През следващото лято: подземен атракцион и център за събития
Двата проекта се финансират с нисколихвени кредитни линии и ще се изплащат от получените постъпления


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
млн. лв. е максималната стойност за изпълнението на двата проекта
Притиснати с решаването на изцяло "битови" проблеми, малко български общини в последните години могат да се похвалят с инвестиции в подобряване на културния си живот. Бургас обаче е една от тях. Два изцяло общински проекта са обърнати именно към тази сфера от живота, а начинът на финансирането им още веднъж доказва, че черноморският град не пропуска да се възползва от всеки нов финансов инструмент.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
9 коментара
бургас рулз... варнеция репа да яде... :)
Браво, браво. Както се вижда, ако кметът и администрацията си вършат работата - да работят за гражданите - нещата се получават.
Очакванията са ... да започне да се изплаща на 11-ата година?? Може би "да се изплати" на 1-ата?
[quote#3:"borisls"]да се изплаща[/quote]
Явно имат предвид да е "на печалба". На някого по веригата община-ПР-преса са му избягали термините. Иначе браво на Кмета, така се прави!
Да не забравяме, че най-монументалният пример за мегаломанска инвестиция, оказала се напълно нерентабилна и чиста загуба за икономиката е изграждането на терминала за насипни товари в Пристанище Бургас със заем от Японската банка. Заемът се изплаща с таксите от всички български пристанища, защото планираните да минават през него товари и кораби ги няма. Така че инвестирането в мегаломански проекти води до икономически катастрофи. И бУргас е челен приметр.
Що се отнася до "варнеция", пак избиват нечии комплекси. Както при последното класиране за Европейска столица на културата, когато Бургас отпадна, а Варна пдодължи. На Варна, изглежда, и трябва един пиарски екип като бургаския, да дудне мегаломански щуротии и ибрикчиски хвалебствия за своя град и най-вече кмет, който досега доказа, че е много велик с харченето на пари от централния бюджет, но когато за пръв път на Варна (град с почти двойно по-голямо население и икономика) дадоха колкото на него, даде 5 пресконференции да квичи, че имало варненски заговор срещу Бургас.
Любопитна е идеята с бомбоубежището под Морската градина. Бил съм в него на младини когато се събирахме в района и после си правихме купони в подземията-на свещи и с алкохол :)
Вижте сега. Роден съм в Бургас и там живея. Учих и поработих в някои от големите градове в БГ. Видях как се вършат нещата и от предишните кметове на града и в другите градове. Определено има разлика.
На критика на 'мегаломанските' проекти мога да кажа, че такова развитие на града не съм виждал от бай Тошово време. Определено градът се подобрява. Инфраструктурата определено се разви експлозивно. Много по - бързо от който и да е град в БГ. Относно пристанището - много неприятно се получи с фалита на Кремиковци. Когато се ремонтира пристанището определено не можеше да се предвиди този фалит. После и слаб мениджмънт на пристанището май. Въпреки, че в последно време виждам кораби да влизат в порта. Явно се стараят хората.
Омръзна ми от хейтъри, които си мрънкат само заради мрънкането.
Публикувано през m.capital.bg
Не знам какъв е капацитетът на "подземния град", но като гледам "централния вход" си мисля, какво ли би станало при една извънредна ситуация, в която трябва да изкараш всички бързо от него?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.