Какво патриотично има в това да изправяш хората едни срещу други

Главният секретар на мюфтийството Ахмед Ахмедов пред "Капитал"

Ахмед Ахмедов
Ахмед Ахмедов    ©  Надежда Чипева
Ахмед Ахмедов
Ахмед Ахмедов    ©  Надежда Чипева

Профил

Ахмед Ахмедов е главен секретар на Мюсюлманско изповедание. Преди това е бил репортер във вестник Zaman. Работил в рекламна агенция и фирма в логистичния бранш. Предстои да се дипломира със специалност История. Родом от Омуртаг.

Миналата седмица Пазарджишкия окръжен съд призна за виновни 13-те мюсюлмански водачи за това че са участвали в нерегистрирана в България ислямска фондация "Ал Уакф ал Ислями". Десет от тях бяха освободени от наказателна отговорност и получиха само глоби между 2000 и 3000 лева. Един от тях, необразованият проповедник от квартал "Изток" в Пазарджик Ахмед Муса, получи ефективна присъда от една година за проповядване на религиозна омраза и антидемократична идеология и ще влезе в затвора за четири години заради предишна своя присъда. Други двама, районният мюфтия на Пазарджик Абдулах Салих и имамът от Сърница Саид Мутлу, получиха условни присъди за проповяване на антидемократична идеология.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


20 коментара
  • 2
    dragoslava avatar :-|
    Dragoslava

    Да оставим съда да реши.

  • Божикравов

    "А това е фундаментален елемент, който трябва да дава демокрацията и тя дава на другите общности, но като става дума за мюсюлманското изповедание тази демокрация се свива."

    Това е защото основната човешка ценност - демокрацията и исляма са взаимно изключващи се понятия!

  • 4
    jorosrabskia avatar :-|
    jorosrabskia

    С малко се разминаха, за такива провинения в САЩ щяха да полежат в панделата доста време

  • 5
    daaam avatar :-|
    daam

    Не съм видял в българско средство за масова информация да е публикувано, че преди дни в Истанбул е разрушена православна църква от кюрдски демонстранти. Семейството, грижещо се за храма едва се е спасило. Та, това е спазването на правата на малкото неизбити и неизгонени християни отТурция. А, тук някои журналисти и "защитници" на човешките права страдат , че не им се позволява свободно да нрушават законите на държавата. Е, не заслужаваме да съществуваме като държава, все повече се убеждавам. И така е през цялата ни история, все се намират такива хора.

  • 6
    majorman avatar :-?
    majorman

    Г-н Ахмедов, като ще ни говорите за демокрация бихте ли обяснили какво демократично има в принуждаването на жените да се обличат в палатки, отнемането на правото на жените да ходят на училище, да полагат труд и да са равноправна страна в брака?

  • 7
    dio avatar :-|
    dio

    Няма лошо да си изповядват религията, каквато и да я тя стига да не е в противоречие със законите.
    Както в християнството така и в мюсулманството има крайни течения. Те естествено са забранени и не виждам проблем да се осъдят хората, които ги проповядват без значение от религията.

  • 8
    skydiver avatar :-|
    Skydiver

    "В момента хората, които се развиват в теологичната насока на исляма, в голяма степен се обучават в Турция. "

    Това ми направи най-голямо впечатление в интервюто - защо не им позволят да си изградят школа в Бг? Това имамите да се обучават в близкия изток вместо да имат бг образователна институция не е добра идея. Друг е въпроса какво е изобщо търсенето на имами/свещеници в наши дни и дали инвестицията е оправдана.

  • 9
    stamenbelchev avatar :-(
    Стамен Белчев

    Определено в изказването на г-н Ахмедов има противоречия, но нека не забравяме, че и зад неговите думи стоят политически интереси. Изказването му много ми напомня на стила на 1 политик, към чиято глава преди известно време беше насочен пистолет. НО има 2 неща, който не могат да се отрекът. Първо, че българската мюсюлманска общност се чувства подтисната заради насадената нетърпимост от страна на немюсюлманската част от населението и от там идва нейната капсулираност. Нещо, за което според мен са виновни политиците и по-важно, самите ние, защото лесно се подаваме на мипулации. И второто, че мюсюлманството не пречи на която и да е била демократична държава (точно мирното и взаимоужаващо се съжителство между хора от различни вероизповедания е най-силния показател за демократичния характер на една страна). А дори и да има някакво противопоставяне то се дължи не на характера на религията, а по-скоро на секти, които се опитват да ловят риба в мътното. Г-н Ахмедов много точно казва: "когато един мюсюлманин живее в страна, която в управлявана от друг режим, различен от шериатския, бил той демократичен, авторитарен и т.н., той е длъжен да се съобрази със съществуващото законодателство.". За мен това е най-точното и най-правилното тълкуване на ситуацията. Проблемът може би идва от там, че мюсюлманската общност в България ВИНАГИ се е чувствала непривтствана и мразена, а 80% от вината за ТОВА се пада на нас, защото ние не чуваме какво приказва чичо Салим, съседа, защото не се заслушваме в ежедневните му проблеми, а по примера на някакви откаченяци (били те наши или чужди) го плюем и го наричаме "турчин", "резак" и как ли още не... И това ни е набивано в главите от ранна детска възраст: като започнем от приказките на бабите ни, минем през учебниците ни по история и репортажите по телевизията и стигнем до болното националистическо мислене. Само вижте завършека на първия коментар. Това за мен НЕ Е нормално отношение. Впрочем почти всички "гневни" коментари към статията до сега само потвърждават тезата ми и показват колко сме незапознати с една религия, която 500 години ни е засягало пряко. И ПРОДЪЛЖАВАМЕ да бъдем като коне с капаци.

  • 10
    rosiraycheva50._ avatar :-|
    Роси

    Някой от мюсюлманските организации,които си разиграват коня в Родопите са забранени дори в Саудитска Арабия и Турция.Ние тука ще си играем на милосърдие.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход