Държавата избра трасе за магистрала "Хемус", но няма финансиране
Кабинетът планира начало на строителството през 2016 г., цената ще бъде поне 1.5 млрд. лв.


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Държавата е избрала трасето на липсващите 250 км от магистрала "Хемус", която трябва да свърже София и Варна през Северна България. Строителството на участъка ще струва поне 1.5 млрд. лв. без ДДС, обяви в четвъртък министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева. Пари обаче има единствено за проектантски дейности, а досега не се е появил частен инвеститор с интерес към проекта, защото очакваният трафик не е много висок. Въпреки многото въпросителни около финансирането правителството смята магистралата за свой приоритет и очаква строителството й да започне през 2016 г.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
48 коментара
Поредното харчене на парета за проекти, които няма как да се реализират.....
До коментар [#1] от "boby1945":
Бобка, в омразната ти западна европа има развита перфектна магистрална мрежа, пътува се лесно и бързо, докато в Русия има кални пътеки за верижни машини. Без инфраструктура няма прогрес.
Стига с тези магистрали! Тази дума започвам да я ненавиждам!
Ясно е че е важна, но има и други по-важни неща от нея!
В Западна Европа ги има, защото имат пари!
Ние сме бедни и нямаме пари за магистрали! Това е!
Когато АПИ предостави подобна на тази информация: http://www.astra.admin.ch/index.html?lang=en, тогава ще можем да коментираме необходимостта на магистралите, до тогава за мен са поредните безсмислени проекти, продължаващи мечтите на бай Тошо.
До коментар [#3] от "naffoo":
Викаш парите да ги даваме на пенсионерите защото те са бъдещето на нацията?
Тая министърка не беше ли се подвизавала в посолството в Австралия или ми се преплита информацията..Все ни управляват хора, които всъщност нямат един ден ефективен трудов стаж извън сладки позиции и гостоприемно госуване на държавни трапези?!
[quote#3:"naffoo"]Ние сме бедни и нямаме пари за магистрали! Това е! [/quote]
Нова опорна точка. Ние сме бедни и имаме само пари за АЕЦ-а и Южния поток. Еми що не спретнем и една ядрена програма, щото сме бедни и ни е страх от комшиите.
Пари обаче има единствено за проектантски дейности, а досега не се е появил частен инвеститор
Демек преведено на народно му...Праиме ви на балами ,и си правим вятър на устата.....Парите ги раздадохме на циганите и пенсионерите....Теглиха заеми,заеми....сега изведнъж нямало финансиране....
До коментар [#3] от "naffoo":
Бай Тошо имаше поне инстинкт за самосъхранение и спря да строи магистрали,защото имаше пари само колкото да се изхрани народът,което е най-важно. Докато днешните пишман политици са слепи и глухи за дереджето на народа,и продължават да се опитват да наливат пари в...асфалт! Което ще им изяде главите!
Северна България още много дълго време ще изостава в развитието си спрямо Южна, ама за това не е виновно географското положение, ами демографската криза, не останаха хора по градовете и селата, за какъв трафик може да става дума тогава?! И ако има реална нужда от магистрала - нека се строи, ама само с евтин популизъм нищо не става. Ама то от комунисти в управлението какво друго можеш да очакваш...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.