От 10 май пътнически влакове ще се движат по втория мост над Дунав
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

От 10 май пътнически влакове ще се движат по втория мост над Дунав

Дунав мост 2

От 10 май пътнически влакове ще се движат по втория мост над Дунав

Все още няма желаещи за товарни превози

3580 прочитания

Дунав мост 2

© Строителство Градът


Пътническите влакове по втория мост над река Дунав между Видин и Калафат ще започнат да се движат на 10 май, съобщиха от транспортното министерство. Това става близо една година след като беше пуснато в експлоатация съоръжението между двата града.

Влакът ще пътува по редовна линия от Видин до румънската гара Голенци, която е на близо 20 км от границата. Оттам ще може да се направи връзка за Крайова. Във Видин пък ще може да се прави връзка с влака за София. Влакът ще се движи веднъж дневно в двете посоки, съобщи наскоро Людмил Димитров, технически директор на смесеното българо-румънско дружество "Дунав мост Видин–Калафат". По думите му за товарните жп превози все още няма желаещи, припомня Mediapool.bg.

През март зам.-министърът на транспорта Антон Гинев съобщи, че е бил заявен интерес от страна на товарните жп превозвачи "Ди Би Шенкер", "Българска железопътна компания" и "БДЖ Товарни превози". "БДЖ Пътнически превози" имали желание да пуснат международна линия от София през Видин до Будапеща.

Досега построената жп линия е ползвана само веднъж пробно при откриването на Дунав мост ІІ на 14 юни 2013 г. Според разчетите линията е построена така, че влаковете да могат да развиват скорост от 160 км/час.

Причината движението да не бъде пуснато досега е липсата на електрификация на около 100 метра от жп линията на румънска територия по думите на Антон Гинев. Така, за да да се ползва, беше необходимо влаковите композиции да са снабдени с електрически и дизелов локомотив, което излиза скъпо. Не е ясно дали този проблем е разрешен вече.

Другият проблем беше свързан със собствеността на съоръжението. Доскоро мостът се водеше изцяло на българската държава.

На България изграждането на Дунав мост ІІ й струваше 225 млн. евро, от които 60 млн. бяха от държавния бюджет, а останалите по програма ИСПА и заеми. Румъния участва с 48 млн. евро собствени и европейски средства.

Пътническите влакове по втория мост над река Дунав между Видин и Калафат ще започнат да се движат на 10 май, съобщиха от транспортното министерство. Това става близо една година след като беше пуснато в експлоатация съоръжението между двата града.

Влакът ще пътува по редовна линия от Видин до румънската гара Голенци, която е на близо 20 км от границата. Оттам ще може да се направи връзка за Крайова. Във Видин пък ще може да се прави връзка с влака за София. Влакът ще се движи веднъж дневно в двете посоки, съобщи наскоро Людмил Димитров, технически директор на смесеното българо-румънско дружество "Дунав мост Видин–Калафат". По думите му за товарните жп превози все още няма желаещи, припомня Mediapool.bg.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    vladimiryosifov avatar :-?
    Владимир Йосифов

    За изборите ?
    Браво !
    18 пъти мисли, един път бележи ...

  • 2
    kam27 avatar :-P
    kam27

    Благодари се на ГЕРБ че го има

  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik

    Как така няма желаещи за товарни превози, нали 1 млрд евро бяха пренасочени от магистрали към ЖП строителство, понеже "няма да насмогнем с влаковете от тунела под Босфора"...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK