Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 28 фев 2014, 13:26, 9946 прочитания

От какво образование имамe нужда

Мненията на хората от сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



1. От какво образование имамe нужда сега, за да бъде България различна след 15 години?
2. Как да го постигнем?


Любомира Петрова, студент в УНСС:
1. Реформирано, практично, насочено към нашата действителност, върху, която се отразяват икономика, политика, култура. Образование с добавена стойност и качество, което подготвя уверени и амбицирани млади хора.
2. Реформиране на учебните планове, нови учебници, актуализиране на материалите в тях. Залагане на кариерно развитие като извънкласно занимание, въвеждане на значими предмети за усъвършенстването на един млад човек - например презентационни умения, реч и риторика, публична теория и гражданско образование. За висшето образование - повече практика, повече свобода на изразяването, повече откритост и реформа в администрацията.


доц. Петко Русков, директор "Академични програми" на Джуниър Ачийвмънт България:
1. Иновативно и гъвкаво, съобразено с пазара.
2. С отчитане на нуждите и ресурсите на всички заинтересовани групи и по-голяма автономност, за да се толерира креативността и предприемаческата инициатива на преподавателите.

Ваня Никова, консултант облачни решения, CloudSigma, и член на сдружение "Тук-Там":
Имаме нужда от учители-лидери, които не просто си покриват материала, а учат ученици и студенти да развиват аналитично и критично мислене. Масовата липса на такъв тип мислене води до масова манипулация на населението.

Бела Станкова, директор "Обучение и развитие", Телерик:
1. Образование, което вдъхновява; което стимулира критичното мислене, задаването на въпроси, търсенето на отговори. Образование, в което ролята на ученика не е пасивна или маловажна, а напротив – нужна ни е нова образователна система, която поставя в центъра учениците, техните потребности и интереси. В същото време много е важно учебният материал да е актуален, да подготвя учениците, ако не за бъдещето, то поне за настоящето. Да има практическа насоченост, така че децата да престанат да наизустяват отговори на въпроси, каквато е практиката сега.
2. Необходими са сериозни инвестиции в образованието, за да има по-добри учебни бази, както и да бъдат привлечени млади хора към учителската и академична професия. Необходими са и повече млади хора, за които преподаването е призвание, на което да се посветят. Трябват ни учители с модерни разбирания, мотивация за промяна на системата, които с готовност да прегърнат нови идеи. Учители, които вдъхновяват.
Целта на образованието трябва да бъде да мотивира младите хора да повярват в себе си, в способностите си, да мечтаят смело, за да могат да заявят своето място в слабото ни все още гражданско общество.



Мариана Банчева, Институт за прогресивно образование:
Колкото различна искаме да бъде България след 15-20 години, толкова по-различно трябва да бъде образованието. Но не тогава, а сега. И този отговор предполага различие във всички ключови аспекти - цели, методология, управление, организация, учебно съдържание (вкл. учебни часове и програми), квалификация (отново като съдържание и начин на предоставяне), участие на ключовите заинтересовани страни, финансиране, оценяване.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

KBC очаква свиване на българската икономика с 10% KBC очаква свиване на българската икономика с 10%

Оптимистичният вариант е за спад само с 4%, а най-лошият – за 12%

1 апр 2020, 560 прочитания

Вечерни новини: Още месец извънредно положение; Първи депутат с COVID-19 Вечерни новини: Още месец извънредно положение; Първи депутат с COVID-19

И още: Бюджетът излезе на дефицит през март; Производствената активност в еврозоната е намаляла рязко през март

1 апр 2020, 796 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Как ще ги стигнем... поляците

Какво ново в образованието вече дава резултат и защо трябва да се стремим към модела на Полша

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10