Столичната община прави втори опит да подобри трафика в столицата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Столичната община прави втори опит да подобри трафика в столицата

Основната цел е да се даде приоритет на градския транспорт и да контролира потока на трафика в столицата

Столичната община прави втори опит да подобри трафика в столицата

Само големи компании с опит ще могат да участват в търга за близо 10 млн. лв.

Кристина Климентиевна
3457 прочитания

Основната цел е да се даде приоритет на градския транспорт и да контролира потока на трафика в столицата

© ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ


122.5 млн. лв. е общата стойност на проекта за модернизация на транспорта в столицата.

Столичната община прави втори опит да подобри управлението на трафика в столицата чрез изграждане на интелигентна система, става ясно от обявената процедура в Агенцията по обществени поръчки. До тук се стигна, след като първият търг беше отменен от Комисията за защита на конкуренцията заради заложените технически спецификации в търга, които съвпадаха с тези от брошурата на производителя Traficon. Според решението на регулаторния орган общината буквално е преписала техническите параметри на части от поръчката от каталог на производителя. Така местната управа е ограничила възможността за равен достъп на участниците и е насочила характеристиките към определен продукт. Поръчката беше атакува от три жалби на "Фирст", Янка Крумова и "Електроник трафик".

Процедурата е с прогнозна стойност от 9.8 млн. лв. и е част от цялостния проект за модернизация на градския транспорт, който се финансира с общо 122.5 млн. лв. от оперативна програма "Регионално развитие".

Останалите компоненти към мащабния проект са доставката на нови тролеи, изграждане на трамвая до Студентския град, рехабилитацията на трамвайната линия по бул. "България" и монтаж на 600 електронни табла за спирките на градския транспорт с краен срок на изпълнение до средата на 2015 г.

При същите условия

Освен промяната на техническите спецификации друга промяна в изискванията към кандидатите няма. Общината не е занижила и условието за висок оборот от минимум 20 млн. лв. през последните три години от проектиране, доставка и изграждане на интелигентни системи. Това условие стеснява значително кръга от кандидати, тъй като подобна мащабна поръчка не е правена в България. Така достъп до търга ще имат основно чуждестранни кандидати, а българските могат да влязат в консорциум с тях. Освен това компаниите трябва да докажат да представят голяма банкова гаранция и екип от специалисти с опит в управлението на трафика. Срокът за кандидатстване изтича на 13 юни.

Бъдещият изпълнител ще има около половин година за изпълнение на поръчката, като ще работи върху вече изготвено задание от полския консултант "Оупън скай – Фрил" ("Оупън скай сървисиз" и Фондът за развитие на гражданското строителство), с който общината сключи договор още в началото на миналата годината за 23 хил. лв. Неговата задача беше да направи проучване и оценка на съществуващите системи, според които да предложи модел за изграждане на нова. В процес на работата по интелигентна система трябва да бъде монтирано оборудване за 20 кръстовища и да се доставят 750 превозни средства на масовия градски транспорт.

Какво предлага системата

Основната цел на проекта е да даде приоритет на градския транспорт, като същевременно контролира потока на трафика и дава информация на пътниците в реално време. На базата на извлечените данни ще могат да се прави и оптимизация на светофарните уредби. Системата ще бъде въведена първо за 20 от най-натоварените кръстовища в София - пресичанията на бул. "Евлоги Георгиев", бул. "П. Яворов", бул. "България", пл. "Орлов мост" и др. Общината вече има идеи и за нововъведения, като една от тях е всеки потребител да получава съвети за най-добрия начин за пътуване, съобразен с текущия трафик и изчисления за бъдещия.

122.5 млн. лв. е общата стойност на проекта за модернизация на транспорта в столицата.

Столичната община прави втори опит да подобри управлението на трафика в столицата чрез изграждане на интелигентна система, става ясно от обявената процедура в Агенцията по обществени поръчки. До тук се стигна, след като първият търг беше отменен от Комисията за защита на конкуренцията заради заложените технически спецификации в търга, които съвпадаха с тези от брошурата на производителя Traficon. Според решението на регулаторния орган общината буквално е преписала техническите параметри на части от поръчката от каталог на производителя. Така местната управа е ограничила възможността за равен достъп на участниците и е насочила характеристиките към определен продукт. Поръчката беше атакува от три жалби на "Фирст", Янка Крумова и "Електроник трафик".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    ivaylo_bg_sf avatar :-|
    Ивайло

    И победителят е този, който е правил при сейл-а на тази поръчка. Очаквам това да е Лирекс, или някое тяхно свързано лице.

  • 2
    venomafw avatar :-P
    venomafw

    Модернизирайте си светофарите колкото искате. Велоалеи трябват. Цяло приключение е човек да помисли за другите (а и за собственото си здраве) и да отиде на работа с колело, вместо да товари трафика.

  • 3
    bi_u avatar :-|
  • 4
    adl26317382 avatar :-|
    adl26317382

    Гражданска инициатива „За обществен и релсов транспорт”

    Може и това да се направи.

    Цитат от статията

    "6. Предлагаме да се изследва възможността и да се възстанови Околовръстната железница на София от гара Подуяне до кв. Хладилника (Зоопарка) за пътнически и товарни превози (с мотрисите „Сименс” например) като тя да бъде изградена по всички най-модерни стандарти за безопасност и шумоизолация. Предлагаме вкопаването й от Цариградско шосе до гара Пионер, изграждането на достатъчен брой тунели, които да помагат на гражданите да преминават от двете й страни в местността „Погребите”. Това трасе е в същност истинската алтернатива на целия трафик от гара Подуяне до Хладилника, тъй като създава евтина алтернатива на придвижването с автомобили в целия посочен район. (стандартно километър нов железен път заедно с цялата инфраструктура, контактна мрежа и т.н. струва 2 млн. долара ~3 млн. лв. , както знаете метрото в столицата струва по 32 млн. лв. на километър"


    Повече информация тук:
    http://obshtestven.blog.bg/lichni-dnevnici/2013/01/10/vmesto-estakada-na-seminariiata.1040714


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK