🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Товарният транспорт се разбунтува срещу държавата

Международните превозвачи настояват за повече контрол при лицензирането в бранша

Текст към снимката:<br>Българските превозвачи се опасяват, че губят пазарите си на изток.<br>
Текст към снимката:<br>Българските превозвачи се опасяват, че губят пазарите си на изток.<br>
Текст към снимката:<br>Българските превозвачи се опасяват, че губят пазарите си на изток.<br>    ©  Мария Съботинова
Текст към снимката:<br>Българските превозвачи се опасяват, че губят пазарите си на изток.<br>    ©  Мария Съботинова
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Пълно неглижиране на цял сектор и проблемите му от страна на държавата и ресорните й институции. Това е общото във всички обвинения, които Съюзът на международните превозвачи (СМП) отправи към сегашната власт в понеделник на специална среща с медиите. Цялата гама от утежнения за бизнеса на товарните превозвачи, натрупана със съдействието или мълчаливата подкрепа на ведомствата, ще бъде обсъдена на среща на превозвачите с транспортното министерство и "Автомобилна администрация" в четвъртък. Дали ще има някакво решение - засега не е ясно. Ако обаче не бъдат предприети конкретни мерки в спешен порядък, превозвачите заплашват и с протести.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bur00356018 avatar :-|
    bur00356018
    • - 7
    • + 13

    Каго се научат да плащат европейски заплати шофиорите няма да бягат

    Нередност?
  • 2
    65vesso avatar :-|
    65vesso
    • - 1
    • + 15

    А колко от тези фирми отчитат фиктивни курсове до Украйна, Русия и Турция. И в едномесечен срок им се възстановява данъчния кредит за стотици левове с протекция от индивиди от прокуратурата и службите. Никой не проверява "чемеретата"защото на данъчните им се връзват ръцете. Сключват се фиктивни договори за наем на автомобили между фирми без лиценз и такива с лиценз за да могат първите да извършват международен транспорт с автомобилите си без да имат лиценз за това. Някои са регистрирали в половината офиси на НАП в София транспортни фирми-близнаци. Как се осигурява "ресурсна обезпеченост"? Международни шофьори на по 4 часа работен ден!!!!!! Деклариране на автомобили, отдавна прибрани от лизингодатели или такива с фиктивни договори за наем. И никой не знае за това???!!! Ако им сравните годишния финансов отчети със справка-декларациите по ЗДДС няма да намерите нищо общо. Според спрака-декларациите трябва да са на загуба по 1, 1,5 милиона на година. ГОДИНИ НАРЕД. И за какво са браншовите организации в Бългаия?.

    Нередност?
  • 3
    tww09306483 avatar :-|
    Petleshev
    • + 12

    "...Търсят се поне 5 хил. души за тази професия при възнаграждение 1200 - 1500 евро на месец..."!

    Айде бе! Сериозно? Тия евра, бруто или нето? Да дадат, фирма и лице за контакт! Без общи приказки!

    Нередност?
  • 4
    emok avatar :-P
    Емо
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#3] от "tww09306483":

    обясни Илиян Филипов, съсобственик на ПИМК и член на управителния съвет на СМП

    Ето и фирма, и лице за контакт. Но преди да предприемете тази стъпка в живота Ви препоръчвам да се запознаете детайлно с работата на международния шофьор :)

    Нередност?
  • 5
    abang67 avatar :-|
    Asen B. Angelakov

    "... Търсят се поне 5 хил. души за тази професия при възнаграждение 1200 - 1500 евро на месец." а социалното осигуряване върху посочената сума ли е?!?!?!?!?!

    Нередност?
  • 6
    tww09306483 avatar :-|
    Petleshev

    До коментар 4.

    В периода 2000-2003год., имах възможноста да се запозная в детайли... От изготвянето на документи по лиценз, до вземане на разрешителни и дрямане по границите на Европа...! Да не пропусна и курсове за професионална компетентност и абонамент за изданието на АЕБТРИ!
    Така че, твърдо ви заявявам - приказките на посочения в статията Илиян Филипов, нямат нищо общо с реалността и заплащането! Мъчи се човека, да прави имидж!

    Нередност?
  • 7
    emok avatar :-|
    Емо

    До коментар [#6] от "tww09306483":

    Радвам се, че сме колеги. За 10-на години малко са се попроменили нещата.

    Разбира се, Филипов малко се изхвърля. Да, има такива заплати, но ги взимат шофьорите, каращи "вътрешно" - т.е. между държавите от ЕС, без да се прибират в България. Тези колеги не се прибират с месеци и работата е доста напрегната.

    Иначе шофьорите, каращи от и за България, си докарват около 1700-2000 лв месечно, зависи от релаията и стажа, разбира се. Говоря за опитни шофьори.

    Нередност?
  • 8
    bisko345 avatar :-|
    bisko345
    • + 1

    когато започнат да плащат редовно тогава сигорно ще има и шофьори

    Нередност?
Нов коментар