Натоварени с проблеми
Според международните превозвачи държавата допуска нелоялна конкуренция в страната и не защитава интересите им в чужбина
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Пренасяне към България. Буквално. Страната от месеци става все по-атрактивна за чужди тежкотварни превозвачи от Холандия, Италия, Австрия, Гърция, Македония, които регистрират транспортни компании тук. Идеята на тези дружества е да работят основно на европейския пазар, но едновременно с това да се възползват от ниските данъци, по-лесното лицензиране и по-евтината работна ръка. Респективно много шофьори се възползваха от новата опция.
Откриването на тези компании, за да разкажат за плюсовете на българската транспортна почва и причините за появата си тук, обаче се оказва нелесна задача, тъй като дори от Автомобилна администрация не разполагат с информация има ли чуждоземен произход дадена лицензирана от тях фирма. И все пак и администрацията, и браншът могат да направят някои груби сметки. Само в Благоевград транспортните фирми с лиценз за превози в евросъюза са 1900. Или повече от компаниите в Пловдив, Варна, Бургас и Русе, взети заедно. Това не означава, че Благоевград е новото транспортно средище, а по-скоро, че зад издадените лицензи на фирмите, които на свой ред дават по едно копие от него на всеки свой камион, не стоят реални превозни средства в страната. Така, ако в момента в България са издадени 9780 лиценза за международен товарен транспорт с 63 хил. копия за камиони, регистрираните тук превозни средства са реално наполовина. А половинчатото присъствие на чуждите компании реално се оказва проблем за местния транспортен бизнес, който обвини администрацията в неприлагане на европейските регламенти и слаб контрол, водещ до неконкурентно положение за компаниите, които на хартия са позиционирали камионите си тук.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
За съжаление наистина не ни бива на масата за преговори. България е "входната врата" към Европа и би трябвало да използваме това. При реципрочни мерки, съвместно с Гърция, турците ще бъдат принудени да отстъпят
Не знам, основно прочетох, че фирми се регистрират тук и плащат данъци. Не звучи лошо...
Проблем се оказват и кадрите, които изтичат към въпросните компании. "След като обучим един водач на тежкотоварен автомобил, често той получава предложение от такава фирма срещу 50 евро по-голяма заплата и си отива"
Не че нещо, но ако и на мен ми предложат по-голяма заплата на друга работа и аз бих си бил камшика от настоящата ми.
А относно въпроса за това, че Министерството на транспорта и в това на Външните работи нямат топки да отстояват нашите интереси по света, то това изобщо не ме учудва. Политиците ни винаги са били пословично слаби в международните преговори.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход