Трамвай ще свързва столичните квартали "Дружба " и "Младост"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Трамвай ще свързва столичните квартали "Дружба " и "Младост"

Трасето на новата релсова линия ще минава по протежението на бул. "Копенхаген" - от ул. "Обиколна" в "Дружба 2" до метростанцията в "Младост 1"

Трамвай ще свързва столичните квартали "Дружба " и "Младост"

Общината обяви процедура за избор на проектанти

Кристина Климентиевна
11435 прочитания

Трасето на новата релсова линия ще минава по протежението на бул. "Копенхаген" - от ул. "Обиколна" в "Дружба 2" до метростанцията в "Младост 1"

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Идеята се обсъжда от близо 10 години, но вече изглежда реална, след като общината обяви процедура за избор на изпълнители

София планира нов трамваен път да свързва столичните квартали "Дружба" и "Младост". Общината обяви процедура за избор на изпълнители, които да изготвят технически проекти за трасето по бул. "Копенхаген" - от ул. "Обиколна" в "Дружба 2" до метростанцията в "Младост 1".  Като част от обществената поръчка са включени три реконструкциии на съществуващи трасета – по бул. "Цар Борис III" - от Княжево до сп. "Руски паметник", по бул. "Александър Стамболийски" - от "Западен парк" до спирка "Константин Величков", и по бул. "Ботевградско шосе" - от пл. "Подуене" до автогара "Изток".

Според условията се очаква техническите проекти да бъдат готови до 15 август тази година, когато изтича и срокът за изпълнение на поръчката. По предварителни оценки общата стойност на проектите за обявените съоръжения ще бъде минимум 48 хил. лв. За финансирането Столичната община разчита на европейската оперативна програма "Регионално развитие", като се предвижда осъществяването на проектите да е със средства от новата програма за регионално развитие за периода 2014 - 2020 г.

Избор на компании

Процедурата е обявена без прогнозна стойност, но с гаранация за участие в размер на 4800 лв. Според Закона за обществените поръчки гаранцията не може да надвишава 1% от прогнозната стойност на тръжната процедура, което означава, че в този случай тя е поне 48 хил. лв. без ДДС. Право на участие в търга имат компании и обединения с общ оборот не по-малко от 960 хил. лв. и изпълнени договори, сходни с търга, за минимум 480 хил. лв. през последните три приключили финансови години. Изборът на изпълнител ще бъде според икономически най-изгодната оферта, базирана на комбинация от финансови, технически показатели и срок за работа. Крайният срок за участие изтича на 23 юни.

Трасето

В края на миналата година беше открита новата отсечка от бул. "Копенхаген", която свързва жк "Дружба 2" с бул. "Цариградско шосе". По план строителството на булеварда трябва да продължи, за да свърже двата квартала, а новата трамвайна линия ще бъде изградена по същото направление. Преди това Столичната община трябва да обяви и процедурите за отчуждаване на имоти, за да продължи строителството на пътната отсечка.

Идеята се обсъжда от близо 10 години, но вече изглежда реална, след като общината обяви процедура за избор на изпълнители

София планира нов трамваен път да свързва столичните квартали "Дружба" и "Младост". Общината обяви процедура за избор на изпълнители, които да изготвят технически проекти за трасето по бул. "Копенхаген" - от ул. "Обиколна" в "Дружба 2" до метростанцията в "Младост 1".  Като част от обществената поръчка са включени три реконструкциии на съществуващи трасета – по бул. "Цар Борис III" - от Княжево до сп. "Руски паметник", по бул. "Александър Стамболийски" - от "Западен парк" до спирка "Константин Величков", и по бул. "Ботевградско шосе" - от пл. "Подуене" до автогара "Изток".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

12 коментара
  • 1
    pavaroti avatar :-|
    pavaroti

    И на други места има нужда от още транспорт в столицата. Някои квартали не са свързани с метрото.

  • 2
    aucun avatar :-?
    v_vendeta

    Хубаво щеше да бъде белким-чунким една карта на маршрута да бяхме видяли. Иначе всинца ще гадаем, гали-ба, що трябва надземна железария, щом ще има метро?!

  • 3
    shilliew avatar :-|
    shilliew

    А кой ид.от реши да махне трамвайните релси в отсечката между Руското посолство и бул. Г.М. Димитров? Ухото в Дървеница пустее неизполдвано... потенциалът е пропуснат.

  • 4
    nikolov_k avatar :-|
    Краси

    До коментар [#3] от "shilliew":
    Метрото върви там където минаваше трамвая.

  • 5
    shilliew avatar :-|
    shilliew

    До коментар [#4] от "Краси":

    И какъв беше проблемът метрото да минава под земята в тази отсечка?

  • 6
    zoroaster avatar :-|
    zoroaster

    До коментар [#5] от "shilliew":

    Ми първо е доста по-скъпо и второ е безмислено да се дублира метрото с с трамвай, който да върви надземно по същото трасе.

  • 7
    shilliew avatar :-|
    shilliew

    До коментар [#6] от "zoroaster":

    Не съм съгласен с Вас, че се дублира. То само припокрива две спирки, а и онова ухо е близо до НСА и Зимния дворец. И без това може да поеме част от пътникопотока от претъпканите 280 и 94. За мен метрото е с цел да се стига до по-големи места, докато трамваят обслужва повече спирки. На мен ми беше удобно по това време.

  • 8
    dokker avatar :-|
    dokker

    Ако трамваят от Дружба-2 за Младост ще е с подобно разписание като целия транспорт в Дружба-2, по-добре без него. Няма нужда от подобни гаври !

  • 9
    doristenedi avatar :-P
    doristenedi

    Съдейки по ЕГН то на трамвай номер 23 си правя изводите, че и в Младост ще си имат ретро рамвай, който ще е през 25-30 мин :)

  • 10
    ozd05563707 avatar :-|
    ozd05563707

    А Овча Купел както винаги е отебана от общината!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK