София търси изпълнител за последния етап от ремонта на бул. "Витоша"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София търси изпълнител за последния етап от ремонта на бул. "Витоша"

Прословутият фонтан на бул."Витоша" се превърна в емблема на негативните обществените реакции срещу новата визия на зоната

София търси изпълнител за последния етап от ремонта на бул. "Витоша"

Новата отсечка трябва да бъде завършена до края на годината

Кристина Климентиевна
7053 прочитания

Прословутият фонтан на бул."Витоша" се превърна в емблема на негативните обществените реакции срещу новата визия на зоната

© Красимир Юскеселиев


Превръщането на бул. "Витоша" в истинска пешеходна зона с пейки, фонтани, зелени площи и места за културни събития е проект с редица промени в концепцията. Въпреки че идеята за преобразяването на столичния булевард се появи още през 2008 г., през последните две години реконструкцията на първите му две зони от бул. "П. Евтимий" до ул. "Солунска" даде повод за сериозни критики от страна на група архитекти, неправителствени организации, медии и граждани. Така първоначалната слава, която Столичната община се опита да създаде на проекта, стремглаво започна да избледнява.

Независимо от това местната власт продължава да отстоява мнението си, че новият облик на булеварда се харесва на жителите на града. Нещо повече - до края на годината общината има намерение да завърши и последния, трети, етап от ремонта на бул. "Витоша" - от ул. "Солунска" до ул. "Алабин", като в допълнение дори ще изгради фонтан пред ритуалната зала "Триадица" за близо 100 хил. лв. Обществената поръчка за тази цел вече е обявена, а до края на април ще станат известни и кандидатите за изпълнение на проекта.

Новата зона

Търгът е разделен на две обособени позиции – за ремонтните дейности и за строителен надзор, като ще се търсят два изпълнителя за отделните части от поръчката. Прогнозната стойност не е посочена, но гаранцията за участие за реконструкцията на зоната е 12 700 лв. Според Закона за обществени поръчки гаранцията не може да надвишава 1% от прогнозната стойност на тръжната процедура, което означава, че в този случай тя е поне 1.2 млн.лв. без ДДС. За строителния надзор се изисква гаранция от 750 лв. Минималните финансови условия към строителните компании е реализиран оборот от 3.5 млн. лв. без ДДС за последните три години, а за консултантите по надзор в размер на 200 хил. лв. без ДДС за същия период от време.

Според проекта новият участък ще бъде по-богато озеленен от предходните със зелени места за почивка, като в поръчката се включва и поставяне на релси и мотриса за кафене "Стария трамвай". В допълнение пред входа на ритуална зала "Триадица" ще бъде изграден фонтан (за него ще се проведе отделен конкурс), като разходите за него ще бъдат 96 хил. лв.

От бул. "П. Евтимий" до ул. "Солунска"

Разработеният архитектурен проект за частта от пространството, който обхваща участъка от бул. "Патриарх Евтимий" до ул. "Солунска" с обща площ около 12 хил. кв.м, е направен от общинското дружество "Софпроект - ОГП" и архитектурното бюро "Булархарт" на проф. д-р арх. Тодор Булев.

Макар и спорно, без търг за избор на изпълнител през 2012 г. първият участък от от бул. "Патриарх Евтимий" до ул. "Неофит Рилски" беше възложен на турската компания "Доуш иншат ве тиджарет" като част от задачата на строителя на метрото за възстановяване на околните пространства. Поръчката за частта до ул. "Солунска" бе спечелена от "Трейс София" с 1.7 млн. лв., като кандидатите в търга бяха само два.

Продажба въпреки всичко

За да осигури средства за обновяване на столичния парк "Възраждане", общината възнамерява дружеството й "Софийски имоти" да продаде два терена в Несебър на метри от плажната ивица. За тях се водят съдебни спореве, които все още не са разрешени. Вносител на доклада за продажбата е Борислав Борисов от ГЕРБ. Документът беше одобрен с бурна дискусия между различните политически сили в столичния съвет на комисията по финанси. По време на заседанието във вторник опозицията се усъмни, че продажбата е насочена към хора, близки до мнозинството в общината, като съветникът от БСП Калоян Паргов предложи точката да бъде отложена до приключване на съдебните процедури. Единият имот е 6073 кв.м, а другият - 2307 кв.м, като приетите цени за продажба във вторник бяха 2.8 млн. лв. за големия и 900 хил. лв. за малкия. И двата терена се намират в новия град в Несебър до плажа. Общинското дружество ги придобива през септември 2001 г., когато сключва договор с община Несебър за възмездно прехвърляне право на собственост. Срещу тях се задължава да построи поликлиника и трафопост. В момента столичното общинско дружество и община Несебър се съдят, като казусът продължава вече близо 14 години.
Обединение, свързано с КТБ, почва ремонта на "Цариградско"

Ремонтът на "Цариградско шосе" започва в четвъртък, в участъка от надлеза на бул. "Г.М.Димитров" до надлез над бул. "Александър Малинов", съобщиха от Столична община. Поръчката е възложена след търг на сдружение "Градски магистрали". Договорът е за 10.5 млн. лева с ДДС. В обединението влизат "Интегрирани пътни системи" АД, "Инфраструктурна компания" АД, "Калистратов груп" ООД и "Рутекс". "Интегрирани пътни системи" и "Инфраструктурна компания" се свързват с Корпоративна търговска банка и мажоритарния й собственик Цветан Василев. "Инфраструктурна компания" е изпълнител на модернизацията на стадиона на "Ботев". Върху дружеството има вписан залог в полза на КТБ срещу 8.5 млн. лв. кредит. Собственик се води Валери Карадачки, който е и бивш собственик и управител на "Интегрирани пътни системи", а самата "Инфраструктурна компания" е наследник на дъщерното й "ИПС инфраструктури".

Превръщането на бул. "Витоша" в истинска пешеходна зона с пейки, фонтани, зелени площи и места за културни събития е проект с редица промени в концепцията. Въпреки че идеята за преобразяването на столичния булевард се появи още през 2008 г., през последните две години реконструкцията на първите му две зони от бул. "П. Евтимий" до ул. "Солунска" даде повод за сериозни критики от страна на група архитекти, неправителствени организации, медии и граждани. Така първоначалната слава, която Столичната община се опита да създаде на проекта, стремглаво започна да избледнява.

Независимо от това местната власт продължава да отстоява мнението си, че новият облик на булеварда се харесва на жителите на града. Нещо повече - до края на годината общината има намерение да завърши и последния, трети, етап от ремонта на бул. "Витоша" - от ул. "Солунска" до ул. "Алабин", като в допълнение дори ще изгради фонтан пред ритуалната зала "Триадица" за близо 100 хил. лв. Обществената поръчка за тази цел вече е обявена, а до края на април ще станат известни и кандидатите за изпълнение на проекта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

13 коментара
  • 1
    todorov_g avatar :-|
    todorov_g

    Разбира се ремонтираната част можеше да изглежда по- добре, макар че и обратното е вярно. Това, което се вижда и с просто око още от миналата година е, че изпълнението не е качествено. Освен, че трудно може да се намери участък, в който фугите на плочките да спазват права линия и да са успоредни помежду си на, всички капаци на шахти вече има разместени, счупени или дори липсващи плочки. Да не говорим и за чудното шадраванче, което си мисля че сигурно 90% от пешеходците минаващи край него биха се справили по- добре с проектирането му. Мисля си, че там ще е много ефектно да се направи фонтан без борд и водата да се отича в процепи около плочките, а не такова скучно и невзрачно съоръжение.

  • 2
    zadenprozorec avatar :-|
    zadenprozorec

    Важното е всичко да се направи хубаво и качествено. Ако София иска да бъде модерна европейска столица, то трябва да държи прилично ниво на всяка нова инфраструктурна поръчка с години назад давност. Не може чужденците да идват тук и да ни гледат дупките, счупените тротоари и шахти по средата на улицата, или тротоара...

  • 3
    b_mitov avatar :-P
    b_mitov

    "през последните две години реконструкцията на първите му две зони от бул. "П. Евтимий" до ул. "Солунска" даде повод за сериозни критики от страна на група архитекти"

    Сигурно имате предвид всички архитекти без проектанта и може би главния архитект на София (което също е под въпрос, ако му се поиска откровенното мнение) :)

    малко снимки от първия етап:
    http://provocad.com/new-vitoshka/

  • 5
    sasser avatar :-|
    sasser

    ""Инфраструктурна компания" е изпълнител на модернизацията на стадиона на "Ботев". Върху дружеството има вписан залог в полза на КТБ срещу 8.5 млн. лв. кредит. "

    О, извинете забравих, че КТБ е банка и може би трябва да отпуска домати и краставици, а не кредити. Явно това е "свързването".

  • 6
    semeto avatar :-|
    семето

    "Инфраструктурна компания" е изпълнител на модернизацията на стадиона на "Ботев"

    След като фирмата прави СТРОЕЖ, а не модернизация на стадион, едва ли ще се затруднят да направят ремонт на бул. Витоша. Друг е въпроса, че ако ремонта беше започнал веднага и нямаше никакво забавяне, тези които критикуват сега, нямаше да имат време да се обадят и сега вече щеше булеварда да е готов. Но софиянци трябва да се сърдят за забавения ремонт на Столична община и постоянните боричкания там.

  • 7
    sasser avatar :-|
    sasser

    От справка в официалния сайт на компанията, единственич частен партньор на Инфраструктурна компания са Литекс Комерс Ад. Другите са:
    Министерство на регионалното развитие и благоустройството
    Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията
    Агенция ”Пътна инфраструктура”
    Министерство на околната среда и водите
    Община Пазарджик
    Община Смолян
    Община Бургас
    Община Велико Търново
    Община Асеновград

    А кредитите им няма как да се "обвързват" с банката освен по друг начин, освен като страни от договр за кредит - кредитополучател и кредитодател.

  • 8
    hristomir_asenov avatar :-|
    hristomir

    В крайна сметка какъв ви е проблемът - искате друга фирма, която се намира в отношение с друга банка, а не ктб, да извършва този ремонт, така ли да разбирам? и за предпочитане сигурно е банката да бъде на Хампарцумян или Цеко Минев ? Това ли е което искате да стане?

  • 9
    klinkerhoffen avatar :-|
    klinkerhoffen

    "Поръчката за частта до ул. "Солунска" бе спечелена от "Трейс София" с 1.7 млн. лв., като кандидатите в търга бяха само два." - любимците на ГЕРБ добре се пласират в столична община, защо няма нещо по този въпрос?! Трейса осъществиха едни от най-скъпите проекти в столицата, добре се облажиха. Като сте тръгнали да разследвате връзките и зависимостите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK