София планира нов трамваен път да свързва столичните квартали "Дружба" и "Младост". Общината обяви процедура за избор на изпълнители, които да изготвят технически проекти за трасето по бул. "Копенхаген" - от ул. "Обиколна" в "Дружба 2" до метростанцията в "Младост 1". Като част от обществената поръчка са включени три реконструкциии на съществуващи трасета – по бул. "Цар Борис III" - от Княжево до сп. "Руски паметник", по бул. "Александър Стамболийски" - от "Западен парк" до спирка "Константин Величков", и по бул. "Ботевградско шосе" - от пл. "Подуене" до автогара "Изток".
Според условията се очаква техническите проекти да бъдат готови до 15 август тази година, когато изтича и срокът за изпълнение на поръчката. По предварителни оценки общата стойност на проектите за обявените съоръжения ще бъде минимум 48 хил. лв. За финансирането Столичната община разчита на европейската оперативна програма "Регионално развитие", като се предвижда осъществяването на проектите да е със средства от новата програма за регионално развитие за периода 2014 - 2020 г.
Избор на компании
Процедурата е обявена без прогнозна стойност, но с гаранация за участие в размер на 4800 лв. Според Закона за обществените поръчки гаранцията не може да надвишава 1% от прогнозната стойност на тръжната процедура, което означава, че в този случай тя е поне 48 хил. лв. без ДДС. Право на участие в търга имат компании и обединения с общ оборот не по-малко от 960 хил. лв. и изпълнени договори, сходни с търга, за минимум 480 хил. лв. през последните три приключили финансови години. Изборът на изпълнител ще бъде според икономически най-изгодната оферта, базирана на комбинация от финансови, технически показатели и срок за работа. Крайният срок за участие изтича на 23 юни.
Трасето
В края на миналата година беше открита новата отсечка от бул. "Копенхаген", която свързва жк "Дружба 2" с бул. "Цариградско шосе". По план строителството на булеварда трябва да продължи, за да свърже двата квартала, а новата трамвайна линия ще бъде изградена по същото направление. Преди това Столичната община трябва да обяви и процедурите за отчуждаване на имоти, за да продължи строителството на пътната отсечка.
София планира нов трамваен път да свързва столичните квартали "Дружба" и "Младост". Общината обяви процедура за избор на изпълнители, които да изготвят технически проекти за трасето по бул. "Копенхаген" - от ул. "Обиколна" в "Дружба 2" до метростанцията в "Младост 1". Като част от обществената поръчка са включени три реконструкциии на съществуващи трасета – по бул. "Цар Борис III" - от Княжево до сп. "Руски паметник", по бул. "Александър Стамболийски" - от "Западен парк" до спирка "Константин Величков", и по бул. "Ботевградско шосе" - от пл. "Подуене" до автогара "Изток".
12 коментара
И на други места има нужда от още транспорт в столицата. Някои квартали не са свързани с метрото.
Хубаво щеше да бъде белким-чунким една карта на маршрута да бяхме видяли. Иначе всинца ще гадаем, гали-ба, що трябва надземна железария, щом ще има метро?!
А кой ид.от реши да махне трамвайните релси в отсечката между Руското посолство и бул. Г.М. Димитров? Ухото в Дървеница пустее неизполдвано... потенциалът е пропуснат.
До коментар [#3] от "shilliew":
Метрото върви там където минаваше трамвая.
До коментар [#4] от "Краси":
И какъв беше проблемът метрото да минава под земята в тази отсечка?
До коментар [#5] от "shilliew":
Ми първо е доста по-скъпо и второ е безмислено да се дублира метрото с с трамвай, който да върви надземно по същото трасе.
До коментар [#6] от "zoroaster":
Не съм съгласен с Вас, че се дублира. То само припокрива две спирки, а и онова ухо е близо до НСА и Зимния дворец. И без това може да поеме част от пътникопотока от претъпканите 280 и 94. За мен метрото е с цел да се стига до по-големи места, докато трамваят обслужва повече спирки. На мен ми беше удобно по това време.
Ако трамваят от Дружба-2 за Младост ще е с подобно разписание като целия транспорт в Дружба-2, по-добре без него. Няма нужда от подобни гаври !
Съдейки по ЕГН то на трамвай номер 23 си правя изводите, че и в Младост ще си имат ретро рамвай, който ще е през 25-30 мин :)
А Овча Купел както винаги е отебана от общината!