Как да развием съпричастността на служителите
Първата крачка е да се направи анализ на мотивационните фактори, влияещи на персонала, и доколко те са покрити


доц. д-р Драгомир Бояджиев

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
Доброто възнаграждение и високи бонуси за постигнати резулати е гаранция за съпричастността на служителя. Поне при мен!
Никаква съпричастност и лоялност не може да се очаква от служителите - тая работа свърши преди 20-30 години.
В момента всеки служител е една кутийка в спредшийт някъде в отчетите на собствениците, и ако им излиза по-евтино да хванат китаец или индиец вместо него - той моментално ще изхвръкне.
Нищо лично - просто бизнес. Фирмите са принудени да правят така, защото и конкурентите им го правят.
Но затова и не могат да очакват лоялност и съпричастност от служителите си. Това са само красиви лакърдии, които ги бръщолевят разни "професори" като този на снимката.
Осъзнайте, че сте много лесно заменим, и гледайте да извлечете максималното от работата си докато станете ненужен. Подчертавам - "докато", а не "ако". А ако пък наистина сте незаменим (един на сто служители има такъв потенциал) - то вие трябва да работите за себе си, а не за друг.
Това е - успех! Аз дисертация по човешки ресурси нямам (като очилатия плешив професор) но дано все пак решите да послушате мен.
Аз пък мисля, че съпричасност може да се очаква от служители в по-малки фирми, където все още съществуват "човешките" отношения... В големите корпорации това е трудно достижимо... имат значение най-вече паричните стимули... Но в един колектив от 20-30 души всичко има значение - признанието, уважението, отношението на мениджърите и колегите.. Казвам го от опит.
Относно мотовацията препоръките са универсални,почти важат за всяка фирма.На първо място поставям финансовия фактор,на второ вниманието/отношението на колегите.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.