Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

Свързана с Ковачки компания иска да е жп оператор

БДЖ може да загуби най-големия си клиент в товарните превози

Намеренията на Христо Ковачки да намали зависимостта си от БДЖ станаха ясни през февруари, когато за един ден превозвачът спря да вози товарите от мините, заради дългове от 15 млн. лв. <br>
Намеренията на Христо Ковачки да намали зависимостта си от БДЖ станаха ясни през февруари, когато за един ден превозвачът спря да вози товарите от мините, заради дългове от 15 млн. лв. <br>
Намеренията на Христо Ковачки да намали зависимостта си от БДЖ станаха ясни през февруари, когато за един ден превозвачът спря да вози товарите от мините, заради дългове от 15 млн. лв. <br>    ©  ЦВЕТЕЛИНА АНГЕЛОВА
Намеренията на Христо Ковачки да намали зависимостта си от БДЖ станаха ясни през февруари, когато за един ден превозвачът спря да вози товарите от мините, заради дългове от 15 млн. лв. <br>    ©  ЦВЕТЕЛИНА АНГЕЛОВА
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Компания, свързана с Христо Ковачки, е подала искане за лиценз за жп превозвач. Това съобщи в. "Труд", като от министерството на транспорта потвърдиха информацията, че документите на "ТБД - Товарни превози" са подадени на 21 март. Едноличен собственик на капитала на "ТБД - Товарни превози" е ТЕЦ "Бобов дол". По този начин Ковачки, който има десетки енергийни фирми, ще опита да намали зависимостта си от Български държавни железници, превозващи въглищата от свързаните с Ковачки мини към ТЕЦ-вете му. За БДЖ това означава сериозен риск да се раздели с най-големия си клиент, а финансовите проблеми пред компанията да се задълбочат още повече.

Изпълнителна агенция "Железопътна администрация", която е отговорна за лицензирането на жп превозвачите, е назначила комисия. Тя трябва да разгледа документите и да излезе с предложение към министъра на транспорта дали да се даде, или да не се даде лиценз на кандидата. Министърът на транспорта от своя страна разполага с три месеца да вземе окончателно решение.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

12 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    simeonov_ avatar :-|
    simeonov_
    • - 4
    • + 31

    Реалността е,че държавата колко повече отлага приватизацията на товарните превози на БДЖ за да субсидира чрез него пътническите превози,толкова повече ще губи клиенти и цената му ще спада.

    Нередност?
  • 2
    t_ avatar :-|
    t_
    • - 1
    • + 32

    Еееей, да не се окаже, че му е по - изгодно със старите и най - неефективни лкомотиви на БДЖ да си превозва сам товарите??? А БДЖ на загуба...
    Как стават тези неща, не мога да го проумея??? Ц, ц...
    Абе мога, ама...

    Нередност?
  • 3
    rosiraycheva50._ avatar :-|
    Роси
    • + 28

    Ковачки първо да си плати данъците.

    Нередност?
  • 4
    wds23355772 avatar :-|
    wds23355772
    • - 5
    • + 9

    Товарни превози май е трябвало да го продадат докато все още им даваха 100млн. Сега няма да могат. Всъщност в един момент ще се наложи да го продават на части. При което не съм сигурен дали няма да получат същите пари.
    Проблема е при пърническите превози. Там пускането на частници не виждам как ще стане. Всеки ще иска да се пусне по печелившите линии около София и Пловдив. А за БДЖ ще останат калпавите по които вагоните се лангъркат празни. Нужна е нова стратегия за пътническите превози, ама никой не знае каква. Варианта БДЖ Пътнически превози да се приватизира е доста рисков. Но си заслужава да се пробва. Иначе ще продължаваме да вкарваме по 200млн. всяка година в това дружество.

    Нередност?
  • 5
    bvsc avatar :-|
    Да, ама не
    • - 3
    • + 16

    Сега остава да дадат лиценз на Ковачки, точно когато транспортния бизнес на Сименс мине под контрола на Алстом евентуално и нещата стават по-неясни. Как изобщо може да продадат локомотиви за смешни пари, при положение, че им се взима хляба по този начин... За съжаление в Холдинг БДЖ работят не бизнесмени, а бюрократи, които освен да пушат цигари и да пият 2 литра кафе в абсолютния център на София друго не правят.

    Нередност?
  • 6
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename
    • + 9

    До коментар [#4] от "wds23355772":

    Освен в няколко държави в Азия, досега не съм чул публичен транспорт, който няма нужда от субсидиране. Виж farebox recovery ratio, за повече инфо.

    Нередност?
  • 7
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 12

    [quote#2:"t_"]Еееей, да не се окаже, че му е по - изгодно със старите и най - неефективни лкомотиви на БДЖ да си превозва сам товарите??? [/quote]

    От поднесената информация става ясно, че до момента той не е плащал нищо. (Не)плащал е през буферни фирми-офшорки, които бавно-бавно са трупали планини от дългове и накрая са били засилвани в стената. По-изогдно от нула не знам какво има - освен те на теб да плащат, вместо ти на тях....

    Нередност?
  • 8
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 8

    [quote#4:"wds23355772"]А за БДЖ ще останат калпавите по които вагоните се лангъркат празни. [/quote]

    Като е "празен", се заменя със самоходен шинобус 1 брой, на мястото на сегашните 5 празни вагона, бутани от 60-тонен локомотив.

    Нередност?
  • 9
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename
    • + 4

    [quote#8:"cinik"]самоходен шинобус 1 брой[/quote]

    Не го бях виждал това, но след тоя коментар го скивах в гугле-то и се чудя, що подяволите не използваме такива !??!?!?

    Нередност?
  • 10
    bi_u avatar :-|
    Sofia Markarian
    • + 5

    е как е възможно ключовите сектори на икономиката на цялата държава да са в ръцете на двама-трима играчи, и при това от руската лига?

    Нередност?
Нов коментар