С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 14 май 2014, 17:30, 3304 прочитания

Столичната община прави втори опит да подобри трафика в столицата

Само големи компании с опит ще могат да участват в търга за близо 10 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
122.5 млн. лв. е общата стойност на проекта за модернизация на транспорта в столицата.
Столичната община прави втори опит да подобри управлението на трафика в столицата чрез изграждане на интелигентна система, става ясно от обявената процедура в Агенцията по обществени поръчки. До тук се стигна, след като първият търг беше отменен от Комисията за защита на конкуренцията заради заложените технически спецификации в търга, които съвпадаха с тези от брошурата на производителя Traficon. Според решението на регулаторния орган общината буквално е преписала техническите параметри на части от поръчката от каталог на производителя. Така местната управа е ограничила възможността за равен достъп на участниците и е насочила характеристиките към определен продукт. Поръчката беше атакува от три жалби на "Фирст", Янка Крумова и "Електроник трафик".

Процедурата е с прогнозна стойност от 9.8 млн. лв. и е част от цялостния проект за модернизация на градския транспорт, който се финансира с общо 122.5 млн. лв. от оперативна програма "Регионално развитие".


Останалите компоненти към мащабния проект са доставката на нови тролеи, изграждане на трамвая до Студентския град, рехабилитацията на трамвайната линия по бул. "България" и монтаж на 600 електронни табла за спирките на градския транспорт с краен срок на изпълнение до средата на 2015 г.

При същите условия

Освен промяната на техническите спецификации друга промяна в изискванията към кандидатите няма. Общината не е занижила и условието за висок оборот от минимум 20 млн. лв. през последните три години от проектиране, доставка и изграждане на интелигентни системи. Това условие стеснява значително кръга от кандидати, тъй като подобна мащабна поръчка не е правена в България. Така достъп до търга ще имат основно чуждестранни кандидати, а българските могат да влязат в консорциум с тях. Освен това компаниите трябва да докажат да представят голяма банкова гаранция и екип от специалисти с опит в управлението на трафика. Срокът за кандидатстване изтича на 13 юни.



Бъдещият изпълнител ще има около половин година за изпълнение на поръчката, като ще работи върху вече изготвено задание от полския консултант "Оупън скай – Фрил" ("Оупън скай сървисиз" и Фондът за развитие на гражданското строителство), с който общината сключи договор още в началото на миналата годината за 23 хил. лв. Неговата задача беше да направи проучване и оценка на съществуващите системи, според които да предложи модел за изграждане на нова. В процес на работата по интелигентна система трябва да бъде монтирано оборудване за 20 кръстовища и да се доставят 750 превозни средства на масовия градски транспорт.

Какво предлага системата


Основната цел на проекта е да даде приоритет на градския транспорт, като същевременно контролира потока на трафика и дава информация на пътниците в реално време. На базата на извлечените данни ще могат да се прави и оптимизация на светофарните уредби. Системата ще бъде въведена първо за 20 от най-натоварените кръстовища в София - пресичанията на бул. "Евлоги Георгиев", бул. "П. Яворов", бул. "България", пл. "Орлов мост" и др. Общината вече има идеи и за нововъведения, като една от тях е всеки потребител да получава съвети за най-добрия начин за пътуване, съобразен с текущия трафик и изчисления за бъдещия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пленумът на БСП пасува за избора на Цацаров и контрола над главния прокурор 1 Пленумът на БСП пасува за избора на Цацаров и контрола над главния прокурор

Националният съвет на левицата насрочи дата за изборите на председателя на партията в края на април

14 дек 2019, 1554 прочитания

Съдът задължи екоминистерството да разкрие фирмите, които внасят отпадъци 5 Съдът задължи екоминистерството да разкрие фирмите, които внасят отпадъци

Гражданите имат право на здравословна околна среда, както и право да получават информация за нея, се казва в решението на Административен съд - София-град

14 дек 2019, 11671 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
В началото на 2014 г. бизнесът е наемал, а държавата е уволнявала

Работещите са намалели с 15 хил. души за година

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

Бъдещето на Google

Alphabet отваря нова страница след напускането на Сергей Брин и Лари Пейдж

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10