Доставката на новите тролейбуси в Стара Загора е блокирана
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Доставката на новите тролейбуси в Стара Загора е блокирана

кметът Живко Тодоров

Доставката на новите тролейбуси в Стара Загора е блокирана

Обществената поръчка беше частично отменена

Кристина Климентиевна
3532 прочитания

кметът Живко Тодоров

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


 29 млн. лв. е стойността на проекта за модернизация на градския транспорт в града.

Първата голяма обществена поръчка на Стара Загора по изпълнението на проекта за модернизация на  градския транспорт, финансиран по оперативна програма "Регионално развитие" с 29 млн. лв., ще се проточи във времето. Откритата процедурата за доставка на 14 тролейбуса, автомобил за ремонт на въздушноконтактната мрежа и оборудване за тролейбусното депо беше частично отменена - първо от общината, а после и от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), след открити пропуски в офертите на избраните изпълнители. Търгът е разделен на три обособени позиции с обща стойност 13.8 млн. лв.

За да бъдат усвоени средствата, процедурите за избор на компаниите трябва да бъдат финализирани в най-кратки срокове, тъй като времето за изпълнение на всички части от поръчката е до началото на 2015 г. Въпросът е дали местната власт ще успее достатъчно бързо да преработи документацията за подбор и да обяви нов търг.

През следващите месеци Стара Загора очаква чешката компания Skoda Electric да изработи и достави поетапно нови осем тролейбуса за града по проект на оперативна програма "Околна среда". Общината подписа договора за новите машини в края на 2013 г. за 7.5 млн. лв. По план след попълнението и на новите 14 превозни средства тролейбусният парк на града трябва да бъде напълно обновен.

Онче - бонче

След девет месеца от обявяването на процедурата за избор на изпълнители комисията избира

Според Мария Боянова все още не може да бъде даден срок за новите процедури, тъй като общината трябва да разгледа решението на КЗК. По нейни думи местната власт е пред подписване на договор за третата част от поръчката – оборудване на тролейбусното депо с "Евромаркет аутомотив".

 29 млн. лв. е стойността на проекта за модернизация на градския транспорт в града.

Първата голяма обществена поръчка на Стара Загора по изпълнението на проекта за модернизация на  градския транспорт, финансиран по оперативна програма "Регионално развитие" с 29 млн. лв., ще се проточи във времето. Откритата процедурата за доставка на 14 тролейбуса, автомобил за ремонт на въздушноконтактната мрежа и оборудване за тролейбусното депо беше частично отменена - първо от общината, а после и от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), след открити пропуски в офертите на избраните изпълнители. Търгът е разделен на три обособени позиции с обща стойност 13.8 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    purple_rain avatar :-|
    purple_rain

    Такъв ни е капацитета на администрацията,не могат да направят една обществена поръчка както трябва и най-много сега да изгубят евросредствата.Започвам да се чудя кога става въпрос за некомпетентност и кога за ако мине?

  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#1] от "purple_rain":

    И когато държавният сектор се поддържа раздут, ефектите от тези вековни процедури като с боклука на София се пренасят върху жизнения стандарт. Първият град, който отвори градския си транспорт за безкрайна конкуренция по хонг-конгски образец, ще дръпне толкова бързо, че на останалите ще им паднат ченетата. Цялата простотия с лицензи, обществени поръчки и кражби на нафта ще се отече като мръсна вода в канала само за 1 месец.

  • 3
    naffoo avatar :-|
    naffoo

    За най-голямо нещастие /изпитал съм го лично/ Администрацията ни е на средно ниво... но за сметка на това висшия мениджмънт /кметове, кметици и т.н./ гледат как да уредят техните си фирми или фирмите от които са взели най-голям % комисионна...
    И когато експертите им казват: абе така не може, ти си викат може, може...
    и ето ти го резултатът! Обществени поръчки правени по поръчка = корупция!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK