С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 19 мар 2014, 18:33, 4452 прочитания

Центърът за градска мобилност продължава да увеличава приходите си

Столичното дружество се готви да вземе заем до 100 млн.лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Леко завишени приходи, увеличение на свободните паркоместа в центъра, но без осезаем положителен ефект върху трафика на София. Това показва отчетът за дейността на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) през изминалата година. Приходите на общинското дружество за 2013 г. възлизат на 241.4 млн. лв., което сравнено с 2012 г. е ръст с близо 22 млн. лв. Плащанията към всички транспортни оператори и разходите на дружеството за 2013 г. възлизат на 240.2 млн.лв., което показва, че печалбата на дружеството не е голяма. Според данните платеното паркиране за двете зони е донесло общо 10 млн. лв., а продажбата на карти и билети – 96.4 млн. лв. (виж графиката).

Въпреки увеличението на приходите обаче дружеството продължава да дължи голяма сума на общинските и частните оператори в транспорта, която към момента по думите на зам.-кмета по транспорта Любомир Христов е близо 97 млн. лв. За сравнение, тези задължения през 2011 г. бяха с 32 млн. лв. по-малко. За да реши проблема, центърът за мобилност се готви да обяви тръжна процедура за взимане на заем до 100 млн. лв. Според изпълнителния директор на Центъра за градска мобилност Симеон Арнаудов индикативната стойност на поръчката всъщност ще бъде около 82 млн. лв.


В края на миналата година Столичният съвет възложи на трите оператора – "Метрополитен", столичните "Електротранспорт" и "Автотранспорт", да обезценят вземанията си от ЦГМ до размера на техните оперативни задължения към края на юни 2013 г., за да намали размера на кредита. "След подписването на новите договори с общинските транспортни оператори през януари и февруари тази година вече няма трупане на нови задължения и дружеството се разплаща на 100% , което не се е случвало от 2009 г.", каза Арнаудов.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седем идейни проекта за новия облик на "Св. Неделя" Седем идейни проекта за новия облик на "Св. Неделя"

Кандидатите бяха избрани от общо 14 участника, подали документи

17 ное 2019, 430 прочитания

Докторите настояват за по-малко пациенти в болниците Докторите настояват за по-малко пациенти в болниците

Личните лекари искат заплащане на прегледите на децата

17 ное 2019, 390 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Кабинетът подкрепи строежа на курортен комплекс на Карадере

"Мадара Юръп" АД ще инвестира 100 млн. лв. в изграждането на три хотела и зони за обслужване

Още от Капитал
Повече прозрачност в общинския съвет

Основните политически групи единодушно се ангажират с промени в досегашния начин на работа

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10