С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 7 май 2014, 17:35, 3530 прочитания

Започна състезанието за проектирането на интермодалния терминал във Варна

Само големи компании с опит ще могат да участват в търга за 12 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Транспортното министерство започва процедурата за изграждане на интермодалния терминал във Варна. Ведомството обяви поръчка за избор на проектант на инфраструктурния комплекс, където ще става претоварване на товари между морски, автомобилен и железопътен транспорт. Същинската част по изграждането на обекта се очаква да започне през 2015 г., а в края на миналата година беше утвърден идейният проект. По предварителни оценки проектирането на обявеното съоръжение ще струва 12 млн. лв. без ДДС, а за строителството – 1 млрд. лв., като за финансирането министерството ще търси публично-частни партньорство и европейски средства.
 
След месец (9 юни) ще станат ясни потенциалните кандидати за проектирането на транспортния комплекс, когато изтича и срокът за оферти. Дотогава най-вероятно ще се сформират строителни партньорства, тъй като финансовите изисквания към компаниите са високи.

Терминал, финансиран от... ?


От публичната програмата за растеж на регионите са осигурени средствата за проектиране. Източниците на финансиране за строителството и точната цена все още са неясни. Очаква се след изработката на техническия проект да се определи и сумата на проекта, като само стойността на кейовата стена ще бъде около 90 млн. лв.


Засега идеите на ведомството са средствата да бъдат осигурени от държавата съвместно със собствени приходи на порт Варна и на държавната "Пристанищна инфраструктура", като ще се търси и еврофинансиране.

За големите в проектирането

Със сигурност големите проектантски компании ще проявят интерес към търга заради високата стойност на поръчката. Заради финансовите изисквания фирмите, които смятат да кандидатстват самостоятелно, най-вероятно ще бъдат малко. Според условията изискваният общ минимален оборот за последните три години е 15 млн. лв. без ДДС, а за проектиране – 12 млн. лв. без ДДС. Освен това кандидатите ще трябва да представят и големи банкови гаранции и да докажат опит в подобно по мащаб проектиране като минимум един изпълнен договор, сходен с поръчката за последните три години.



Техническият проект трябва да бъде представен на възложителя до девет месеца след сключването на договора. Изборът на изпълнител ще бъде според икономически най-изгодната оферта, базирана на комбинация от финансови и технически показатели, които ще имат тежест съответно от 40 и 60%.

Морски, автомобилен и железопътен

Терените, върху които ще бъде изграден интермодалният терминал, са държавни, общински и частни, които ще се отчуждават. Строителството ще включва преместване на пристанище Варна-изток и изграждане на нова железопътна гара в квартал "Максуда". Предвижда се първо да си изгради новата инфраструктура, която да поеме обема от товари, които сега обработва пристанище Варна-изток, и да се премести пътническият терминал. Новото съоръжение ще има специализирани кейове с дълбочина 12.5 м за обработка на зърно, като ще бъдат изградени пет корабни места за обработка на контейнери, зърно и смесени товари. Според проекта ще бъде изградена нова пътна инфраструктура за транспортния комплекс, която да поеме целия трафик към и от него, като мрежата ще извежда автомобилите към магистрала "Хемус".

На мястото на сегашното пристанище ще бъдат изградени атракционни зони, заведения и хотели, за които ще има отделен търг за проектиране.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Борисов отлага и пътя към еврото, спортната зала в Бургас поскъпна и се забави 2 Вечерни новини: Борисов отлага и пътя към еврото, спортната зала в Бургас поскъпна и се забави

И още: Еврото падна до тригодишно дъно спрямо долара, и Испания иска да облага приходите на интернет гиганти

18 фев 2020, 3251 прочитания

ВСС образува дисциплинарно производство срещу наказания от САЩ съдия Миталов 4 ВСС образува дисциплинарно производство срещу наказания от САЩ съдия Миталов

Мотивите варират от "няма как да не образуваме" до "това е единственият начин да се защити"

18 фев 2020, 1232 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Дневник: Правителството подкрепи "Атака" по делото в Страсбург за нападението при "Баня башъ"

Активистите на партията не са нарушили правото, тъй като не са преминали "изискуемия минимум на грубост", пише правосъдното министерство в становище до съда в Страсбург

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10