт ще се подобри    ©  Анелия Николова
Според заместник- кмета Любомир Христов след редица предприети мерки финансовото състояние на обществения транспорт ще се подобри    ©  Анелия Николова

Приходите, които очаква столичният обществен транспорт през тази година, ще продължат да бъдат по-малко от разходите. Това показва проектът за икономическата рамка, разработен от Центъра за градска мобилност (ЦГМ), който управлява сектора в столицата. Според заместник-кмета по транспорт Любомир Христов недостигът на средства в бъдеще ще се намали, след като общината вече одобри договорите с компаниите за обществен превоз на пътници, които въвеждат по-добър ред при разпределение на средствата. Освен това ще трябва да спре и натрупването на задължения от компанията към транспортните дружества, които извършват превозите в София. В четвъртък Столичният общински съвет трябва да гласува документа, който в сряда беше одобрен от транспортната комисия, която е водеща по проекта.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    Много амбициозно, да видим дали ще стане ...

    Нередност?
  • 2
    mto avatar :-|
    mto
    • + 4

    За да спре да трупа дългове, трябва да имат адекватна ценова политика. Не е нормално да увеличават цените на абонаментните карти, а да стискат цената на билета за еднократно пътуване! Но, това е разбираемо - политици ги натискат...
    А по-логично е, да подкрепят хората, които им дават авансово пари за бъдещи услуги (закупуване на абонаментни карти), вместо да им вдигат цените на картите! Може да се направи проста сметка - ако накарат 10 000 души да преминат от билети на месечни карти, в компанията влизат сигурни половин милион лева месечно. Ако тези хора останат на билети - пътуванията гратис няма как да се отчетат, но със сигурност не помагат за по-добър финансов резултат.
    Има и доста други неизползвани възможности - в чужбина съществуват различни варианти, които действат в посока хората да купуват няколкодневни или специални дневни карти. Къде са 3, 5 или 10-дневните карти? Не винаги на човек му трябва карта за цял месец? В някои страни, след преминаването на сутрешния час пик се предлагат дневни карти на цена между 2 и 3 билета за еднократно пътуване... при развитието на такива алтернативни възможности, глобите за гратисчии дори могат да бъдат повишени, а ЦГМ вероятно ще получи и подкрепата на самите пътници, стига да се поддържат адекватно чисти и приветливи превозните средства.
    И КОГА ЩЕ ОПРАВЯТ ВИРТУАЛНИТЕ ТАБЛА? http://www.dnevnik.bg/live/novini_ot_vas/2014/02/13/2240180_cgm_i_prilojeniiata_za_mobilni_ustroistva/

    Нередност?
  • 3
    ltoshev avatar :-P
    Lubomir Toshev
    • - 3
    • + 1

    Направете билетчето 3лв. Като гледам сега печелите 81 милиона * 3 = 240 милиона лв. Ето така ще плащаме за реалните разходи. Но намалете и разпиляването на пари!
    Увеличете контрола :)

    Сигурен съм че като се закупят нови и по-икономични автобуси, ще се намали разхода на гориво. Също ако сложите бус ленти, пак ще се намали разхода на гориво.

    Нередност?
  • 4
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец
    • - 1
    • + 2

    И колко милиончета е платила общината за тези ценни съвети? Да не забравяме как плати повече от 3 милиона за "Генерален транспортен план", който никой не видя и не използува.....

    Нередност?
Нов коментар