Полша, България и Гърция са с най-лош транспорт в ЕС
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Полша, България и Гърция са с най-лош транспорт в ЕС

За България се отчитат високи средни емисии на въглероден диоксид дори от новопридобитите леки пътнически автомобили

Полша, България и Гърция са с най-лош транспорт в ЕС

Страната ни се представя силно в три категории, но в седем други е със слаби данни.

6121 прочитания

За България се отчитат високи средни емисии на въглероден диоксид дори от новопридобитите леки пътнически автомобили

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


България наред с Полша и Гърция е в дъното на класацията за състоянието на превозите в Европейския съюз, показват данните на Европейската комисия, представени в четвъртък. Това е първото издание на класацията за състоянието на транспорта в ЕС. Класацията сравнява постигнатото от държавите членки в 22 свързани с транспорта категории, като за повечето от тези категории определя петте държави с най-добри постижения и съответно петте държави с най-слаби постижения.

Минуси и някои плюсове

За България се отчитат високи средни емисии на въглероден диоксид от новопридобитите леки пътнически автомобили. Добри резултати се наблюдават в областта на морския транспорт. Българските резултати в областта на иновациите в превозите са ниски, но страната се справя добре в прилагането на европейското законодателство в националните закони, както и заради малкото открити процедури за нарушение на европейското право в областта на транспорта.

Отчита се, че в България около 80% от пътническите превози се извършват с лични автомобили, около 10 на сто - с автобуси, около 5 на сто - с влакове, а едва около два процента - с трамвай и метро. При товарните превози отново преобладават шосейните (около 60%), следвани от вътрешните водни пътища (около 25%), железниците (10%) и продуктопроводите (около 5%).

Общо по всички показатели България е на високи места в класацията в три категории, но в 9 други е с най-слаби данни, като това представлява отрицателен баланс (-6). Общо в ЕС най-добри постижения в областта на превозите отчитат Холандия, Германия и Великобритания.

Моментна снимка

Целта на тази първа класация е да представи моментното състояние на превозите в държавите от ЕС и да им помогне да установят недостатъците, както и да определят инвестиционните и управленските приоритети. Класацията обединява данни от различни източници - Евростат, Европейската агенция за околна среда, Световната банка и Организацията за икономическо сътрудничество и развитие.

Данните са обобщени по вид транспорт (автомобилен, железопътен, воден и въздушен) или по една от категориите "Единен пазар" (достъп до пазара, регулиране), "Инфраструктура", "Въздействие върху околната среда", "Безопасност", "Въвеждане на правото на ЕС", "Нарушения на правото на ЕС", "Иновации и научни изследвания" и "Логистика".

България наред с Полша и Гърция е в дъното на класацията за състоянието на превозите в Европейския съюз, показват данните на Европейската комисия, представени в четвъртък. Това е първото издание на класацията за състоянието на транспорта в ЕС. Класацията сравнява постигнатото от държавите членки в 22 свързани с транспорта категории, като за повечето от тези категории определя петте държави с най-добри постижения и съответно петте държави с най-слаби постижения.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    всички наопаки, ние сме на терсене :-) забавянето с 15 години на изграждане на шосейната инфраструктура, води сега до изоставане в ж.п.транспорта и продуктопроводите.

  • 2
    kolisti avatar :-|
    бай кольо

    Как по-точно се сравнихме с Полша не разбрах.

  • 3
    pavlin_kralev avatar :-|
    Павлин Кралев

    Е то ако транспорта ни е по добър от този на Полша значи че сме доста добре :)
    ( http://computersbgn.blogspot.com ) ( http://iconomicabg.blogspot.com ) (http://probabgn.ovo.bg )

  • 4
    doxen avatar :-|
    doxen

    България и Гърция наедно?! Т'ва просто няма как да стане освен, ако гърците не са почнали да си разрушават сами пътната инфраструктура.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.