"Трейс груп" подписа договор за ремонт на жп линия за 12 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Трейс груп" подписа договор за ремонт на жп линия за 12 млн. лв.

Размерът и плащанията към компаниите зависят от свършена работа и условията по всеки индивидуален договор

"Трейс груп" подписа договор за ремонт на жп линия за 12 млн. лв.

Контрактът е част от рамковото споразумение на фирмата с НКЖИ за поддръжка на мрежата

Кристина Климентиевна
11023 прочитания

Размерът и плащанията към компаниите зависят от свършена работа и условията по всеки индивидуален договор

© Мария Съботинова


Инфраструктурният холдинг "Трейс груп холд" започва ремонт на железопътната линия между Пирдоп - Антон с дължина 6.2 км. Компанията сключи договор с Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) за 11.87 млн. лв. без ДДС, който включва подмяна на релсите, контактната мрежа, осигурителна техника и телекомуникации.

Договорът е част от рамковото споразумение на фирмата с националната компания за поддръжка на мрежата, подписано през януари 2013 г. Тогава НКЖИ избра осем обединения и една компания (виж карето) за ремонт и модернизация на обекти от железопътната инфраструктура за срок от четири години.

Надпревара за големи

Процедурата започна през 2012 г. и беше разделена на четири позиции, и нямаше прогнозна стойност, но с общата гаранция за участие от 4.2 млн. лв. Според Закона за обществените поръчки гаранцията не може да надвишава 1% от прогнозната стойност на тръжната процедура, което означава, че в този случай тя е поне 420 млн. лв. без ДДС. Финансирането се извършва със средства от бюджета.

Нямаше голяма строителна компания, която да не е проявила интерес към търга заради високата стойност на поръчките, но високите финансови изисквания накараха фирмите да преговарят за строителни партньорства. Въпреки че поръчката е разделена на четири обособени позиции, всеки участник имаше право да подаде оферта за една или всички части на поръчката. Според условията изискваният минимален оборот за четирите позиции варираше от 20 млн. до 200 млн. лв. Изборът на изпълнители беше според икономически най-изгодната оферта, базирана на комбинация от финансови, технически показатели и гаранционен срок за работа.

Едно за мен, едно за теб

Със създаване на два консорциума - "ЕТС технолоджи" и "Железен път 2012-216" "Водстрой 98" (която се свързва с Корпоративна търговска банка) взима поръчки за първите две обособени позиции, като според регистъра на Агенцията за обществени поръчки (АОП) сключените договори с НКЖИ надхвърлят 70 млн. лв. Строителните дейности по втора позиция изпълняват и "Емис-2012" и консорциум "ТБС 2012-216". За трета позиция са - "Трейс", консорциум "Железопътни сгради", "ГБС - Железопътна инфраструктура" , а за четвърта консорциум "Тип 2012-2016", "Жп строй" и отново "Трейс". Размерът и плащанията към компаниите зависят от свършена работа и условията по всеки индивидуален договор.

Изпълнители и стойност на сключени договори досега според АОП (в млн. лв.)

"Трейс груп холд" - 23.910

Обединение "ЕТС технолоджи" ("Водстрой 98", "Хидрострой", "Балкантел", "Бонети") - 33.642

Консорциум "Железен път 2012-216" ("Водстрой 98", "Хидрострой", Държавно предприятие "Транспортно строителство и възстановяване") - 36.428

Консорциум "Тип 2012-2016" (Държавно предприятие "Транспортно строителство и възстановяване", "Инфраструктурно строителство", "Промишлено строителство-холдинг") - 20.280

"Жп строй" ("Диана комерс -1", СО "Крам комплекс") - 9.906

Консорциум "Железопътни сгради" ("Хидрострой", "Ат Инженеринг 2000") - 3.533

"ГБС - Железопътна инфраструктура" ("Главболгарстрой", "Строймонтаж") - няма данни

"Емис-2012" ("Енемона", "Мармет") - 6.160

Консорциум "ТБС 2012 -216" (Държавно предприятие "Транспортно строителство и възстановяване", "ГБС - Инфраструктурно строителство", "Инфраструктурно строителство") - 0.618

Инфраструктурният холдинг "Трейс груп холд" започва ремонт на железопътната линия между Пирдоп - Антон с дължина 6.2 км. Компанията сключи договор с Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) за 11.87 млн. лв. без ДДС, който включва подмяна на релсите, контактната мрежа, осигурителна техника и телекомуникации.

Договорът е част от рамковото споразумение на фирмата с националната компания за поддръжка на мрежата, подписано през януари 2013 г. Тогава НКЖИ избра осем обединения и една компания (виж карето) за ремонт и модернизация на обекти от железопътната инфраструктура за срок от четири години.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK