Центърът за градска мобилност продължава да увеличава приходите си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Центърът за градска мобилност продължава да увеличава приходите си

Изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Симеон Арнаудов

Центърът за градска мобилност продължава да увеличава приходите си

Столичното дружество се готви да вземе заем до 100 млн.лв.

Кристина Климентиевна
4621 прочитания

Изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Симеон Арнаудов

© Георги Кожухаров


Леко завишени приходи, увеличение на свободните паркоместа в центъра, но без осезаем положителен ефект върху трафика на София. Това показва отчетът за дейността на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) през изминалата година. Приходите на общинското дружество за 2013 г. възлизат на 241.4 млн. лв., което сравнено с 2012 г. е ръст с близо 22 млн. лв. Плащанията към всички транспортни оператори и разходите на дружеството за 2013 г. възлизат на 240.2 млн.лв., което показва, че печалбата на дружеството не е голяма. Според данните платеното паркиране за двете зони е донесло общо 10 млн. лв., а продажбата на карти и билети – 96.4 млн. лв. (виж графиката).

Въпреки увеличението на приходите обаче дружеството продължава да дължи голяма сума на общинските и частните оператори в транспорта, която към момента по думите на зам.-кмета по транспорта Любомир Христов е близо 97 млн. лв. За сравнение, тези задължения през 2011 г. бяха с 32 млн. лв. по-малко. За да реши проблема, центърът за мобилност се готви да обяви тръжна процедура за взимане на заем до 100 млн. лв. Според изпълнителния директор на Центъра за градска мобилност Симеон Арнаудов индикативната стойност на поръчката всъщност ще бъде около 82 млн. лв.

В края на миналата година Столичният съвет възложи на трите оператора – "Метрополитен", столичните "Електротранспорт" и "Автотранспорт", да обезценят вземанията си от ЦГМ до размера на техните оперативни задължения към края на юни 2013 г., за да намали размера на кредита. "След подписването на новите договори с общинските транспортни оператори през януари и февруари тази година вече няма трупане на нови задължения и дружеството се разплаща на 100% , което не се е случвало от 2009 г.", каза Арнаудов.

Леко завишени приходи, увеличение на свободните паркоместа в центъра, но без осезаем положителен ефект върху трафика на София. Това показва отчетът за дейността на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) през изминалата година. Приходите на общинското дружество за 2013 г. възлизат на 241.4 млн. лв., което сравнено с 2012 г. е ръст с близо 22 млн. лв. Плащанията към всички транспортни оператори и разходите на дружеството за 2013 г. възлизат на 240.2 млн.лв., което показва, че печалбата на дружеството не е голяма. Според данните платеното паркиране за двете зони е донесло общо 10 млн. лв., а продажбата на карти и билети – 96.4 млн. лв. (виж графиката).

Въпреки увеличението на приходите обаче дружеството продължава да дължи голяма сума на общинските и частните оператори в транспорта, която към момента по думите на зам.-кмета по транспорта Любомир Христов е близо 97 млн. лв. За сравнение, тези задължения през 2011 г. бяха с 32 млн. лв. по-малко. За да реши проблема, центърът за мобилност се готви да обяви тръжна процедура за взимане на заем до 100 млн. лв. Според изпълнителния директор на Центъра за градска мобилност Симеон Арнаудов индикативната стойност на поръчката всъщност ще бъде около 82 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    Зелената зона трябва да се разшири скокообразно. Нейното задържане в сегашния си размер е единствено за сметка на съседните райони, които моментално се обърнаха на буферен паркинг за прииждащите към центъра авантаджии и едновременно с това на един огромен склад за бракуваните трошки, чиито собственици от зоните изместиха хем вън от платения район, хем да са им под ръка. Днешната зелена зона беше изпаднала в същото положение, когато имаше само синя зона. Сега въдвориха ред в нея, но проблемът се измести радиално навънка.

    Да не не говорим за някои части на града, в които порядките с паркирането са груба обида за човешкия интелект.Пример: около Американското посолство. На такива места трябва НЕЗАБАВНО да се въвеждат платени зони, включително в името на днешните авантаджии, които 20 дена минават метъра, на 21-вия ги отнася пътната помощ с 4 нарязани гуми, или линейката към бърза помощ, след като пререканието кой пръв "Ъ кАчи на тротоарО" е завършило с десен прав.

  • 2
    2.5 avatar :-?
    2.5

    “...което показва, че печалбата на дружеството не е голяма.”

    Именно!
    Както и предполагах преди 2-3 дни под статия с твърдение на Фандъкова, че автомобилите в центъра са намалели с 20%!
    ЦГМ е хранилка за политическите сили! Любопитно да се проследят плащанията, заплатите и щатът на общинската фирма?!
    Никой в СОС няма файда фирмата да е на сериозна печалба, защото това означава по-малко мангизи за паразитите на софрата!
    Някъде четох колко плаща общината един пътен знак - приблизително средна работна заплата за страната! Търба, поцинкована ламарина, светоотразително фолио, скоба + болтове.
    Машалла!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK