Бургас изгражда нови 20 км велоалеи в центъра и 9 квартала
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Бургас изгражда нови 20 км велоалеи в центъра и 9 квартала

Бургас изгражда нови 20 км велоалеи в центъра и 9 квартала

Велосипедната мрежа в града ще стане 60 км до април 2015 г.

Десислава Лещарска
8242 прочитания

© Община Бургас


Община Бургас обяви първата от поредица обществени поръчки за развитие на транспортната мрежа в града. Проектите за велоалеи, бърза автобусна линия и нови терминали са част от големия проект Интегриран градски транспорт на Бургас, финансиран с над 67 млн. евро от оперативна програма "Регионално развитие". Крайният срок за целия проект е 9 април 2015 г. В рамките на проекта Бургас обнови автобусния си парк, предстои и въвеждането на интелигента система за управление на обществения транспорт.

Настоящата поръчка е за изграждане на мрежата от велоалеи, която ще покрива централната градска част и още девет квартала – "Лазур", "Братя Миладинови", кв. "Възраждане", "Славейков", "Изгрев", "Зорница", кв. "Акациите", кв. "Победа" и жр "Меден рудник" (около 20 км). Поръчката е с прогнозна стойност над 4.2 млн. лв. с ДДС, а срокът за изпълнение е 11 месеца. Велоалеите в града към момента са около 10 км, а плановете на градската управа са към април 2015 г. дължината им да достигне 60 км. Новите велоалеи ще минават по трасето на съществуващите тротоари – там, където ширината им е достатъчна. В останалите участъци изпълнителят ще полага асфалт или бетон с основа от трошен камък.

Бързата линия

Настоящият първи етап от изграждането на велоалейната мрежа в Бургас е за районите извън бързата автобусна линия. Тя ще свързва квартал "Меден рудник" с жилищните комплекси "Изгрев" и "Славейков". Предстои изборът на изпълнители за велоалеите, успоредни на бързата линия и на алеите в отдалечените квартали на града – "Сарафово", "Банево", "Минерални бани", "Ветрен" и "Крайморие".

От община Бургас коментираха пред "Капитал Daily", че започва работата по обособяването на бързата автобусна линия, която ще свързва двата края на града по дължина. Елементи от проекта са модернизация на терминал "Меден рудник", реконструкция на автогара Юг, на Централна автобусна спирка.

Румънска компания ще изгради системата за контрол на трафика

Община Бургас обяви в четвъртък, че е избрала изпълнител на интелигентната система за контрол на трафика. Това е румънската "Ути груп", чиято ценова оферта е близо 22 млн. лева с ДДС. Компанията предложи най-висока цена за изпълнение, но получи най-много точки за техническото си предложение. Проектът включва видеонаблюдение по спирките и по възловите кръстовища на града. Спирките ще бъдат оборудвани с електронни табла, които ще показват разписанието на автобусите. Ще бъдат монтирани GPS на автобусите, ще бъде изградена комуникационна свързаност на спирките с депата и контролния център. В рамките на процедурата се предвижда доставка и монтаж на електронна билетна система за таксуване на пътници. "Това е малка част от проекта за интегрирания градски транспорт. В рамките на проекта бяха доставени 67 нови автобуса, от които 37 соло и останалите са съчленени. Последните ще обслужват бързата автобусна линия, а другите ще бъдат захранващи", обясни Ивелина Стратева, директор на дирекция "Стопански дейности" в община Бургас, пред радио "Фокус".

Община Бургас обяви първата от поредица обществени поръчки за развитие на транспортната мрежа в града. Проектите за велоалеи, бърза автобусна линия и нови терминали са част от големия проект Интегриран градски транспорт на Бургас, финансиран с над 67 млн. евро от оперативна програма "Регионално развитие". Крайният срок за целия проект е 9 април 2015 г. В рамките на проекта Бургас обнови автобусния си парк, предстои и въвеждането на интелигента система за управление на обществения транспорт.

Настоящата поръчка е за изграждане на мрежата от велоалеи, която ще покрива централната градска част и още девет квартала – "Лазур", "Братя Миладинови", кв. "Възраждане", "Славейков", "Изгрев", "Зорница", кв. "Акациите", кв. "Победа" и жр "Меден рудник" (около 20 км). Поръчката е с прогнозна стойност над 4.2 млн. лв. с ДДС, а срокът за изпълнение е 11 месеца. Велоалеите в града към момента са около 10 км, а плановете на градската управа са към април 2015 г. дължината им да достигне 60 км. Новите велоалеи ще минават по трасето на съществуващите тротоари – там, където ширината им е достатъчна. В останалите участъци изпълнителят ще полага асфалт или бетон с основа от трошен камък.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK