БДЖ може да се раздели с част от активите си
Заради просрочени облигации кредиторите на железопътната компания ще гласуват за продажба на 3407 товарни вагона и 25 мотриси


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
са общо задълженията на БДЖ към края на 2013 г. От тях с най-голяма тежест са тези по втория облигационен заем и към германската KfW (за доставката на мотриси) – общо 340 млн. лв. От тази сума 154 млн. лв. са просрочени.
БДЖ не плаща на най-големия си кредитор и затова е възможно да започне разпродажбата на 3407 товарни вагона и на 25-те дизелови мотриси Siemens на държавните железници. Това стана ясно от думите на министъра на транспорта Данаил Папазов.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
14 коментара
Оставка др.Папазов.Провалихте се.
Закривай !
значи можем да строим южен поток за благото на руснаците, но когато става въпрос за българският интерес, за една българска държавна компания тогава пари и добри решения не могат да се намерят.
правителството на България се държи изключително недостойно и действа в разрез с интересите на българите. ОСТАВКА !!!
До коментар [#3] от "bi_u":
А да си мислил, че тази компания е държавна и все пак търговско дружество и че има европейски регламенти за (не)подпомагане на такива?
До коментар [#4] от "911":
да мислила съм. като е държавна компания това не означава, че трябва да бъде непременно неефективна компания. това беше преди - когато икономическият растеж беше "задължителен за всяка трудова петилетка".
държавните компании макар и да не могат да бъдат напомпвани изкуствено с бюджетни средства, все пак могат да бъдат приоритетна политика на едно нормално правителство, което би следвало да се грижи като добър стопанин за това, за което хората гласувайки са поверили в ръцете на държавните мъже.
уви, в България политиците са с най-крадливите ръчички от всички граждани на страна и не само, че не се грижат държавата да просперира - те просто са избрани така, че да са най-некадърни и некомпетентни измежду всички българи. хора корумпирани и поради това лесно манипулируеми, удобни пионки в ръцете на незнайно чии интереси.
политическата система в България е като продънена и отдавна изгнила каца. нещо, което отвращава всички, без значение от конкретните политически нагласи на отделните хора.
Прави впечатление,че този път управляващите не се оправдават с ГЕРБ и тем подобни,защото знаят,че 2005-2009 са били отново те на власт и най-нагло и долно са крадяли и са взимали кредити без да мислят кой и как ще ги връща после!Е да им е сладко сега - с техните камъни по техните глави.
Да видят те как Бойко плащаше техните борчове и как трябваше той да обере всички негативи на Тройната коалиция.
Да се готви НЕК за същата драма.
До коментар [#6] от "mi6ail1234":
Партийната пропаганда настрана, има нещо вярно че няколко поредни правителства са по-фокусирани да намерят начин да избутат проблема 4 години в бъдещето, отколкото да го решат.
FMS Wertmanagement има срок от 10 години да се оправи с проблемни заеми към различни немски банки и е дружество създадено специално за целта. При прибиране на задължения със сигурност има бонуси, така че просто няма как да се съгласят на 10 години отсрочка, защото след 10 години дружеството FMS Wertmanagement няма да съществува, заемът ще е прехвърлен някъде другаде, а бонусите изпуснати.
Може да пробват с 5 години отсрочка, по може да хване дикиш.
И тука решението е ясно, демонополизация и конкуренция.
Откакто има частни рейсове качеството се вдигна много (на някои компании), защо да няма и частни влакове като по белите държави?
[quote#5:"bi_u"]държавните компании макар и да не могат да бъдат напомпвани изкуствено с бюджетни средства, все пак могат да бъдат приоритетна политика на едно нормално правителство, което би следвало да се грижи като добър стопанин за това, за което хората гласувайки са поверили в ръцете на държавните мъже.[/quote]
Кое точно се стопанисва добре от държавата, дай пример!
И второ - значи държавата да взимат данъците на частните рейсове и да налива в държавното БДЖ, така ли? Как да се конкурираш тогава с държавния мастодонт? И какъв ще е резултата - автобусните компании ще фалират, БДЖ-то ще остане все толкова мизерно, но вече ще е единствено.
Фалит и демонополизация, това е!.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.