С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 25 апр 2014, 15:26, 3667 прочитания

БДЖ може да се раздели с част от активите си

Кредиторите на железопътната компания ще вземат решение за разпродажба на 3407 товарни вагона и 25 мотриси

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Възможно е да започне разпродажбата на 3407 товарни вагона и 25-те дизелови мотриси Siemens на държавните железници. Това стана ясно от думите на министъра на транспорта Данаил Папазов.
Очаква се в средата на май да има общо събрание на кредиторите по втория облигационен заем за "БДЖ холдинг". На него ще бъде предложено да се премине към продажба на въпросните активи, които са обезпечение по заема, взет през 2007 г. с цел погасяване на стари задължения.

Ако решението бъде приведено в действие, процедурата ще се движи от банката попечител на емисията - Българската банка за развитие. Процесът ще отнеме поне 2-3 години, а възможната цена на един товарен вагон грубо се изчислява на 20 хил. лв.


Причината БДЖ да е пред реалната възможност да се раздели с някои от активите си е, че от четири години компанията има сериозни проблеми с плащанията си към кредиторите. По втората облигационна емисия за 120 млн. евро. остава да се изплатят още 90 млн. евро. Общо всички задължения на БДЖ към края на 2013 г. пък възлизат на 625 млн. лв. От тях с най-голяма тежест са тези по втория облигационен заем и към германската KfW (за доставката на мотриси) – общо 340 млн. лв. От тази сума 154 млн. лв. са просрочени.

Предоговаряне

Въпреки че от една година тече процес на предоговаряне на облигационния заем, до споразумение така и не се достига, като един от спорните моменти е размерът на лихвите. "Предложили сме осем варианта, но кредиторите са били лъгани доста време, така че сега един от петимата облигационери по заема настоява за държавни гаранции по него", обясни още Папазов. Става въпрос за германската финансова институция FMS Wertmanagement, която в началото на годината запорира сметките на холдинга БДЖ. FMS държи около 44% от облигационният заем.



"Засега кредиторите внимателно преценяват действията си, така че да не възпрепятстват дейността на компанията, което би усложнило още повече изплащането на дълговете", обясниха от превозвача. От там са на мнение, че идеята за продажба на активи е ход, който да постави кредиторите в по-благоприятна позиция по време на преговорите за предоговаряне на задълженията.

Без състав

Общото обезпечение по заема е 5 хил. товарни вагона и 25 дизелови мотриси. От вагоните компанията използва 1400, като въпросните 3407 вагона не влизат в тях и евентуалното задвижване на процедурата по продажба не би имало пряк ефект върху работата на превозвача. Мотрисите обаче се използват, като извършват основно крайградски превози.

От превозвача коментираха, че евентуалното решение на общото събрание през май не означава задължително, че ще се премине към продажба, като това ще зависи основно от изхода на преговорите по предоговаряне на заема. От там припомнят, че през 2011 г. е било взето подобно решение, но в крайна сметка не е било приведено в действие.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Гешев сондира КС за проверки срещу президента, бизнесът е песимист за глобалния растеж Вечерни новини: Гешев сондира КС за проверки срещу президента, бизнесът е песимист за глобалния растеж

И още: Още два ареста и обвинения за водната криза в Перник, протестиращи искат оставката и на регионалния министър

27 яну 2020, 380 прочитания

Прокуратурата обвини управителя на "Екоинвест" за замърсяването на река Марица 1 Прокуратурата обвини управителя на "Екоинвест" за замърсяването на река Марица

Пловдивската компания, собственост на Орлин Тасев, ще бъде глобена със 100 хил. лв.

27 яну 2020, 372 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Три негативни мита за ЕС

и как можем да ги опровергаем

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10