Състезанието за третата линия на метрото започва

Само големи строителни компании с опит ще могат да участват в поръчката за над 400 млн. лв.

Третият лъч на метрото ще тръгва от бул. "Ботевградско шосе" и ще стига до Околовръстното шосе
Третият лъч на метрото ще тръгва от бул. "Ботевградско шосе" и ще стига до Околовръстното шосе
Третият лъч на метрото ще тръгва от бул. "Ботевградско шосе" и ще стига до Околовръстното шосе    ©  Капитал Daily
Третият лъч на метрото ще тръгва от бул. "Ботевградско шосе" и ще стига до Околовръстното шосе    ©  Капитал Daily
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

1.4 млрд. лв. е прогнозната стойност на цялото трасе.

Общинското дружество "Метрополитен" започва изпълнението на третия и последен засега лъч на метрото. Компанията обяви една от най-големите поръчки в тунелното строителство - за избор на изпълнители на първия централен етап от подземната железница - между бул. "Владимир Вазов" и ул. "Житница" в кв. "Красно село". Целият лъч се очаква да бъде завършен до 2018 г., а преди близо година беше утвърден идейният проект.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

49 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    kitenik avatar :-|
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    • - 3
    • + 65

    Добра новина.

    Нередност?
  • 3
    wds23355772 avatar :-|
    wds23355772
    • - 31
    • + 49

    Метрото е голямо удобство а в софийския вариант си е и много приятно за ползване. Рядкост по света е това. Но финансирането по оперативни програми на третия лъч яде от парите за други проекти. Това наистина е с голям приоритет, но не е ли възможно и общината да поеме своята работа и да си финансира сама вътреградската инфраструктура? Вместо изграждане на безумни кръстовища като това на Лъвов и на България да бяха ги дали за метро. Един заем от 500млн. едва ли е чак толкова непосилен за София. Вместо да строим детелини за 50млн. на година както е сега и да стимулираме автомобилите ние да правим метро с тези пари. Или да плащаме заема за метрото.

    Нередност?
  • 4
    the_shadow avatar :-|
    The Shadow
    • - 1
    • + 60

    Супер, най-сетне ще им се реши транспортния проблем на жителите на Красно Село и околностите.

    Нередност?
  • 5
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat
    • - 2
    • + 38

    до тук - добре върви.

    Нередност?
  • 6
    iivanov777 avatar :-|
    Млад овчар
    • - 2
    • + 62

    [quote#1:"dedoliben"]Метрото си е супер удобство а и няма цигани в него.
    Защо ли?[/quote]
    трябва да се плаща?

    Нередност?
  • 7
    truck avatar :-|
    Лимонетко
    • - 11
    • + 31

    Не знам, не знам.
    Младост и Дружба (докога тоя квартал ще се нарича така?) на една линия, ще стават мега задръствания.
    Третата линия добре, ама по бул. България трябва и четвърта!

    Нередност?
  • 8
    georgi960 avatar :-|
    КМЕТ В СЯНКА
    • - 2
    • + 25

    на добър час

    Нередност?
  • 9
    blau_ avatar :-|
    blau_
    • - 3
    • + 35

    Проект отличник. Само така!

    Нередност?
  • 10
    blau_ avatar :-|
    blau_
    • - 15
    • + 13

    Жалко че залагат на руските влакчета, по третия уж ще има и други...

    Нередност?
Нов коментар