Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 14 май 2014, 17:30, 3361 прочитания

Столичната община прави втори опит да подобри трафика в столицата

Само големи компании с опит ще могат да участват в търга за близо 10 млн. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
122.5 млн. лв. е общата стойност на проекта за модернизация на транспорта в столицата.
Столичната община прави втори опит да подобри управлението на трафика в столицата чрез изграждане на интелигентна система, става ясно от обявената процедура в Агенцията по обществени поръчки. До тук се стигна, след като първият търг беше отменен от Комисията за защита на конкуренцията заради заложените технически спецификации в търга, които съвпадаха с тези от брошурата на производителя Traficon. Според решението на регулаторния орган общината буквално е преписала техническите параметри на части от поръчката от каталог на производителя. Така местната управа е ограничила възможността за равен достъп на участниците и е насочила характеристиките към определен продукт. Поръчката беше атакува от три жалби на "Фирст", Янка Крумова и "Електроник трафик".

Процедурата е с прогнозна стойност от 9.8 млн. лв. и е част от цялостния проект за модернизация на градския транспорт, който се финансира с общо 122.5 млн. лв. от оперативна програма "Регионално развитие".


Останалите компоненти към мащабния проект са доставката на нови тролеи, изграждане на трамвая до Студентския град, рехабилитацията на трамвайната линия по бул. "България" и монтаж на 600 електронни табла за спирките на градския транспорт с краен срок на изпълнение до средата на 2015 г.

При същите условия

Освен промяната на техническите спецификации друга промяна в изискванията към кандидатите няма. Общината не е занижила и условието за висок оборот от минимум 20 млн. лв. през последните три години от проектиране, доставка и изграждане на интелигентни системи. Това условие стеснява значително кръга от кандидати, тъй като подобна мащабна поръчка не е правена в България. Така достъп до търга ще имат основно чуждестранни кандидати, а българските могат да влязат в консорциум с тях. Освен това компаниите трябва да докажат да представят голяма банкова гаранция и екип от специалисти с опит в управлението на трафика. Срокът за кандидатстване изтича на 13 юни.



Бъдещият изпълнител ще има около половин година за изпълнение на поръчката, като ще работи върху вече изготвено задание от полския консултант "Оупън скай – Фрил" ("Оупън скай сървисиз" и Фондът за развитие на гражданското строителство), с който общината сключи договор още в началото на миналата годината за 23 хил. лв. Неговата задача беше да направи проучване и оценка на съществуващите системи, според които да предложи модел за изграждане на нова. В процес на работата по интелигентна система трябва да бъде монтирано оборудване за 20 кръстовища и да се доставят 750 превозни средства на масовия градски транспорт.

Какво предлага системата


Основната цел на проекта е да даде приоритет на градския транспорт, като същевременно контролира потока на трафика и дава информация на пътниците в реално време. На базата на извлечените данни ще могат да се прави и оптимизация на светофарните уредби. Системата ще бъде въведена първо за 20 от най-натоварените кръстовища в София - пресичанията на бул. "Евлоги Георгиев", бул. "П. Яворов", бул. "България", пл. "Орлов мост" и др. Общината вече има идеи и за нововъведения, като една от тях е всеки потребител да получава съвети за най-добрия начин за пътуване, съобразен с текущия трафик и изчисления за бъдещия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Регистрираните болни с коронавирус намаляват; Мая Манолова се готви за избори Уикенд новини: Регистрираните болни с коронавирус намаляват; Мая Манолова се готви за избори

И още: Валери Симеонов: След Божков е ред на Златев; Четири страни в ЕС против плана на Меркел и Макрон; Заведенията в Гърция вече работят

25 май 2020, 2237 прочитания

МВР предлага съкратена процедура по налагане на санкции за нарушения на пътя 2 МВР предлага съкратена процедура по налагане на санкции за нарушения на пътя

Aко глобата бъде платена в срока за обжалване, ще се дължат само 70% нея

25 май 2020, 1976 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
В началото на 2014 г. бизнесът е наемал, а държавата е уволнявала

Работещите са намалели с 15 хил. души за година

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10