Как ще ги стигнем... поляците

Какво ново в образованието вече дава резултат и защо трябва да се стремим към модела на Полша

Учителят е най-важният фактор за промяната
Учителят е най-важният фактор за промяната
Учителят е най-важният фактор за промяната    ©  Надежда Чипева
Учителят е най-важният фактор за промяната    ©  Надежда Чипева
"Искаме ли да държим децата в плен на миналото или да им помогнем да участват в изграждането на бъдещето, което възрастните не можем да си представим?"

Мариана Банчева, Институт за прогресивно образование

Ако има някакъв положителен ефект от слабата ангажираност на държавата в образованието през последните години, това е самоинициативността на хората от системата да търсят по-добри решения. Постепенно много учители и директори разбраха, че за да се конкурират успешно за повече ученици, те трябва да предложат нещо различно. Да се опитат сами да подобряват качеството на обучението си. Вместо да чакат пари от държавата, университетски преподаватели започнаха да търсят сътрудничество с бизнеса за изследователски проекти. Неправителствени организации анализират успешния чужд опит и намират пътища той да проработи и в България. Компании осъзнават, че ако не се включат активно в образователния процес, след няколко години трудно ще попълнят недостига си от кадри.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове