С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 27 апр 2014, 16:12, 2763 прочитания

Споразумението с Турция за превозите ще се забави

Очаквано съседката не иска да отвори още пазара си за български превозвачи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Премахването на транзитните такси от 43 евро за турските автомобилни компании ще има сериозно негативно отражение върху държавния бюджет.
 
Краят на април беше срокът за подписването на новата транспортна спогодба между Турция и България. Вече в края на месеца е известно само, че сроковете няма да бъдат спазени. По-големият проблем обаче е, че няма никакви гаранции дали България ще успее да постигне основните си цели, за които седна на масата на преговорите и които нееднократно са ставали причина за блокади на границата.  

"Подписването на споразумението за изглаждане на въпроса за разрешителните за товарни превози с Турция ще се забави." Това заяви пред журналисти министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов. Причината е, че основните спорни въпроси между двете страни все така остават.  


Нямаме съвпадение

Българската страна настоява за увеличаване на бройката на еднократните разрешителни за превози за трети страни, което на практика означава български превозвачи да могат да возят турски стоки за държави, различни от България, и така да се явяват пряка конкуренция на турските си колеги. Към момента бройката разрешителни за българските превозвачи е 1100 на година, като при преговорите се настоява тя да бъде увеличена на 6000. Турция настоява тази бройка да бъде намалена "до разумния минимум", обясни министърът, като не пожела да отговори на какъв компромис е склонна българската страна по отношение на бройката.

От своя страна Турция настоява за премахване 100% на транзитните такси за преминаване през България, които в момента са 43 евро и са реципрочни и за двете страни. Ефектът за българския бюджет обаче ще е многократно по-голям поради огромния брой турски камиони, преминаващи през България (несъизмерим с броя на българските през Турция). Или държавата не е склонна да се откаже от този приход, като по думите на Папазов има логика да се помисли само върху варианта да се плащат входни такси само в едната посока, а не и на отиване и на връщане, както е сега.



Нещо малко

Основен успех в досегашните превози е, че са уточнени кои са необходимите документи, които трябва да притежават българските превозвачи, тъй като турската страна често създава проблеми на компаниите. Реална е и възможността на турските превозвачи да им бъде възстановявано ДДС-то при зареждане на гориво в България.

Все още не е решен обаче въпросът с времевите отстояния между две влизания на турска територия. Или южната съседка има изисквания, ако български превозвач вози турска стока към Испания например, да не може да се влезе отново в Турция за още един превоз към Испания, ако не са минали определен брой дни. Или така ефективността на компаниите да могат да правят повече превози за по-кратко време се обезсмисля. По време на преговорите българската страна настоява тези времеви отстояния да са минимум шест дни, докато отсрещната иска осем.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Зелен курс за Европа, нов половин милиард за магистрала "Хемус" Вечерни новини: Зелен курс за Европа, нов половин милиард за магистрала "Хемус"

И още: Цацаров беше избран от парламента за шеф на антикорупционната комисия, Джонсън вероятно ще спечели утрешните избори във Великобритания

11 дек 2019, 1288 прочитания

Държавата дава допълнителни над 760 млн. лв. за "Хемус" и други пътни проекти 1 Държавата дава допълнителни над 760 млн. лв. за "Хемус" и други пътни проекти

Парите са от текущия излишък в бюджета, който месец преди края на годината е над 1 млрд. лв.

11 дек 2019, 12946 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
"Газпром": Строителството на "Южен поток" започва лятото

Въпреки предупрежденията на Брюксел за нарушения правителството и Русия не виждат пречки пред газопровода

Още от Капитал
Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10