Центърът за градска мобилност продължава да увеличава приходите си

Столичното дружество се готви да вземе заем до 100 млн.лв.

Изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Симеон Арнаудов
Изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Симеон Арнаудов
Изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Симеон Арнаудов    ©  Георги Кожухаров
Изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Симеон Арнаудов    ©  Георги Кожухаров

Леко завишени приходи, увеличение на свободните паркоместа в центъра, но без осезаем положителен ефект върху трафика на София. Това показва отчетът за дейността на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) през изминалата година. Приходите на общинското дружество за 2013 г. възлизат на 241.4 млн. лв., което сравнено с 2012 г. е ръст с близо 22 млн. лв. Плащанията към всички транспортни оператори и разходите на дружеството за 2013 г. възлизат на 240.2 млн.лв., което показва, че печалбата на дружеството не е голяма. Според данните платеното паркиране за двете зони е донесло общо 10 млн. лв., а продажбата на карти и билети – 96.4 млн. лв. (виж графиката).

Въпреки увеличението на приходите обаче дружеството продължава да дължи голяма сума на общинските и частните оператори в транспорта, която към момента по думите на зам.-кмета по транспорта Любомир Христов е близо 97 млн. лв. За сравнение, тези задължения през 2011 г. бяха с 32 млн. лв. по-малко. За да реши проблема, центърът за мобилност се готви да обяви тръжна процедура за взимане на заем до 100 млн. лв. Според изпълнителния директор на Центъра за градска мобилност Симеон Арнаудов индикативната стойност на поръчката всъщност ще бъде около 82 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 14

    Зелената зона трябва да се разшири скокообразно. Нейното задържане в сегашния си размер е единствено за сметка на съседните райони, които моментално се обърнаха на буферен паркинг за прииждащите към центъра авантаджии и едновременно с това на един огромен склад за бракуваните трошки, чиито собственици от зоните изместиха хем вън от платения район, хем да са им под ръка. Днешната зелена зона беше изпаднала в същото положение, когато имаше само синя зона. Сега въдвориха ред в нея, но проблемът се измести радиално навънка.

    Да не не говорим за някои части на града, в които порядките с паркирането са груба обида за човешкия интелект.Пример: около Американското посолство. На такива места трябва НЕЗАБАВНО да се въвеждат платени зони, включително в името на днешните авантаджии, които 20 дена минават метъра, на 21-вия ги отнася пътната помощ с 4 нарязани гуми, или линейката към бърза помощ, след като пререканието кой пръв "Ъ кАчи на тротоарО" е завършило с десен прав.

    Нередност?
  • 2
    2.5 avatar :-?
    2.5
    • + 2

    “...което показва, че печалбата на дружеството не е голяма.”

    Именно!
    Както и предполагах преди 2-3 дни под статия с твърдение на Фандъкова, че автомобилите в центъра са намалели с 20%!
    ЦГМ е хранилка за политическите сили! Любопитно да се проследят плащанията, заплатите и щатът на общинската фирма?!
    Никой в СОС няма файда фирмата да е на сериозна печалба, защото това означава по-малко мангизи за паразитите на софрата!
    Някъде четох колко плаща общината един пътен знак - приблизително средна работна заплата за страната! Търба, поцинкована ламарина, светоотразително фолио, скоба + болтове.
    Машалла!

    Нередност?
Нов коментар