"Дарик радио" и "Нова" са с най-много пари за реклама на еврофондове

Правителството е разпределило 6.8 млн. лв. за популяризиране на оперативни програми само за десет месеца

"Дарик радио", "Нова телевизия" и "България он ер" са получили най-много пари за реклама на европейските оперативни програми за периода от 1 юни миналата година до 4 април през тази година, показва справка на Министерския съвет. Общо за десетте месеца правителството е отделило 6.28 млн. лв. за популяризиране на еврофондовете, като близо 4.5 млн. лв. от тях са били преведени по договори, сключени преди 1 юни миналата година, т.е. преди сегашното правителството да встъпи в длъжност. При трите най-големи получатели на пари за реклама значителна част от приходите са от стари договори, други медии са взели плащане основно по нови контракти.

Изборът на медии, през които да се излъчват реклами на европейски програми, от години поражда съмнения за вид търговия с влияние - ако телевизия, сайт или радио подпише голям договор с държавна институция и очаква приходи от него, критичното отношение към управляващите би могло лесно да бъде най-малкото смекчено пред заплахата този договор да не се поднови. Освен това законът позволява парите към електронните медии да се разпределят без обществени поръчки.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Подкаст: Война на хоризонта

Подкаст: Война на хоризонта