Търгът за новите тролейбуси на Стара Загора тръгва наново
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Търгът за новите тролейбуси на Стара Загора тръгва наново

Кметът на Стара Загора Живко Тодоров

Търгът за новите тролейбуси на Стара Загора тръгва наново

Процедурата се финансира с европейски средства на стойност 13.8 млн. лв.

Кристина Климентиевна
2477 прочитания

Кметът на Стара Загора Живко Тодоров

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени решението на Стара Загора да спре процедурата за доставка на 14 тролейбуса, автомобил за ремонт на въздушноконтактната мрежа и оборудване за тролейбусното депо, която се финансира с европейски средства по програма "Регионално развитие" за общо 13.8 млн. лв. Освен че отменя решението на местната власт, КЗК връща и процедурата на етап разглеждане на документите за подбор. Регулаторният орган е установил, че един от участниците – консорциум СТГ–ЛАЗ, е отстранен неправомерно от търга.

Процедурата е част от по-голям проект за модернизация на градския транспорт в общината за 29 млн. лв. За да бъдат усвоени средствата, процедурата за избор на изпълнители по всички позиции в конкретната поръчка трябва да бъдат финализирани в максимално кратки срокове, тъй като времето за изпълнение е до началото на 2015 г. Въпросът е дали Стара Загора ще реши да обжалва решението на КЗК, или достатъчно бързо и правилно ще преработи документацията за подбор.

Общинска бъркотия

Девет месеца след обявяването на процедурата комисията по оценяване избра румънското обединение "Астра тайм 2013" (Astra Bus, Time Consult) за доставчик на новите тролейбуси. След постъпила жалба в общинското дружество "Тролейбусни превози" от консорциум СТГ–ЛАЗ (Лвовски автобусни заводи, "Сити транспорт груп", Киев) срещу избраната компания администрацията отново разглежда документите за подбор. След което взима решение, че и двата кандидата не отговарят на зададените условия и търгът е спрян.

Според решението на антимонополния орган СТГ-ЛАЗ е представил нужните европейски сертификати за превозните средства от румънския авторегистър и комисията е следвало да изиска допълнителни доказателства, от които да прецени дали документите са признати от законодателството в България. В становището се твърди, че формално участникът е изпълнил обявените условия и няма основания за неговото отстраняване от обществената поръчка.

В началото на март КЗК отмени и втората част от търга – за специализирания автомобил за въздушноконтактната мрежа. Там общината избра чешката компания "СаЗ", но  след открити пропуски в офертата на фирмата регулаторната комисия върна отново документите за ново класиране на кандидатите. Единствено третата позиция, която обхваща оборудване на тролейбусното депо, продължава без проблеми. Предстои да се подпише договор с компанията "Евромаркет аутомотив".

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени решението на Стара Загора да спре процедурата за доставка на 14 тролейбуса, автомобил за ремонт на въздушноконтактната мрежа и оборудване за тролейбусното депо, която се финансира с европейски средства по програма "Регионално развитие" за общо 13.8 млн. лв. Освен че отменя решението на местната власт, КЗК връща и процедурата на етап разглеждане на документите за подбор. Регулаторният орган е установил, че един от участниците – консорциум СТГ–ЛАЗ, е отстранен неправомерно от търга.

Процедурата е част от по-голям проект за модернизация на градския транспорт в общината за 29 млн. лв. За да бъдат усвоени средствата, процедурата за избор на изпълнители по всички позиции в конкретната поръчка трябва да бъдат финализирани в максимално кратки срокове, тъй като времето за изпълнение е до началото на 2015 г. Въпросът е дали Стара Загора ще реши да обжалва решението на КЗК, или достатъчно бързо и правилно ще преработи документацията за подбор.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK